تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در سفر به کیش از کجا دیدن کنیم؟

دیدنی های کیش، جزیره مرجانی ایران

کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس و از توابع بندر لنگه است. این جزیره‌ با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیار زیاد، در الویت لیست مقاصد سفر، به خصوص گردشگران داخلی قرار دارد. با مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی و دیدنی‌های کیش، جزیره زیبای مرجانی آشنا شوید. 

کشتی یونانی

کیش

عکس از: pooyan.aminus3

کشتی یونانی در سواحل غربی جزیره به گل نشسته است و به دلیل قرارگیری در موقعیتی خاص، خورشید از پس این کشتی در جزیره غروب می‌کند و باعث به وجود آمدن جلوه و زیبایی خاصی می‌شود. کشتی یونانی در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در جزیره‌ کیش به گل نشست و حق بیمه‌ زیاد این کشتی باعث شد شایعات زیادی در مورد دلیل این حادثه ایجاد شود. 

اهمیت این کشتی عظیم‌الجثه علاوه بر تاریخ و داستان آمدنش آب‌های زیبای خلیج فارس، موقعیت قرارگیری آن در جزیره و تابش آفتاب از پشت این کشتی در هنگام غروب و ایجاد تصویری زیبا در پرتوهای نور بوده تمامی گردشگرانی که به جزیره‌ کیش سفر می‌کنند، حتما سری به کشتی یونانی می‌زنند تا غروب دل‌انگیز خورشید را در پشت کشتی یونانی و آب‌های نیلگون خلیج فارس ببینند.

اسكله تفريحی

مجموعه‌ای است كه امكانات تفريحی از قبيل جت اسكی، قايق‌های پدالی (با ظرفيت ۴ نفر)، قايق‌های ماهيگيری، قايق‌های پارويی، سه چرخه‌های آبی، امكانات غواصی و قايق‌های كف شيشه‌ای كه گردشكران از آن برای تماشای دنيای شگفت‌انگيز آبزيان زيبای خليج فارس استفاده می‌كنند.

کیش

عکس از: زهره صابری

مجموعه اسکله تفریحی كه در مجاورت چند مجموعه تفريحی ديگر قرار گرفته است، بسيار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار می‌گيرد. سفر به کیش در فصل بهار یا اواخر زمستان فرصت مناسبی است تا از امکانات این مجموعه تفریحی بهره‌مند شوید.

کیش

عکس از: زهره صابری

پارک آبی کیش 

پارک آبی کیش یا تم پارک اوشن کیش یک پارک آبی روباز برای استفاده خانم ها و آقایان است. این پارک آبی که  به‌عنوان جدیدترین مرکز تفریحی کیش آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران این جزیره زیبا است.

تم پارک آبی اوشن کیش است که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ و هم‌زمان با دهه مبارک فجر در جزیره زیبای کیش افتتاح شد. این پارک آبی به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های آبی روباز ایران و خاورمیانه در این چند سال شناخته می‌شود.

تم پارک آبی اوشن کیش با به‌روزترین و مدرن‌ترین تجهیزات بازی روز جهان و با جلوگیری از خروج ارز از کشور و هم‌زمان کسب درآمد ارزی برای کشور تأسیس‌شده است و این مجموعه توسط شرکت کانادایی White Water West که معتبرترین تأمین‌کننده وسایل بازی پارک آبی دنیا است، ساخته و قسمتی از تجهیزات نیز از کشور بلژیک خریداری شده است.

پارک آبی کیش

عکس از:kishtafrihat

این پارک آبی که بر اساس داستان راز قلعه خورشید ساخته شده، مساحتی بالغ بر ۵٫۵ هکتار را دارد و روزانه ظرفیت پذیرش ۳۳۰۰ نفر را دارا است. یکی از نکات بسیار مثبت این مجموعه آبی، حریم هوایی پرواز ممنوع آن است که باعث می‌شود هیچ ساختمان بلندی در اطراف آن ساخته نشود و همچنین مسیر پروازهای هوایی نیز از بالای این پارک آبی ممنوع است.

همه روزه به غیر از یکشنبه ها باز بودهاین پارک آبی روباز هم  برای خانم‌ها و هم آقایان برنامه‌ها روزانه معینی دارد. دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ برای استفاده بانوان و چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ برای آقایان و همچنین دو روز دیگر هفته به صورت پاره وقت برای استفاده بانوان و آقایان قرارداده شده است.

پارک آبی

عکس از:kishtafrihat

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

عکس از: travital

آکواریوم کیش یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌های کیش است. با بازدید از این مجموعه می‌توانید ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را به راحتی و از پشت شیشه‌های آن ببینید. در این مجموعه دو آکواریوم وجود دارد: یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که مخصوص کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ است و آکواریوم دیگر با حجم ۲۰ هزار لیتر که در آن ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب آب شیرین به نمایش گذاشته شده‌ است. 

در مجموعه‌ آکواریوم کیش یک بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی شده و دیرینه‌شناسی هم وجود دارد. شما می‌توانید از انواع خزندگان ایران و جهان مثل تمساح و مار، انواع پرندگان کمیاب و دیگر پستانداران دیدن کنید. آکواریوم کیش در خیابان فردوسی، جنب بوستان آهوان و داخل ساختمان کانون هنر کیش واقع شده است. 

باغ پرندگان

 باغ  پرندگان کیش

عکس از: graceful.ali

باغ پرندگان در مجموعه‌ تفریحی پارک دلفین این جزیره قرار دارد. با بازدید از این باغ می‌توانید بیش از ۵۷ گونه‌ پرنده را از نزدیک ببینید که از میان می‌توان به طاووس، فلامینگو، درنای تاج‌دار و انواع لک‌لک اشاره کرد. این مجموعه در مجموعه‌ تفریحی پارک دلفین، در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره ساخته شده است. 

باغ پرندگان از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در دو قسمت جداگانه از پرندگان نگهداری می‌کند. در محل نگهداری هر یک از این پرندگان می‌توانید شرح زیستگاه، نوع تغذیه و ویژگی‌های آن‌ها را مشاهده کنید. البته در این مجموعه قسمتی وجود دارد که برخی از پرندگان آزادانه پرواز می‌کنند. در باغ پرندگان می‌توانید تمساح پوزه کوتاه، آهو و میمون هم ببینید. 

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز کیش

عکس از: حسین تهوری

کاریز کیش یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی کیش است که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و عمق آن ۱۶ متر زیر زمین است. این قنات در گذشته آب شیرین و قابل شرب اهالی جزیره را تامین می‌کرد. امروزه قنات کیش به یک شهر زیرزمینی شگفت‌انگیز تغییر کاربری داده و به آن کاریز کیش می‌گویند. وسعت این شهر زیرزمینی ۱۰ هزار متر مربع است که مسیر حرکت آب را در گذشته نشان می‌دهد. 

امروزه شهر زیرزمینی کاریز در فاز اول به قسمت‌هایی مثل غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالری‌های هنری تقسیم شده است. زمانی که می‌خواستند این شهر زیرزمینی را بسازند، فسیل برخی از جانوران دریایی را از سقف مرجانی تونل پیدا کردند. باستان‌شناسان معتقدند این سقف ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال عمر دارد. 

پارک دلفین‌ کیش

پارک دلفین های کیش

عکس از: ابولفضل سلمان‌زاده

یکی دیگر از جذابیت‌های جزیره‌ کیش برای گردشگران، پارک دلفین‌ آن است. این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار ساخته شده و در جنوب شرقی جزیره قرار دارد. در دلفیناریوم کیش از گونه‌های مختلف پستانداران دریایی مانند دلفین و شیر دریایی نگهداری می‌شود. در مجموعه‌ دلفین کیش، فضای سبز هم وجود دارد که در آنجا می‌توانید انواع گونه‌های مختلف گیاهی را هم به تماشا بنشینید که از آن جمله می‌توان به درخت نخل، بنجامین، درختان لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، گل ختمی و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس اشاره کرد. 

همانطور هم که قبلا گفته شد، باغ پرندگان کیش در این مجموعه واقع شده و می‌توانید با بازدید از این مکان هم از دیدن دلفین‌ها و هم از دیدن پرندگان رنگارنگ لذت ببرید. 

کلبه هور 

کیش

عکس از: kishclub

در غرب جزیره‌ کیش دماغه‌ای وجود دارد که که به آن کلبه‌ هور می‌گویند. بستر این دماغه صخره‌ای بوده و زیستگاه آبزیانی مثل هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف و لاک‌پشت است. در روزهایی که وزش باد کم است، مردم برای ماهیگیری به این دماغه می‌آیند. غواصان هم برای غواصی کلبه هور می‌آیند. در ساحل جنوبی دماغه‌ کلبه هور، غاری به طول پنج متر وجود دارد، اما عمق آن از شمال به جنوب افزایش یافته و تا هشت متر نیز ادامه می‌یابد و به هنگام مد کامل بسیار دیدنی می‌شود. طبیعت وحشی این دماغه گردشگران را به سمت خود می‌کشد و وجود حفره‌هایی در آن، باعث فوران آب به هنگام برخورد موج‌ها می‌شود.

شهر باستانی حریره

شهرباستانی حریره

عکس از: حسین تهاوری 

در شمال جزیره‌ کیش شهری باستانی وجود دارد که قدمت آن به سده‌ پنج تا ۱۰ هجری قمری باز می‌گردد. شهر باستانی حریره در کنار مجموعه‌ی ورزشی المپیک واقع شده است و می‌توانید آثاری و ویرانه‌های آن را مشاهده کنید. گفته می‌شود این شهر از قرن چهارم تا دهم هجری قمری در اوج رونق و شکوفایی خود بود.

شهرباستانی حریره

وسعت شهر باستانی حریره ۱۲۰ هکتار است و تا به امروز طی کاوش‌های انجام‌شده، مجموعه‌ ساحلی، خانه‌ اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی این شهر باستانی کشف شده است. گفته می‌شود نام حریره از نام ملکه‌ این شهر گرفته شده است. شهر باستانی حریره در تاریخ اول شهریور ۱۳۷۶ با شماره‌ ۱۸۸۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

درخت سبز

درخت سبز کیش

کهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر معابد، درخت سبز است که در جزیره‌ کیش قرار دارد. عمر این درخت به ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال می‌رسد. وجه تمایز این درخت با بقیه‌ درختان منطقه این است که برگ‌ها و ریشه‌های این درخت از بدنه‌ اصلی آن آویزان است. بعضی افراد عقیده دارند که این درخت خوش‌یمن است و به اصطلاح شگون دارد، به همین دلیل برای برآورده شدن آرزوهای خود، گره‌هایی را با نخ یا پارچه روی شاخه‌های این درخت زده‌اند. درخت سبز در نزدیکی شهر باستانی حریره قرار دارد و این امکان را به گردشگران می‌دهد که بعد از بازدید از این شهر باستانی، برای استراحت به مجموعه‌ درخت سبز بروند. 

روستای باغو

روستای باغو در جنوب غربی جزیره، از قدیمی‌ترین آبادی‌های کیش است. در این روستا انواع درختان بومی وجود دارد. در حال حاضر تنها ساکنان این روستا چند خانواده‌ دامدار هستند. طبق اسناد موجود، روستای باغو قبل از دوران قاجار وجود داشت. از دیدنی‌های این روستا می‌توان به مجسد محمد اشاره کرد که روی دیوار آن تاریخ ۸۸۱ هجری قمری درج شده است که نشان از قدمت زندگی در این روستا دارد. 

روستای باغو

خاک روستای باغو حاصلخیز است و کار اصلی اهالی آن دامداری و کشاورزی است. علاوه بر مردم بومی، در قسمت جنوب شرقی روستا طایفه‌ای غیربومی به نام «گودار» زندگی می‌کنند. 

پایاب

پایاب کیش

پایاب به دهلیزهایی گفته می‌شود که در سطح زمین و عموما کنار دهانه‌ی چاه قنات حفر می‌شود و شیب بسیار تندی دارد و با استفاده از چند پله به سطح آب جاری قناتی می‌رسد که زیر زمین وجود دارد. هر چه عمق بیشتر باشد، پایاب طولانی‌تر و تعداد پله‌ها هم بیشتر است. 

پایاب موجود در جزیره‌ کیش دو هزار سال قدمت دارد و در نزدیکی درخت سبز واقع شده است. امروزه محل این بنا بازسازی شده و به یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار جزیره‌ کیش تبدیل شده است. در انتهای مسیر پایاب، چایخانه و چند رستوران سنتی ایجاد شده است. 

پلاژ بانوان و آقایان

پلاژ بانوان کیش

عکس از:tafrino

آب‌های زلال کیش بسیار دیدنی هستند و موقعیت بسیار مناسبی برای شنا فراهم کرده‌اند. به همین دلیل پلاژ بانوان و آقایان در کیش به صورت جداگانه طراحی و اجرا شده است و به همه‌ گردشگران این امکان را می‌دهد که تجربه‌ شنا در این آب‌های زلال و شفاف را داشته باشند. پلاژ بانوان با وسعت ۱۵ هزار متر مربع در سواحل شمالی جزیره و روبه‌روی مخابرات احداث شده است و امکانات زیادی از جمله دوش آب شیرین، سایه‌بان، سالن بدن‌سازی و والیبال ساحلی هم دارد. 

اگرچه امکان شنا برای آقایان در دیگر نقاط جزیره وجود دارد، اما امکاناتی که در این پلاژ وجود دارد گردشگران را ترغیب می‌کند تا در محیطی امن‌تر و زیباتر شنا کنند. پلاژ آقایان در شمال شرقی جزیره قرار دارد و امکانات تفریحی دیگری همچون جت‌اسکی، اسکی روی آب، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، قایق‌های بادبانی و غواصی برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. 

پرسش‌های متداول اسکه تفریحی دارای چه امکاناتی است؟

امکانات تفریحی این مجموعه شامل جت اسكی، قايق‌های پدالی (با ظرفيت ۴ نفر)، قايق‌های ماهيگيری، قايق‌های پارويی، سه چرخه‌های آبی، امكانات غواصی و قايق‌های كف شيشه‌ای است.

آیا امکان استفاده از پارک آبی اوشن براب بانوان وجود دارد؟

پارک آبی کیش یا تم پارک اوشن کیش یک پارک آبی روباز برای استفاده خانم ها و آقایان است.

قدمت شهر زیرزمینی کاریز چقدر است؟

کاریز کیش یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی کیش است که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و عمق آن ۱۶ متر زیر زمین است.

کلبه هور کجاست؟

در غرب جزیره‌ کیش دماغه‌ای وجود دارد که که به آن کلبه‌ هور می‌گویند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در سفر به کیش از کجا دیدن کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..