تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دسته نوزدهم ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت

موشک دومرحله‌ای فالکون ۹ در ساعت ۲۲:۵۹ دوشنبه به وقت محلی (۷:۲۹ سه‌شنبه صبح به وقت ایران) به ‌همراه ۶۰ ماهواره از دسته‌ی نوزدهم استارلینک از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال به هوا برخاست. تقریبا ۹ دقیقه پس از پرتاب، مرحله‌ی اول موشک برای انجام ششمین فرود خود روی کشتی بدون سرنشین «البته تو را همچنان دوست دارم» در اقیانوس اطلس به زمین بازگشت؛ اما در دستیابی به این هدف ناکام ماند.

جسیکا اندرسون، مهندس تولید اسپیس ایکس، در جریان گزارش پخش زنده‌ی پرتاب گفت: «به ‌نظر می‌آید بوسترمان را روی سکوی شناور فرود نیاوردیم. مایه‌ی تأسف است که این بوستر را بازیابی نکردیم؛ اما مرحله‌ی دوم همچنان در مسیر مورد انتظار قرار دارد.» اسپیس ایکس اغلب مراحل اول موشک فالکون ۹ را برای استفاده‌ی دوباره بازیایی می‌کند؛ اما به‌طور مکرر تأکید داشته است که رساندن محموله‌ی پرواز به مدار همواره مأموریت اصلی محسوب می‌شود.

یکی از پرتابگرهای باسابقه‌ی اسپیس ایکس، وظیفه‌ی انجام مأموریت امروز استارلینک را بر عهده داشت. این بوستر با نام B1059 پیش‌تر دو مأموریت مختلف بازتأمین محموله برای ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک مأموریت استارلینک، ماهواره‌ی دیده‌بان زمین برای آرژانتین و ماهواره‌ای جاسوسی را برای دولت آمریکا به پرواز درآورده بود. پرتاب امروز یکی از دو مأموریت برنامه‌ریزی‌شده‌ی استارلینک برای پرتاب در هفته‌ی جاری به‌شمار می‌آید. دسته‌ی بیستم استارلینک قرار است تا چهارشنبه با یک فالکون ۹ دیگر پرتاب شود. اسپیس ایکس اخیرا ناگزیر می‌شد تا مأموریت‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ی استارلینک را به ‌دلیل مواجهه با آب‌وهوای نامناسب و مشکلات فنی به‌ تعویق بیندازد و از همین‌ رو، دو مأموریت را به‌طور متوالی پرتاب می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

مأموریت امروز صبح با نام استارلینک ۱۹ پس از پرواز دسته‌ی هجدهم استارلینک در ۱۶ بهمن پرتاب می‌شود. هردو پرواز زودتر از مأموریت استارلینک ۱۷ پرتاب شدند که ابتدا قرار بود ۱۳ بهمن بر فراز یکی از پرتابگرهای رکوردشکن اسپیس ایکس به ‌نام B1049 روانه‌ی مدار شود؛ اما انجام آن بارها به ‌تعویق افتاد و اکنون انتظار می‌رود چهارشنبه ۲۹ بهمن زمین را ترک کند.

با پرواز دسته‌ی نوزدهم استارلینک، ۱۰۸امین پرواز موشک فالکون ۹ رقم خورد. با این موفقیت، اسپیس ایکس اکنون  صاحب بیش از هزار ماهواره‌ی عملیاتی استارلینک در مدار است. منظومه‌ی ماهواره‌ای این شرکت در گام نخست دربردارنده‌ی ۱۴۴۰ ماهواره خواهد بود؛ اما به‌تدریج در طول سال‌های آینده هزاران دستگاه دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد. هدف از پرتاب این منظومه‌ی ماهواره‌ای عظیم، ارائه‌ی پوشش اینترنت پرسرعت برای تمام جهان است.

پرواز امروز فقط چند روز پس از آن انجام شد که اسپیس ایکس ارائه‌ی پیش‌سفارش عمومی اینترنت استارلینک را آغاز کرد. هفته‌ی گذشته این شرکت وب‌سایت خود را به‌روی مشتریان بالقوه باز کرد تا به‌طور محدود پیش‌سفارش سرویس استارلینک را ارائه بدهد. اسپیس ایکس در عین ‌حال مشغول انجام یک مرحله‌ی گسترده‌ی آزمایشی بین‌المللی و داخلی است. به‌نقل از وب‌سایت، کاربران می‌توانند تجهیزات دریافت استارلینک را سفارش بدهند و برای دریافت خدمات ثبت‌ نام کنند. البته ارائه‌ی خدمات و تحویل سفارش‌ها ممکن است ۶ ماه یا بیشتر به‌ طول بینجامد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دسته نوزدهم ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..