تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فقر گل در زمستان لیگ

عرفان حاج‌بابایی: لیگ بیستم به نیمه خود رسیده و به جز دو تیم پرسپولیس و گل گهر سیرجان که باید یک بازی عقب افتاده را برگزار کنند، باقی تیم ها 15 بازی نیم فصل خود را انجام داده اند. با رسیدن به میانه کار رقابت های لیگ برتر، حالا راحت تر می شود در مورد شرایط این رقابت ها صحبت کرد. لیگی که برخلاف سالیان اخیر، امسال شاهد رقابتی نزدیک و فشرده چه در بالا و چه در پایین جدول است.

رقابتی که حالا تاثیرش را می شود به وضوح در عملکرد تدافعی و تهاجمی تیم هایی که در حال حاضر مدعی قهرمانی و یا کاندیدای سقوط هستند دید. تیم هایی که حالا بیش از همیشه محافظه کار تر شده اند و با احتیاط پا به میدان می گذارند و به حداقل گل ها و حتی به حداقل امتیازات راضی هستند تا جایگاه امن خود را به خطر نیندازند. به بهانه همین عملکرد محافظه کارانه تیم های حاضر در لیگ برتر، مروری داشته ایم بر کاهش آمار گلزنی تیم ها در لیگ امسال و مقایسه آن با آمار فصل گذشته:

لیگ بیستم؛لیگ محافظه کاران

با نگاهی با آمار و ارقام رقابت های لیگ، به این نتیجه می رسیم که تیم ها کمتر حمله می کنند و کمتر گل می زنند. در حال حاضر 5 تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر(ماشین سازی، نساجی، سایپا، نفت مسجدسلیمان و تراکتور) کمتر از 15 گل در 15 بازی زده اند. به این معنا که این تیم ها حتی میانگین یک گل در هر بازی را هم نتوانسته اند تا اینجای فصل به نام خود ثبت کنند. فاز هجومی سایر تیم ها  هم چندان تعریفی ندارد و حداقل به نسبت فصل گذشته، افت محسوسی در آن ها به وجود آمده است. به عنوان مثال، استقلال که فصل قبل آندره آ استراماچونی و فرهاد مجیدی را روی نیمکت خود داشت، بهترین خط حمله لیگ نوزدهم را با 55 گل زده به نام خود ثبت کرد. استقلالی که طی 15 بازی ابتدایی خود در لیگ برتر بیستم با محمود فکری، 18 گل به ثمر رسانده است. اگر فرض را بر این بگذاریم که استقلال در نیم فصل دوم هم به اندازه نیم فصل اول گل خواهد زد، تعداد گل های آبی پوشان از عدد 36 تجاوز نخواهد کرد.

همچنین پرسپولیس که در لیگ امسال متخصص کسب پیروزی های یک گله لقب گرفته، در فصل گذشته توانست با زدن 46 گل درنهایت جام را به خانه ببرد. آن ها در حال حاضر فقط 16 گل به ثمر رسانده اند و اگر همین الگو را در نیم فصل دوم ادامه بدهند، باز هم فاصله چشمگیری با آمار فصل پیش خود خواهند داشت.

در این میان حتی تیم پیکان هم که معمولا در رده های میانی و پایانی جدول قرار دارد، فصل گذشته توانست 38 گل به ثمر برساند. پیکانی که این فصل با مهدی تارتار 15 بار توانسته دروازه حریفان را باز کند.

در لیگ بیستم، سپاهان آماده محرم نویدکیا در حال حاضر بهترین خط حمله را با 25 گل زده در اختیار دارد. سپاهانی که فصل قبل 39 گل زده بود و حالا با عملکرد خوبی که در خط حمله اش تا اینجای کار از خود به جای گذاشته، می تواند در پایان این فصل، بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کند. اتفاقی که قطعا تضمینی برای قهرمانی نیست اما هیچ هم بعید نیست که به لطف همین برتری، زردپوشان دیار نصف جهان لیگ را در رتبه فعلی شان،یعنی اول، به پایان برسانند.

فقر گل در زمستان لیگ

نتیجه گرایی علیه فوتبال هجومی

کاهش عمر مدیران در باشگاه ها و به طبع آن عدم وجود ثبات در اداره مجموعه، مربیان لیگ برتری را هم وادار به محافظه کاری و نتیجه گرایی کرده است. به این معنا که آن ها ترجیح می دهند تیم هایشان دفاعی بازی کنند و امتیازات لازم را بگیرند تا اینکه سبکی تهاجمی و ریسکی را در پیش بگیرند و به دنبال فوتبالی شناور و هجومی باشند. سبکی که ممکن است الزاما منتج به کسب نتایج خوب نمی شود و خوب نتیجه نگرفتن هم به عاملی برای برکناری مربیانی تبدیل می شود که قطعا جایگاه و نیمکت شان را خیلی دوست دارند.

در پایان لیگ نوزدهم 503 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد.آماری که در نیمه لیگ بیستم 237 گل است و نشان می دهد که به احتمال قوی، لیگ فعلی لیگی به مراتب کم گل تر نسبت به فصل گذشته خواهد بود.

فقر گل در زمستان لیگ

پربیننده ترین اخبار سرویس ورزشی:

حمله سیدجلال حسینی به عیسی آل کثیر

اقدام جنجالی قایدی در اینستاگرام/عکس

اوت انداز پیکان به لیگ برتر انگلیس دعوت شد/عکس

254 251




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فقر گل در زمستان لیگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..