تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رگولاتوری: افزایش تعرفه‌های شرکت مخابرات در دست بررسی است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صبح امروز، ۲۸ بهمن، با حضور در نمایشگاه اینترنت اشیاء و نشست «5G و بن‌بست توسعه زیرساخت‌های ثابت» اذعان کرد که یکی از مشکلات توسعه‌ی اینترنت ثابت در ایران، انحصار شرکت مخابرات است. حسین فلاح جوشقانی با اشاره به طبیعی بودن بخشی از این انحصار، خاطرنشان کرد که این شرکت به‌ذات نیز انحصارگر است؛ به همین جهت، تنها تکنولوژی ADSL در حوزه‌ی ثابت با سرعت زیر ۲۰ مگ بر ثانیه دارد در اختیار کاربران قرار گرفته که کاربران نیز از سرعت آن بسیار ناراضی هستند.

به گزارش زومیت، حسین فلاح فناوری 5G را اکوسیستم جدیدی توصیف کرد که قرار است فضای ارتباطی دنیا را عوض کند، نه اینکه ادامه‌ی شبکه‌های تلفن همراه و ثابت باشد. فلاح گفت: «5G زیست‌بومی است که باعث همگرایی موبایل و ثابت می‌شود. نسل پنجم ارتباطات بر اصل تعامل، تعادل و همکاری در حوزه‌های رقابتی و سیاست‌گذاری تأکید دارد.»

رئیس رگولاتوری: اگر قیمت کف و سقف اینترنت اپراتورهای غالب را کنترل نکنیم، به مردم ظلم می‌شود

به‌گفته‌ی رئیس رگولاتوری، برای توسعه‌ی 5G اپراتورها باید بتوانند با یکدیگر تعامل و سرمایه‌گذاری مشترک کرده و از زیرساخت مشترکی استفاده کنند. فلاح اضافه کرد که شیوع کرونا توانست طرز فکرها را درخصوص پهنای باند تغییر دهد به‌طوری‌که اکنون باند پهن مطالبه‌ی مردم است و اتفاقا، سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی اینترنت ثابت هم مقرون‌به‌صرفه است و بازگشت سرمایه‌ی سریعی دارد. معاون وزیر ارتباطات در واکنش به سخنان مدیر صنایع ارتباطاتی پایا و درخواست برای افزایش تعرفه‌های ارتباطی برای توسعه‌ی شبکه اینترنت ثابت تصریح کرد:

نمی‌توان یک‌شبه تعرفه را بالا برد، همین حالا هم مردم از تعرفه‌ها راضی نیستند. هزینه‌ی سرمایه‌گذاری شرکت‌ها را نباید مردم بدهند. حالا هم نه در حوزه FWA و نه در حوزه‌های جدید تعرفه‌گذاری صورت نمی‌گیرد. ما تنها تعرفه‌ی اپراتورهای غالب را کنترل می‌کنیم؛ اگر این کار را نکنیم، به مردم ظلم می‌شود. به همین خاطر است که تعرفه‌ها سقف و کف دارند.

رییس رگولاتوری در نشست 5G و بن‌بست توسعه زیرساخت‌های ثابت در نمایشگاه اینترنت اشیاء

فلاح افزود نباید تصور کرد که صحبت از تعرفه‌ی دستوری است، بلکه تعرفه باید طوری باشد که مردم توان پرداختش را داشته باشند. به‌گفته‌ی رئیس رگولاتوری، شورای عالی فضای مجازی مصوب کرده که هزینه‌های ICT در سبد خانوار نباید بیش از دو درصد شودو سیاست رگولاتوری هم کاهش تعرفه‌ها است. فلاح در راستای اجرای همین سیاست، به کاهش ۲۵درصدی تعرفه‌ی پهنای باند برای اپراتورها اشاره کرد که هزینه‌های آن‌ها را کاهش دهد.

بااین‌حال، به‌گفته‌ی وی شرکت مخابرات ایران چندین ماه است که نسبت به پایین بودن تعرفه‌ها گلایه دارد و رگولاتوری دو هفته پیش، درخواست آن‌ها را دریافت کرده و درحال بررسی پیشنهاد تعرفه‌های مخابرات است.

مقاله‌های مرتبط:

در نشست امروز، رئیس هیأت مدیره‌ی شاتل نیز به تجربه‌ی ارائه‌ی VDSL در دزفول و تعرفه‌ی آن اشاره کرد. حسن شانه‌ساززاده گفت: «قانون‌گذار دست ما را برای تعرفه باز گذاشته؛ قیمت پایه VDSL دويست هزار تومان است و ما با یک دوم و يک سوم قیمت با سرعت ۸۰ تا ۹۰ مگ سرویس می‌دهیم. همچنین بازار از این سرويس‌ها استقبال زیادی كرده و در عین حال، درآمد شاتل رشد کرده و مقرون‌به‌صرفه است.»

رئیس هیأت مدیره‌ی شاتل همچنین گفت زمانی‌که مخابرات فیبر و کافو دارد، قطعا باید ارائه‌ی سرویس برای آن اقتصادی باشد؛ اما در این میان، تنها بحث اقتصادی مطرح نیست و دلیل عدم توسعه‌ی ارتباطات چیز دیگری است. شانه‌ساز زاده افزود:

برای رفع چالش‌های توسعه‌ی ارتباطات ثابت بايد مصوبه‌ی بیت‌استریم اجرایی شود و با اهرم فشاری که این مصوبه دارد، قانون را جاری کنند. از ابتدای دولت، تجهیزات ما برای ارائه‌ی سرويس آماده بود و امتیازات بیشتری هم به مخابرات دادیم اما توسعه متوقف است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رگولاتوری: افزایش تعرفه‌های شرکت مخابرات در دست بررسی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..