تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش تعمیرات موبایل با آموزشگاه فن آموزان

وضعیت اقتصادی این روزهای جامعه و حقوق ناکافی برخی از مشاغل، باعث شده تا وجود یک شغل برای گذران زندگی و پسانداز سرمایهای برای آینده، کافی نباشد و بسیاری از افراد به فکر فراگرفتن مهارتی باشند تا بتوانند ازطریق آن به کسب درآمد بپردازند. بسیاری از افرادی که به‌صورت نیمه‌وقت مشغول کار اداری هستند معمولا شغل دومی را برای زمانهای آزاد خود در نظر میگیرند تا بتوانند حقوق بالاتری را دریافت کنند؛ اما آیا تعمیرات موبایل را میتوان به‌عنوان شغل دوم در نظر گرفت؟ این سؤالی است که ذهن بسیاری از کارآموزان تعمیرات موبایل آموزشگاه فن آموزان را به خود درگیرِ کرده و ما در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

تأمین مخارج زندگی با استفاده از شغل دوم تعمیرات موبایل

معمولا کارمندان دولتی ۸ ساعت در روز سر کار و بعدازظهرها کاملا بیکار هستند. ممکن است بسیاری از این افراد تمایل به انجام کارهای جانبی و تفریحی داشته باشند و بسیاری دیگر به انجام کاری دیگر بپردازند. کسب درآمد بالا برای تمامی افراد یک دستاورد مهم محسوب شده و رسیدن به این هدف تلاشی مضاعف را طلب می‌کند. استفاده از وقت مرده خود می‌تواند در راه‌های مختلفی مصرف گردد و استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌های فردی که اشخاص دارند می‌تواند در مسیر رسیدن به کسب درآمدهای بیشتر به شما کمک بسیاری کند.

اما درصورتی‌که تصمیم گرفته‌اید حرفه‌ای را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب کنید نیاز به انجام تحقیقات و بررسی‌های بسیاری است. شغل دوم شما باید دارای ویژگی‌هایی باشد که بتوان از کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را برد و به سود بالایی دست یافت. در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌ها پرداخته شده است.

شغل دوم تعمیرات موبایل باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد

در وهله اول حرفه‌ای که به‌عنوان شغل دوم انتخاب می‌شود باید فارغ از زمان بوده و افراد نیاز به حضور در آن شغل در تمامی ساعات نداشته باشند. شغل انتخاب‌شده باید به نحوی باشد که افراد بتوانند پس از پایان تایم اداری خود به انجام فعالیت در آن بپردازند. درصورتی‌که شغل انتخاب‌شده وابسته به زمان باشد، ممکن است فرد قادر به رسیدگی به شغل اصلی خود نبوده و دچار سردرگمی و اضطراب گردد و در نهایت یکی از این مشاغل را از دست بدهد.

بهتر است شغل دوم را به گونه‌ای انتخاب کرد که مکان آن به منزل فرد یا محل کار او نزدیک بوده و پس از اتمام ساعات اداری خود نیازی به طی کردن مسافت زیادی برای رسیدن به آن نباشد.

سرمایه اولیه نکته‌ای است که در هنگام راه‌اندازی شغل دوم باید مورد توجه قرار گیرد. ترجیح بر این است که شغلی با کمترین سرمایه مورد نیاز انتخاب شود چرا که ممکن است فردی که کارمند اداره دولتی یا خصوصی است از سرمایه کافی در ابتدای کار برخوردار نباشد.

درآمد بالا از فاکتورهای اصلی در انتخاب شغل دوم است و با توجه به انرژی که پس از خستگی از کار اول صرف می‌شود، باید کاری را انجام داد که بتوان در نیمی از روز میزان بالایی از درآمد را توسط آن کسب کرد.

در انتها اطمینان از شغل مدنظر نکته‌ای است که توجه به آن ضرورت دارد و نیاز است تا پیش از انتخاب شغل دوم از افرادی که در حوزه مربوطه مشغول به فعالیت هستند پرس‌وجو کرده و زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار داد.

اما آیا تعمیرات موبایل را می‌توان به‌عنوان شغل دوم در نظر گرفت؟ پاسخ به این سؤال مثبت است اما نیاز است تا در ابتدا در رابطه با این شغل و ویژگی‌هایی که دارد صحبت شود و در ادامه تصمیم بر عهده خود فرد است که آیا از عهده این کار برمی‌آید یا خیر.

معرفی شغل تعمیرات موبایل

گسترش تکنولوژی باعث شده تا امروزه شاهد افراد زیادی باشیم که موبایل را به‌عنوان ابزاری ضروری در زندگی خود دانسته و بسیاری از امور روزمره خود را با استفاده از تلفن همراه انجام می‌دهند. با توجه به تقاضای بالایی که برای استفاده از موبایل وجود دارد تمامی مشاغلی که در ارتباط با این حرفه هستند، مراجعه‌کنندگان بسیاری خواهند داشت. خرابی موبایل و به وجود آمدن مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی که برای آن به وجود می‌آید قابل تعمیر توسط خود فرد نبوده و با توجه به حساسیتی که قطعات موبایل دارد باید به تعمیرکار موبایل مراجعه کرد.

تعمیرکار موبایل با مهارت‌هایی که دارد قادر به عیب‌یابی انواع تلفن همراه در برندهای مختلف بوده و با استفاده از دانشی که دارد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به برطرف کردن مشکل آن بپردازد. پشتکار و جدیت در این کار می‌تواند از شما تعمیرکاری حرفه‌ای ساخته و منبع درآمد خوبی برای شما ایجاد شود.

بازار کار و درآمد تعمیرات موبایل به چه صورت است

شغل تعمیرات موبایل از جمله مشاغلی است که برای تمامی سلیقه‌ها مناسب بوده و افراد بسیاری علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های مربوط به آن و درآمدزایی از این طریق هستند. در رابطه با بازار کار این حرفه باید گفت که شغل تعمیرات موبایل به‌عنوان یکی از مشاغل پول‌ساز در دنیا محسوب شده و دلیل آن را می‌توان به افزایش تعداد تلفن‌های همراه در دنیا و وابستگی شدید افراد به موبایل دانست. امروزه هرچه مغازه تعمیرات موبایل و تعمیرکار متخصص در شهر وجود داشته باشد باز هم به دلیل تقاضای زیادی که برای تعمیرات وجود دارد، بازار کار این شغل اشباع نشده و مشاهده می‌شود که تعمیرکاران موبایل همیشه با حجم زیادی از مراجعین مواجه هستند.

با وجود بازار کار عالی که برای این حرفه وجود دارد؛ اما درآمدی که افراد مختلف از این طریق کسب می‌کنند مقدار ثابتی نبوده و بسته به فاکتورهای مختلف متغیر است. در گام اول مهارت فنی فرد است که میزان درآمد وی را تعیین می‌کند چرا که افراد برای تعمیرات تلفن همراه خود به فردی مراجعه می‌کنند که در این کار شناخته‌شده بوده و فردی مطمئن و کاربلد باشد. به همین دلیل نیاز است تا فردی که وارد این حرفه می‌شود دانش فنی خود را بالا برده و نسبت به تمامی برندها و امکانات جدیدی که وارد موبایل‌ها می‌شود آگاهی کامل داشته باشد.

محل قرارگیری مغازه تعمیرات موبایل و برخورداری از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز از موارد دیگری است که در تعداد مراجعه‌کنندگان به این افراد نقش داشته و نیاز است تا مغازه‌ای که تعمیرات در آنجا صورت می‌گیرد در محلی پر رفت‌وآمد و شلوغ بوده و تبلیغات نیز به‌صورت مکرر انجام گیرد. انجام تبلیغات می‌تواند به‌صورت پخش تراکت در سطح شهر یا به‌صورت اینترنتی باشد؛ درهرصورت انجام این کار می‌تواند در پیشرفت شغلی شما تأثیر بسزایی داشته باشد.

برخورداری از اخلاق مناسب و مشتری مدار بودن و دریافت اجرت به‌صورت رقابتی می‌توانند عواملی تأثیرگذار در جذب مشتری و افزایش درآمد باشند.

نحوه ورود به شغل تعمیرات موبایل

سازمان فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل را برای افرادی قصد دارند این شغل را به‌عنوان حرفه اصلی یا شغل دوم خود انتخاب کنند برگزار میکند. این دوره‌ها در آموزشگاه‌های موجود در سطح شهر برگزار و مباحث مورد نیاز به‌صورت تئوری و عملی به افراد آموزش داده می‌شود. اساتیدی که در آموزشگاه تعمیرات موبایل مشغول به تدریس هستند افرادی با تجربه و سابقه بالا در این کار بوده و همه آن‌ها از مدرک تحصیلی معتبر در حرفه تعمیرات موبایل برخوردار هستند.

این دوره‌های آموزشی در کارگاه‌های عملی برگزار می‌شود و کارآموزان می‌توانند به‌صورت تجربی تعمیرات موبایل را تحت نظر اساتید دوره فرا بگیرند. مزیتی که این دوره‌ها دارند به امکان تعیین ساعت کلاس‌ها توسط خود فرد بازمیگردد و این مورد برای افرادی که شاغل هستند و به‌صورت فول تایم آزاد نیستند نکته مثبتی محسوب میشود. به همین دلیل است که اکثر افرادی که شغل تعمیرات موبایل را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب میکنند و در اداره یا شرکت دیگری نیز مشغول به کار هستند برای کسب مهارت‌های لازم این دوره‌های آموزشی را مناسب می‌دانند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات در خصوص هزینه آموزش تعمیرات موبایل با کارشناسان آموزشگاه فن آموزان تماس حاصل کنید.

طول مدت دوره زیاد نیست و امکان فشرده‌سازی آن نیز وجود دارد و افراد در مدت‌زمان کوتاهی مهارت‌های لازم را یاد بگیرند و می‌توانند پس از دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر اقدام به راه‌اندازی مغازه کنند.

سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی شغل تعمیرات موبایل

همان‌طور که گفته شد راه‌اندازی شغل دوم نیازمند سرمایه است. شغل تعمیرات موبایل با توجه به اینکه حرفه‌ای مهارت محور بهحساب میآید، سرمایه چندانی برای آغاز به کار نیاز ندارد و افراد پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های لازم می‌توانند در موبایل فروشی‌ها مشغول به انجام تعمیرات شده و ماهیانه مبلغی را به مالک مغازه بدهند. درصورتی‌که سرمایه‌ای جهت اجاره و رهن مغازه داشته باشید می‌توانید اقدام به راه‌اندازی مغازه تعمیرات موبایل به‌صورت مستقل نیز کنید. در ادامه نیاز است تا ابزار کار و تجهیزات مورد نیاز برای این کار تهیه و سرمایه‌ای برای این کار در نظر گرفته شود.

ابزار کار مورد نیاز برای تعمیرات موبایل

افرادی که تعمیرات موبایل را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب می‌کنند نیاز است تا در رابطه با ابزار کاری که در این شغل نیاز دارند نیز اطلاعات کافی داشته باشند. ابزار کار را می‌توان اصلی‌ترین نکته برای شروع به کار دانست و درصورتی‌که این وسایل تهیه نشوند یا فرد توانایی کار کردن با آن‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند روی این شغل حساب کرده و ازطریق آن کسب درآمد کند. هزینه‌ای ۲۰ الی صد میلیون تومانی را برای تهیه ابزار کار باید در نظر گرفت و پس از تهیه این وسایل نحوه کار کردن با آن‌ها را فراگرفت. از جمله ابزار کار و تجهیزات مورد نیاز برای شروع به کار تعمیرات موبایل می‌توان به دستگاه هیتر بلور، منبع تغذیه، هویه، ست پیچ‌گوشتی، پایه نگه‌دارنده، پنس، سیم قلع، شابلون، خمیر قلع، مولتی متر، روغن فلکس، نقشه دستگاه و مادربرد، دستگاه لوپ، دستگاه اولتراسونیک و ... اشاره کرد. البته تهیه تمامی این ابزار در ابتدای کار نیاز نیست اما لازم است تا به‌مرور و جهت جذب مشتری و تبدیل شدن به تعمیرکاری حرفه‌ای این وسایل خریداری شوند.

آیا تعمیرات موبایل به‌عنوان شغل دوم مناسب است؟

با توجه به ویژگی‌هایی که برای شغل دوم ذکر شد و خاصیت‌هایی که حرفه تعمیرات موبایل دارد می‌توان آن را گزینه‌ای مناسب برای شغل دوم نظر گرفت. تعمیرات موبایل وابسته به زمان و مکان خاصی نبوده و می‌توان مغازه خود را در هر نقطه‌ای از شهر و ترجیحاً در نزدیکی محل زندگی خود راه‌اندازی کرد و در ساعات پس از اتمام شغل اصلی خود به انجام کار در این مغازه پرداخت. علاوه بر آن ویژگی درآمدزا بودن نیز در حرفه تعمیرات موبایل به چشم می‌خورد و این شغل را از جمله مشاغل پردرآمد دنیا می‌دانند. از مزیت‌های دیگر این شغل این است که می‌توان حتی بدون وجود سرمایه نیز در کنار فردی که در حوزه تعمیرات موبایل فعالیت دارد کار کرد و پس از کسب سرمایه اقدام به انجام کار به‌صورت شخصی کرد.

با تمامی این اوصاف در پاسخ به این سؤال که آیا تعمیرات موبایل را می‌توان به‌عنوان شغل دوم در نظر گرفت می‌توان به‌طور قطع پاسخی مثبت داد؛ اما نیاز است تا چگونگی ورود به این حرفه و نحوه کسب آموزش‌های لازم نیز ذکر شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد از پس هزینه‌های گزاف زندگی برنمی‌آیند، به‌دنبال یافتن حرفه‌ای به‌عنوان شغل دوم هستند. شغل تعمیرات موبایل می‌تواند یک شغل مناسب برای این افراد باشد و با توجه به نیازی که جامعه به تعمیرکاران موبایل دارد درآمد بالایی را برای آن‌ها ایجاد کند. شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات موبایل می‌تواند پله صعود این افراد به سمت راه‌اندازی این شغل باشد و آینده روشنی را برای آن‌ها رقم بزند.

آموزشگاه فن آموزان یکی از برترین آموزشگاه‌های کشور در زمینه آموزش انواع دوره‌های فنی و مهارتی محسوب می‌شود. شما می‌توانید در کنار آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیر لوازم خانگی، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، آموزش plc، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و... را دوره ببینید و مهارت کسب کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آموزشگاه فن آموزان با شماره 02166477300 تماس حاصل کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش تعمیرات موبایل با آموزشگاه فن آموزان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..