تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

برای افزایش شیر مادر چـه کنیم؟ این سوال خیلی از مادران اسـت کـه میخواهند بدن شان میزان شیر بیشتری تولید کند، جدای از داروها و روشهای خرافاتی، با رعایت اصول ساده اي می توان توازن تولید شیر بدن را ثابت نگه داشت و همچنین میزان تولید شیر مادر را هم افزایش داد. روشهای امروز تماما خانگی بوده و ساده‌ترین ترفندها رابه شـما خواهیم گفت، در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

حفظ آرامش و دوری از استرس

بعنوان یک راه حل عمومی برای افزایش شیر مادر باید بگوییم کـه آرامش خودرا حفظ کنید و همیشه دور از استرس باشید. وقتی مادر استرس دارد و دور از آرامش اسـت بطور ناخودآگاه میران شیردهی کم میشود.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

برای افزایش شیر ابتدا خود مادر باید تلاش خودرا برای آرامش دادن بخود و فرزندش بکند. از محیط‌هایي کـه بر او استرس وارد می کنند باید دوری کند. داشتن آرامش در روحیه فرزند نیز تاثیر مثبتی دارد و کودک بهتر میتواند شیر مادر را بمکد.

شیردهی منظم و زیاد

وقتی فرزند شیر مادر رابه طور منظم بمکد ناخودآگاه شیر مادر افزایش پیدا می‎کند. پس هر موقع فرزندتان گرسنه شد سریع بـه او شیر دهید. اینکار روشی پیش پا افتاده برای افزایش شیر مادر می باشد کـه خیلی از مادر ها ازآن بی خبر هستند.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

حتی می توانید از شیردوش استفاده کنید و شیر خودرا با کمک شیردوش اندازه بگیرید با این روش از میزان شیر خود نیز آگاه خواهید شد.

میل کردن نوشیدنی به مقدار زیاد به زیاد شدن شیر کمک می‌کند

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

یکیدیگر از راه‌هاي افزایش شیر مادر میل کردن مقدار زیادی از نوشیدنی‌ها اسـت. این نوشیدنی میتواند آب شیر و یا آبمیوه و … باشد با نوشیدن مایعات شیر مادر بـه مقدار قابل توجهی افزایش پیدا میکند زیرا با کشیدن مایعات آب بدن شده و همین موجب افزایش شیر مادر می شود.

شنبیلله، یک گیاه برای افزایش مقدار شیر در مادران

یک گیاه برای افزایش شیر مادر کـه مجاری سینه را برای تولید شیر بیشتر باز می کند، شنبلیله می باشد. خانم‌ها میتوانند تا زمانی کـه شیر کافی برای تغذیه فرزندشان داشته باشند از گیاه شنبلیله استفاده کنند مصرف این گیاه برای مادر و فرزند اغلب خطری ندارد.

زردچوبه خاصیت تولید شیر دارد

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

شاید برایتان جالب باشد کـه بدانید زردچوبه باعث افزایش شیر مادر میشود. در واقع زردچوبه خاصیت تولید شیر را دارد. برای بهره‌مندی از خاصیت زردچوبه میتوانید آنرا در انواع غذا هاي مختلف بعنوان ادویه مصرف کنید.

کنجد روش قدیمی برای افزایش مقدار شیر مادر

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

در کشور هـای آسیایی از کنجد برای افزایش مقدار شیر مادر استفاده می کنند. سبوس هاي کنجد بسیار مفید اسـت و بـه سهولت قابل هضم میباشد. پس برای افزایش شیر مادر بهتر اسـت کنجد رابه رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

گیاهان سبز رنگ باعث افزایش مقدار شیر می‌شود

همه ی گیاهان سبز رنگ باعث افزایش شیر مادر می شوند. خانم‌هاي شیرده باید سبزیجات رابه وعده‌هاي غذایی خود اضافه نمایند تا مقدار شیرشان افزایش پیدا کند.

سیر مشهورترین روش برای افزایش شیر مادر

همان طور کـه میدانید سیر داروی مفیدی برای بدن می باشد. سعی کنید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید ودر حد تعادل مصرف نمایید.

جو دو سر، خوراکی موثر برای مادران شیرده

یکی از راه هاي افزایش شیر مادر مصرف جوی دوسر می باشد. جوی دو سر یکی از موثرترین خوراکی‌ها برای سلامتی و بدن اسـت زیرا حاوی مقدار زیادی پروتئین و موادمعدنی میباشد علاوه بر اهدای آرامش افزایش روحیه.تقویت شیر مادر نیز می گردد. پس مادران شیرده.جوی دوسر را فراموش نکنند.

زنجبیل یک روش دیگر برای افزایش مقدار شیر مادر

زنجبیل نیز یکیدیگر از خوراکی‎هاي مفید برای مادر شیرده میباشد. در واقع زنجبیل باعث تولید شیر در بدن مادر می گردد پس برای بهره‌مندی از خاصیت زنجبیل بهتر اسـت آن رابه رژیم غذایی خود اضافه نمایید ولی فراموش نکنید کـه نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

بعنوان توصیه آخر بهتر اسـت قبل از میل کردن مقدار زیادی از موارد ذکر شده با دکتر خود مشورت نمایید کـه جای هیچ نگرانی باقی نمانده باشد.

فواید و خواص شیر مادر

زمانی کـه کودکی بدنیا می آید نخستین و مهم‌ترین نیاز او، غذا اسـت کـه باید از طریق شیر مادر رفع شود. همیشه توصیه میشود کـه از غذا هاي مکمل برای غذا دادن بـه نوزاد استفاده نکنید و شیر مادر را غذای اصلی او قرار دهید چرا کـه فواید شیر مادر بسیار زیاد اسـت و با ندادن آن بـه نوزاد، او را از این فواید محروم می کنید. شیردهی بـه نوزاد باید پس از تولد در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

چرا کـه شیر مادر از بروز بیماری‌هاي التهابی روده در سنسن بالاتر پیش گیری می کند. برخی مادران قبل از تولد فرزندشان تصمیم میگیرند کـه بـه کودک خود شیر مادر نداده و آن رابا شیرهای مکمل شیر کنند. ولی باید بدانند کـه شیر خشک و شیرهای مکمل هیج‌گاه جای گزین خوبی برای شیر مادر نمیتوانند باشند. در ادامه این مطلب از صورتی‌ها فواید شیر مادر را بخوانید و کودکان خودرا از این تغذیه مقوی محروم نکنید.

فواید شیر مادر برای نوزادان

شیر مادر همواره شیری پاکیزه و بدون آلودگی، عاری از خطرات مسمومیت و دارای درجه حرارت مناسب برای کودک بوده و بدون نیاز بـه تجهیزات خاص در معرض کودکان قرار می گیرد. این شیر فواید بسیاری برای مادر و همچنین نوزاد دارد کـه این فواید عبارت‌اند از:

شیر مادر باعث تقویت رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد تازه متولد شده میشود. زمانی کـه مادر شیر خود رابه فرزند میدهد این شیردهی باعث برآوردن نیازهای احساسی کودک می شود. شیر مادر، شیری غنی و کامل برای نوزاد اسـت کـه تمام نیازهای غذایی کودک را تامین میکند.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

شیردهی بـه کودک باعث کاهش احتمال ابتلا بـه سرطان پستان در مادر و همچنین در نوزادان دختر در آینده می شود. با توجه بـه تحقیقات انجام شده شیر مادر باعث افزایش هوش کودک شده و همچنین کودکانی کـه با شیر مادر تغذیه می شوند تکامل حرکتی بهتری نسبت بـه دیگر کودکان دارند.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

از دیگر فواید شیر مادر می توان بـه این اشاره کرد کـه: شیر مادر باعث تکامل سیستم ایمنی بدن کودک شده و همچنین حاوی آنتی بادی میباشد. هضم شیر مادر برای کودک بسیار راحت‌‌تر از شیرهای مکمل و شیر خشک می باشد. زمانی کـه مادر بـه کودک خود شیر میدهد مکش کودک باعث میشود رحم مادر زودتر بـه حالت و اندازه اولیه برگردد.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

شیردهی زود هنگام بـه کودک و مکش کودک باعث پیش گیری از خون‌ریزی بعد از زایمان میشود. شیردهی بعد از زایمان، باعث کاهش وزن مادر میشود. شیردهی مادر بـه کودک، ریسک ابتلا بـه دیابت را در کودک کاهش می دهد. مادران دیابتی در زمان شیردهی نیاز کمتری بـه انسولین خواهند داشت.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

شیردهی ریسک ابتلا بـه کانسر تخم‌دان و ریسک کانسرآندومتر را در مادران کاهش میدهد. مادران شیرده خون ریزی کمتری در زمان‌هاي عادت ماهانه خواهند داشت. کودکانی کـه با شیر مادر تغذیه شده‌اند، پوست بسیار زیبایی دارند. کودکانی کـه با شیر مادر تغذیه شده‌اند دچار اگزمای کمتری می شوند.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

شیر مادر باعث رشد گفتاری بهتر در کودکان شده و او زودتر شروع بـه سخن گفتن میکند. شیر مادر باعث رشد بهتر دندان‌ها و فک کودکان شده و همچنین از خرابی زود هنگام دندان‌ها پیشگیری می کند. افزایش آهن در بدن نوزاد از دیگر فواید شیر مادر اسـت. مکیدن شیر در کودک باعث هماهنگی حرکات چشم و دست می شود.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

شیر مادر ریسک عفونت ادراری را در کودک کاهش می دهد. تغذیه با شیر مادر ریسک فتق کشاله ران را کاهش می‌هد. شیر مادر باعث کاهش آلرژی در کودکان و همچنین آسم می شود. شیر مادر ریسک عفونت گوش را در کودکان کاهش می دهد. شیر مادر از اسهال کودک پیش گیری می کند.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

شیر مادر باعث خواب بهتر و ییشتر در مادر و کودک می شود. شیر مادر از مرگ کودکان قبل از سه سالگی پیشگیری میکند. این شیر مانند یک داروی ضد درد عمل می کند. تمامی این فواید گویای این اسـت کـه بهترین غذا برای نوزاد شیر مادر او اوست و باید مکمل‌ها را فراموش کنید.

تغذیه با شیر مادر درد کودک را تسکین می دهد

نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد تغذیه نوزادان با شیر مادر بـه کاهش درد ناشی از تزریق سوزن جهت نمونه گیری خون کمک می کند. کودکانی کـه با شیر مادر تغذیه می شوند در مقایسه با نوزادانی کـه شیشه شیر می گیرند درد کمتری احساس می کنند. شاید علت اصلی این امر آرامشی اسـت کـه این کودکان از حضور مادر دریافت می کنند.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

محققان میگویند تغذیه با شیر مادر بـه تخفیف درد کودکان زودرسی کـه تحت اقدامات تشخیصی دردناک قرار می گیرند کمک می کند. این گروه تحقیقاتی محاسبه درد رابا سنجش تغییرات ضربان قلب و تنفس و نیز مدت زمانی کـه یک کودک پس از تزریق سوزن گریه می کند، انجام دادند. تغذیه با شیر مادر بطور انحصاری، و نه بطور ناقص، برای 6 ماه در مقابل بعضی از عفونت‌ هاي شایع محافظت می ‌کند.

نتیجه حائز اهمیت تحقیق فوق این بود کـه تغذیه با شیر مادر مستلزم ارتباط نزدیک مادر و کودک اسـت و این رابطه آرامش خاصی رابه کودک منتقل می کند. بـه علاوه این روش تغذیه اي ممکن اسـت باعث شود توجه کودک از درد منحرف شود. شیرینی شیر مادر نیز دلیل دیگری بر این امر می تواند باشد.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

نظریه دیگر این اسـت کـه شیر مادر حاوی مقادیر زیاد یک ماده شیمیایی اسـت کـه در نهایت تولید مسکن هاي طبیعی بنام اندورفین ها را تحریک می کند. بـه گفته سرپرست تحقیق فوق می توان نتیجه گرفت کـه برای نوزادی کـه قرار اسـت تحت تزریق دردناکی قرار گیرد تغذیه با شیر مادر گزینه ي تسکین دهنده اي اسـت. این اقدام کم هزینه ترین، بی خطرترین و پرفایده ترین کاری اسـت کـه می توان برای همه ی ي نوزادان انجام داد.

شیر مادر از ابتلای شیرخوار به هپاتیت جلوگیری می ‌کند

افراد در محیط زندگی با ویروس‌ هاي مختلفی در تماس هستند اما در خون مادران آنتی‌ کور ایجاد شده و بهمین دلیل بدن انها در برابر انواع ویروس ‌ها مقاوم می ‌شود. محافظت ازبدن مادر در برابر انواع ویروس ‌ها، یکی از مزایای شیردهی بـه شمار می ‌‌رود ضمن این‌کـه شیر مادر مانع از ابتلای شیرخوار بـه بیماری ‌هاي ویروسی نظیر هپاتیت می ‌شود.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

ویروس ‌هاي شایعی در سطح شهر وجوددارد، اما کودکانی کـه از شیر مادر تغذیه می ‌کنند کمتر بـه ویروس‌ هاي شایع مبتلا می ‌شوند ضمن این‌کـه شیر مادر، آنتی‌ کور بیشتری را در بدن شیرخوار ایجاد می‌ کند. کاهش ابتلای شیرخوار بـه بیماری آنفلوانزا، سرماخورگی، فارنژیت و خروسک از دیگر مزایای تغذیه با شیر مادر اسـت.

تغذیه با شیر مادر و محافظت در برابر عفونت‌ های شایع

تغذیه انحصاری با شیرمادر از شیرخوار در مقابل عفونت‌ هاي شایع محافظت می ‌کند، تغذیه انحصاری با شیر مادر برای 6 ماه، فراوانی و شدت عفونت ‌هاي شایع را دریک سال اول زندگی کاهش می ‌دهد. تغذیه با شیر مادر، عفونت ‌هاي حاد تنفسی «ARI» و عفونت حاد گوش داخلی «AOM» را در طول شیرخوارگی کاهش می ‌دهد.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

محققان شیرخوارانی راکه در روزهای تصادفی انتخاب شده از اکتبر تا دسامبر 2004 و آوریل تا جولای 2005 متولد شده بودند، بطور متوالی وارد مطالعه کردند. شیرخوارانی کـه برای حداقل 6 ماه انحصارا تغذیه با شیر مادر داشتند کمتر از شیرخوارانی کـه تغذیه با شیر مادر نداشتند«یا تغذیه ‌شان بطور ناقص بوده اسـت» احتمال مراجعه با عفونت ‌ها یا بستری شدن برای عفونت‌ ها داشتند.

تغذیه با شیر مادر و کاهش بیماری سلیاک

کسانی کـه دچار بیماری سلیاک هستند در واقع قادر بـه تحمل گندم و گلوتن موجود در رژیم غذایی نیستند، اما افرادی کـه در زمان کودکی با شیر مادر تغذیه شده اند بنظر می‌رسد کمتر بـه این بیماری مبتلا می شوند. بـه گزارش مدلاین پلاس محققان انگلیسی میگویند تغذیه با شیر مادر می تواند از ابتلا بـه سلیاک جلوگیري کند.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

بررسی هاي این محققان نشان داده اسـت ارتباط بین افزایش مدت تغذیه با شیر مادر و کاهش احتمال بیماری فوق در اکثر مطالعات انجام شده مشاهده شده اسـت. نتایج این محاسبه همچنین نشان داده اسـت احتمال بیماری سلیاک در بین کسانی کـه در زمان ورود گلوتن بـه رژیم غذایی شان تحت تغذیه با شیر مادر قرار داشتند 52 درصد کمتر بود.

شیر مادر ضد وبای کودکان‌

کودکانی کـه از شیرمادر تغذیه می‌ کنند، کمتر بـه بیماری وبا مبتلا می‌ شوند؛ چرا کـه شیرمادر با هیچ آلودگی در تماس نخواهد بود.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

مهم ترین نشانه ‌هاي وبا شامل تهوع، دل درد، دل پیچه، تب و نیز گودی دور چشم و همچنین تکرر دفع مدفوع و ادرار اسـت کـه در اثر تماس دست آلوده با دهان و مصرف سبزیجات و آب آلوده همچنین خوردن غذاهایی کـه حشرات بر روی انها نشسته باشند، این بیماری بـه وجود می ‌آید.

در آخر نیز مدت نگهداری شیر مادر و ظروف مناسب برای نگهداری آن

همانگونه کـه میدانید کودک با کمک تغذیه مادر از بسیاری بیماری‌هاي نظیر: عفونت، سرماخوردگی و …. در امان میماند پس کودک باید حداقل ۶ ماه و حداکثر ۲ سال از شیر مادر تغذیه کند. ممکن اسـت تعداد زیادی از کودکان بـه هر دلیل ممکن اسـت، نتوانند شیر مادر را بمکند و یا برای مادر سخت باشد کـه شب هنگام کودک خودرا شیر دهد بهمین دلیل وسیله‌اي بنام شیردوش اختراع شده اسـت.

مدت نگهداری شیر مادر

نکته اول در مدت نگه‌داری شیر مادر این اسـت ک شیر مادر حتماً باید داخل یخچال و یا حتی فریزر نگه‌داری شود، در غیر این صورت ماندگاری ندارد. اگر بخواهید شیر را در دمای اتاق نگه دارید، مدت نگه داری آن برای کودک نارس و کودک سالم متفاوت اسـت زیرا کودکان نارس حساس‌تر هستند.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

در دمای معمولی اتاق زمان نگه‌داری شیر برای کودک نارس بـه دور از نور شدید و نور آفتاب و اجاق و … ۴ ساعت می باشد و برای کودکان سالم ۸ ساعت. شیر دوشیده شده و نگه‌داری شده در ظرف مناسب و داخل یخچال معمولی ۲ هفته ماندگاری دارد ودر فریز بین ۳ تا ۶ ماه هم میتواند ماندگاری داشته باشد ولی بهتر اسـت راجع بـه این موضوع با دکتر خود مشورت نمایید.

ظروف و یا کیسه نگهداری شیر مادر

ظروف شیشه‌اي بهترین محل برای نگه داری شیر مادر می باشد زیرا مواد پروتئینی شیر رابه خود جذب نمی کند همچنین خراش برنمی‌دارد و بـه سادگی شسته می شود.

برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر

انتخاب دوم برای نگه داری شیر مادر، بعد از شیشه، کیسه نگه داری شیر مادر میباشد. این کیسه‌ها کمی خطرناک‌تر از شیشه هستند و زمان ماندگاری کمتری هم دارند، دراین کیسه‌ها می توانید شیر رابه مدت 24 ساعت و یا نهایت 48 ساعت داخل یخچال نگه‌داری نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای افزایش شیر مادر چه کنیم + فواید و مدت نگهداری شیر مادر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..