تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین اندروید باکس‌ های بازار

در این مقاله در ابتدا به معرفی بهترین اندروید باکس‌های کشورمان در بازه‌های قیمتی ۱ تا ۵ میلیون تومان و برای کاربری‌های مختلف معرفی شده است. در ادامه توضیح جامعی در خصوص کاربری و ویژگی‌های اندرویدباکس‌ها و مشخصات فنی آن‌ها بیان شده است تا با کسب دانش عمیق در خصوص این دستگاه‌ها، خود قادر به انتخاب بهتری نمونه‌ی موجود با توجه به نیاز‌های خود باشید.

نکته مهم: لینک فروشگاه دیجی‌کالا برای برخی محصولات تنها برای آشنایی بیشتر با محصولات درج شده است و به ‌معنای توصیه برای خرید از این فروشگاه نیست. قطعا با گشت و گذاری در اینترنت قادر به خرید با قیمت کمتری در مقایسه با این فروشگاه خواهید بود. البته در نظر داشته باشید فروش فیلیمو باکس تنها به‌صورت اینترنتی و آن‌ هم توسط دیجی‌کالا انجام می‌شود.

بهترین اندروید باکس 

با رشد سرویس‌ها اینترنتی تماشای فیلم و محتوای چندرسانه‌ای در کشورمان، شاهد افزایش روزافزون محبوبیت اندرویدباکس‌ها هستیم. این موضوع باعث شده است محصولات متنوعی از برند‌های مختلف و گاهی بدون نام، به بازار عرضه شوند و انتخاب محصولی کاربردی با قیمت مناسب کمی پیچیده شود. در همین راستا اگر به‌ دنبال اندرویدی باکسی توانمند هستید، در ادامه فهرستی از بهترین محصولات بازار کشورمان (به‌ترتیب ارزان تا گران) درج شده است.

فیلیمو باکس (FB-101)

حدود قیمت: ۱/۱ میلیون تومان

اگر استریم ویدئو از سرویس‌هایی مثل فیلیمو، آپارات یا نماوا و تماشای محتوای چندرسانه‌ای از روی حافظه‌های جانبی، اولویت اصلی شما را تشکیل می‌دهد، فیلیمو باکس یا فیلیمو FB-101 بهترین گزینه‌ی موجود است. این دستگاه توان پردازشی مناسب (به ‌لطف Amlogic S905X2) را در کنار رابط کاربری بهینه و قیمت مقرون‌به‌صرفه به ‌همراه دارد. بدین‌ ترتیب فیلیمو باکس می‌توان نه‌تنها بهترین گزینه در بازه‌ی قیمتی خود، بلکه بهترین گزینه برای کاربران عادی (عموم مردم) معرفی کرد. 

تصاویر بررسی فیلیمو باکس/Filimo Box

فیلیمو باکس به نسخه‌ی ۸ اندروید تی‌وی مجهز شده است که البته امکان نصب تمامی اپلیکیشن‌های اندروید از طریق سایدلود در دسترس است. استفاده از اندروید تی‌وی باعث شده است با رابط کاربری بسیار روان و سریعی مواجه باشیم؛ نکته‌ای که در عموم محصولات این رده‌ی قیمتی غایب است. پردازنده‌ی Amlogic S905X2 نیز توانایی بسیار خوبی در اجرای انواع و اقسام محتوای ویدیویی و چندرسانه‌ای دارد و به‌هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

اندروید باکس نماوا به‌عنوان یکی از رقبای اصلی فیلیمو باکس، به دلیل پردازنده‌ی ضعیف‌تر و عدم امکان نصب اپلیکیشن رقیب، پیشنهاد نمی‌شود. استفاده از نسخه‌ی کامل اندروید نیز رابط کاربری کند‌تری ایجاد کرده است. جی‌پلاس نیز به‌تازگی اندروید باکس خود را وارد بازار کرده است که از پردازنده‌ی توانمند‌تری در مقایسه با فیلیمو باکس بهره می‌برد. اما متاسفانه رابط کاربری سنگین و نه‌چندان جذاب (از لحاظ بصری) منجر به ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند شده است. شاید در آینده در صورت به‌روز‌رسانی رابط کاربری دستگاه، بتوان آن را نیز پیشنهاد داد.

A95X F3

حدود قیمت: ۲/۲ میلیون تومان

اگر به‌ دنبال اندروید باکسی توانمندتر برای اجرای انواع و اقسام اپلیکیشن و بازی‌های اندروید هستید، A95X F3 گزینه‌ی بسیار خوبی است که به‌تازگی در بازار کشورمان موجود شده است. این اندروید باکس چندین نقطه‌ی قوت دارد که در بسیاری از محصولات هم‌رده‌ی آن دیده نمی‌شود: عرضه در دو نسخه‌ی مختلف اندروید یا اندروید تی‌وی در کنار پشتیبانی از کدگشایی سخت‌افزاری کدک‌های صوتی DTS:X و Dolby True HD (سنگین‌ترین کدک‌های صوتی فراگیر که در فیلم‌های 4K واقعی به ‌کار رفته‌اند). 

اندروید باکس A95X F3

پردازنده‌ی چهارهسته‌ای S905X3 توان پردازشی بسیار خوبی را به ‌همراه دارد تا نه‌‌تنها تمامی اپلیکیشن‌ها به‌خوبی اجرا شوند، بلکه امکان گیمینگ نیمه‌حرفه‌ای نیز فراهم باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم حتما نسخه‌ی ۴ گیگابایت رم را خریداری کنید.

شاید یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت A95X F3 را بتوان ظاهر آن دانست. جایی که عموم محصولات چینی ظاهری بسیار عجیب و گاهی زشت دارند و به دلیل تحت تأثیر قرار دادن دکور منزل، نمی‌توان دستگاه را در کنار سایر تجهیزات صوتی و تصویری قرار دارد. اندروید باکس  A95X F3 ظاهری ساده به ‌همراه نوار LED روی بدنه‌ی دستگاه دارد که امکان شخصی‌سازی نحوه‌ی نوردهی این نوار نیز فراهم است.

بی‌لینک جی‌تی کینگ

حدود قیمت: ۴ میلیون تومان

برای آشنایی با بی‌لینک کافی است بدانید فعالیت اصلی این شرکت ساخت کامپیوتر‌ کوچک است؛ به همین دلیل باید حساب این نام را از سایر برند‌های دنیای اندروید باکس جدا کرد. Beelink GT King تنها با یک هدف وارد بازار شد؛ کسب جایگاه بهترین اندروید باکس جهان. به همین دلیل از پردازنده‌ی توانمند S922X استفاده شده است که توانی دو برابر S905X3 دارد. قابلیت‌های پیشرفته‌ی دیگری مانند وای‌فای ۶، درگاه ایترنت گیگابیتی، ریموت کنترل حرکتی و ۳ درگاه USB، از جمله‌ مواردی است که جی‌تی کینگ را از سایر محصولات بازار متمایز می‌کند.

اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

مقاله‌ی مرتبط:

اما بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این دستگاه، پردازنده‌ی سریع آن است تا در کنار اجرای بی‌نقص تمامی انواع محتوای چندرسانه‌ای، از پس اجرای روان تمامی بازی‌های اندروید در کنار کاربرد به‌عنوان هاب مدیاسنتر خانگی بربیاید. اگر قصد ارتقای جدی شبکه‌ی چندرسانه‌ای و سرگرمی خانگی خود را دارید، بی‌لینک بهترین گزینه‌ی ممکن را در اختیار دارد. جی‌تی کینگ را می‌توان از بهترین نمونه‌های موجود در بازار کشور دانست که محصولات اندکی در دنیای اندرویدباکس‌ها قادر به رقابت با آن هستند.

بی‌لینک جی‌تی کینگ پرو

حدود قیمت: ۵ میلیون تومان

اگر به‌ دنبال بهترین اندروید باکس بازار کشورمان هستید، جی‌تی کینگ پرو انتخاب اصلی است. این دستگاه که نمونه‌ی پیشرفته‌تر GT King به‌شمار می‌رود، به پردازنده‌ی S922X-H مجهز شده است تا حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد توان پردازشی بیشتری داشته باشد. بدین ترتیب می‌توانید از آن برای اجرای سنگین‌ترین پردازش‌های مورد نیاز یک تلویزیون هوشمند بهره ببرید. پشتیبانی از کدک‌های صوتی Lossless و فراگیر از دیگر نقاط قوت دستگاه به‌شمار می‌رود.

تصاویر بررسی اندروید باکس بی لینک جی تی کینگ پرو / beelink gt king pro android box

مقاله‌ی مرتبط:

GT-King Pro یک پایگاه چندرسانه‌ای همه‌کاره است. این دستگاه به‌ جای اندروید تی‌وی از نسخه‌ی معمولی اندروید استفاده می‌کند و مثل یک گوشی اندرویدی، می‌توانید اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی استور را روی آن نصب کنید که به لطف پردازنده‌ی توانمند، نقصی در اجرای آن‌ها نخواهد بود. از طرف دیگر می‌توانید یک دسته بی‌سیم به آن متصل کنید و بازی‌های محبوب اندروید مثل پابجی و فورتنایت را به‌راحتی روی آن اجرا کنید.

شیائومی می باکس اس (برای تماشای نتفلیکس)

حدود قیمت: ۱/۵ میلیون تومان

اگر تماشای نتفلیکس یا آمازون پرایم از اولویت‌های شما است، چاره‌ای جز خریدن اندروید باکس شیائومی ندارید. به ‌دلیل قوانین سخت نتفلیکس، دستگا‌ه‌های پخش‌کننده جهت امکان پخش با رزولوشن 1080P یا 4K، نیاز به دریافت تأییدیه از نتفلیکس و آمازون دارند. به همین دلیل تنها تعداد اندکی پخش‌کننده‌ از این قابلیت بهره می‌برند که در ادامه این فهرست را مشاهده می‌کنید:

اپل تی‌وی انویدیا شیلد تی‌وی کروم‌کست روکو تی‌وی شیائومی می‌باکس اس آمازون فایر تی‌وی

Android TV - 4K Mi Box

می‌باکس اس، نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی می‌باکس است که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. این اندروید باکس در آن زمان به ‌لطف پردازنده‌ی چهارهسته‌ای S905X با قابلیت پخش 4K HDR در کنار قیمت مناسب، گزینه‌ی بسیار خوبی به‌شمار می‌آمد. اما با مرور زمان و عدم عرضه‌ی نسخه‌ی جدید، شاهد کاهش ارزش خرید دستگاه هستیم و تنها آن را برای تماشای نتفلیکس و آمازون پرایم با رزولوشن 1080p و 4K پیشنهاد می‌دهیم.

لوازم جانبی اندروید باکس 

اگر اندروید باکس مورد نظر شما فاقد برخی تجهیزات جانبی، می‌توانید موارد مورد نیاز خود را جداگانه خریداری کنید.

ماوس حرکتی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اجزای اندرویدباکس‌ها دانست؛ جایی که گشت‌و‌گذار در محیط رابط کاربری به‌خصوص در نسخه‌ی عادی اندروید بسیار آزاردهنده خواهد بود. در همین راستا می‌توانید از ماوس‌های حرکتی G10 و Q5B بهره ببرید که عملکرد خوبی دارند.

ریموت کنترل حرکتی G10 و Q5B

در نظر داشته باشید می‌توانید هرگونه ماوس و کیبورد بی‌سیم یا سیمی را از طریق درگاه USB به اندروید باکس متصل کنید. همچنین به لطف پشتیبانی رسمی سیستم عامل اندروید از دسته‌های بلوتوث، می‌توانید با خریداری نمونه‌های متعدد موجود در بازار و اتصال به دستگاه خود، از آن‌ها در بازی‌ها بهره ببرید. 

اندروید باکس (Android Box) چیست؟

اندروید باکس هوما

اندروید باکس دستگاهی است مجهز به سیستم عامل اندروید که با اتصال به تلویزیون، قابلیت‌های هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از لحاظ ظاهری این دستگاه‌ها ابعادی برابر ست‌تاپ‌باکس یا گیرنده‌های دیجیتال (گاهی کوچک‌تر) دارند. سیستم‌عامل اندروید به‌حدی محبوب است که کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. اگر از تلویزیون‌های عادی و غیر هوشمند استفاده می‌کنید، با اندرویدباکس‌ها می‌توانید به تماشای سرویس‌های اینترنتی مانند آپارات، نماوا، فیلیمو یا حتی سرویس‌های خارجی مثل یوتیوب، توئیچ و نتفلیکس بپردازید. این دستگاه‌ها به لطف تجهیز به اندروید، قابلیت نصب اپلیکیشن‌های اندروید را نیز دارند تا امکانات بسیار بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد.

قابلیت‌های اندروید باکس

همان‌طور که گفته شد، اندروید باکس ویژگی‌های زیادی به ‌همراه دارد که در ادامه تعدادی از مهم‌ترین‌ آن‌ها را معرفی کنیم.

تماشای شبکه‌های آنلاین: شما می‌توانید با استفاده از اندروید باکس به شبکه‌های مختلف پخش آنلاین دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن‌های متعددی مانند تلوبیون، برای تماشای شبکه‌های کشورمان در دسترس هستند. 

تماشای زنده مسابقات ورزشی: یکی دیگر از کاربردهای اندروید باکس را می‌توان مخصوص علاقه‌مندان به دنیای ورزش دانست. استفاده از شبکه‌های آنلاین پخش مسابقات ورزشی، بسیار ارزشمند است. شما می‌توانید با تهیه یک اندروید باکس به تماشای مسابقات زنده ورزشی از طریق وب‌سایت‌های پخش آنلاین، دسترسی داشته باشید.

استریم محتوای ویدیویی: سرویس‌های پخش آنلاین محتوای ویدیویی روز‌به‌روز محبوبیت بیشتری در جهان و کشورمان پیدا می‌کنند. فیلیمو و نماوا به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌های خانگی فیلم و سریال، محتوای زیادی دارند که برای بهره بردن از آن‌ها باید از تلویزیون هوشمند بهره ببرید یا به سراغ اندروید‌باکس‌ها بروید.

پخش فیلم: شاید مهم‌ترین ویژگی اندروید باکس برای کاربران ایرانی، قابلیت پخش انواع و اقسام محتوای چندرسانه‌ای شامل فیلم و موسیقی است. به لطف اندروید باکس‌ها می‌توانید بدون نگرانی از فرمت و کدک‌های ویدئو و صوتی، اقدام به پخش انواع و اقسام ویدئو در رزولوشن و حجم (نرخ بیت) مختلف کنید.

اندروید باکس تسکو باکس tab 100

پخش موسیقی: یکی از علاقه‌مندی‌های افراد را می‌توان پخش موسیقی دانست. شما می‌توانید جدیدترین موسیقی‌ها را به‌راحتی از طریق اندروید باکس، پخش کنید. بد نیست بدانید امکان جست‌وجوی تیتراژ یا هر کدام از موسیقی‌های دلخواه شما هم وجود دارد.

وبگردی: یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید باکس، مرور اینترنت است. اندروید باکس به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از طریق تلویزیون به نیازمندی‌های خود در اینترنت، دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان مشاهده حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی همانند لینکدین، توییتر، فیسبوک و سایر موارد هم وجود دارد.

بازی: احتمالا مهم‌ترین علاقه‌مندی شما برای داشتن یک اندروید باکس، انجام بازی است. بد نیست بدانید تعداد زیادی بازی به‌صورت انحصاری برای اندروید باکس‌ها تولید شده‌اند. توجه داشته باشید که شما می‌توانید از طریق گوگل پلی هم به جدیدترین برنامه و بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

هاب‌ مدیاسنتر: اندروید باکس‌ها به لطف ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند به‌عنوان مرکز محتوای چندرسانه‌ای در منزل به کار گرفته شوند. می‌توانید فیلم و موسیقی‌های خود را به آن انتقال دهید و سپس با اتصال به شبکه و ایجاد سرور، تمامی محتوا را از طریق شبکه و به‌صورت بی‌سیم در دسترس تمامی اعضای خانواده قرار دهید.

سخت‌افزار اندروید باکس

برای شناخت و خرید اندروید باکس‌ها نیز همانند سایر محصولات دنیای فناوری، لازم است آشنایی مقدماتی با سخت‌افزار این دسته از محصولات و تفاوت آن‌ها با یکدیگر داشته باشیم. به‌طور کلی سخت‌افزار به‌کار رفته در اندرویدباکس‌ها بسیار شبیه به معماری ساخت گوشی‌های هوشمند است؛ با این تفاوت که به دلیل ماهیت کاربری، اندرویدباکس‌ها از مجموعه‌ی سخت‌افزار ضعیف‌تری (برابر یا ضعیف‌تر از گوشی‌های هوشمند میان‌رده) بهره می‌برند. پردازنده‌هایی با معماری ARM، سیستم عامل اندروید، ۱ تا ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از مهم‌ترین مشخصه‌های این دسته از دستگاه‌ها است.

پردازنده

پردازنده کلیدی‌ترین عضو تمامی محصولات دنیای فناوری است که به‌خوبی از توانایی‌های دستگاه خبر می‌دهد. این موضوع در خصوص اندرویدباکس‌ها نیز صادق است. با این تفاوت که تنوع پردازنده‌های به‌کار رفته در این محصولات بسیار کمتر از پردازنده‌های دنیای موبایل یا کامپیوتر است. به همین دلیل با مطالعه‌ای مختصر می‌‌توانید با پردازنده‌ها آشنا شوید و سپس اقدام به خرید دستگاه مدنظر خود کنید. به‌عنوان مثال با داشتن اطلاعات پردازنده در خصوص کدک‌ها و رزولوشن قابل پخش، می‌توانید صحت شعارهای تبلیغاتی سازندگان اندرویدباکس مانند اجرای محتوای 8K و 6K را صحه‌سنجی کنید.

نکته مهم: عموم تولیدکنندگان پردازنده و شرکت‌های سازنده‌ی اندروید باکس، قابلیت دیکود [email protected] را برابر با [email protected] می‌دانند. این در حالی است که محتوای 6K به‌صورت استاندارد به ندرت در دسترس است؛ مگر اینکه خود این محتوا را با دوربین‌های مخصوصی مانند پاناسونیک S1H با قابلیت ضبط 6K، ضبط کرده باشید. بدین ترتیب اگر روی جعبه‌ی دستگاهی عبارت 6K را مشاهده کردید، آن را بخوانید 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه. همچنین به واژه‌ی تبلیغاتی 8K روی جعبه‌ی برخی محصولات توجهی نکنید. حتی پردازنده‌های S905X3 و X922 نیز قادر به کدگشایی روان این دسته از محتوای ویدیویی نیستند.

نام پردازنده / مشخصات تعداد هسته ریزمعماری واحد گرافیکی لیتوگرافی حداکثر رزولوشن بنچمارک Antutu 6 Amlogic S905X ۴ هسته‌ای Cortex A53 Mali-450 ۲۸ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۳۱,۲۴۱ Amlogic S905X2 ۴ هسته‌ای Cortex A53 Mali-G31 MP2 ۱۲ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۵۹,۲۳۹ Amlogic S905X3 ۴ هسته‌ای Cortex A55 Mali-G31 MP2 ۱۲ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۷۴,۴۷۲ Amlogic S905X4 ۴ هسته‌ای Cortex A55 Mali-G31 MP2 ۱۲ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264
4Kp120 AV1 - Amlogic S922X ۶ هسته‌ای Cortex A53 x 2
Cortex A73 x 4 Mali-G52 MP4 ۱۲ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۱۰۷,۳۲۰ Amlogic S922X-H ۶ هسته‌ای Cortex A53 x 2
Cortex A73 x 4 Mali-G52 MP6 ۱۲ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۱۲۷,۹۶۰ Allwinner H603 ۴ هسته‌ای Cortex A53 Mali-T720 ۲۸ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۴۷,۶۷۱ Allwinner H616 ۴ هسته‌ای Cortex A53 Mali-G31 MP2 ۲۸ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۴۰,۰۲۹ Allwinner H6 ۴ هسته‌ای Cortex A53 Mali-T720 ۲۸ نانومتر H.265/HEVC [email protected]
H.264/AVC, VP9 [email protected] ۴۰,۷۰۹ Rockchip 3318 ۴ هسته‌ای Cortex A53 Mali-450 MP2 ۲۸ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۴۶,۳۶۸ Rockchip 3328 ۴ هسته‌ای Cortex A53 Mali-450 MP2 ۲۸ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp30 H.264 ۳۳,۱۲۰ Rockchip 3399 ۶ هسته‌ای Cortex A53 x 4
Cortex A72 x 2 Mali-T860 MP4 ۲۸ نانومتر 4Kp60 10-bit H.265
4Kp60 VP9 Profile2
4Kp60 H.264 ۱۰۱,۹۱۰ حافظه

اندروید باکس‌ها عموما از ۲ تا ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. در صورتی که هدف شما از خرید اندروید باکس صرفا تماشای فیلم از سرویس‌های اینترنتی یا پخش آن‌ها از روی حافظه‌های ذخیره‌سازی مثل هارددیسک است، انواع مجهز به ۲ گیگابایت به‌خوبی از پس این دسته از وظایف برمی‌آیند. اما در صورتی که انجام امور سنگین‌تری مانند بازی را نیز در نظر دارید، پیشنهاد می‌کنیم نمونه‌های مجهز به حداقل ۴ گیگابایت رم را خریداری کنید.

به لطف تجهیز به درگاه USB و پشتیبانی از حافظه‌‌های ذخیره‌سازی جانبی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی در اندرویدباکس‌ها اهمیت چندانی ندارد. اما اگر قصد نصب تعداد زیادی اپلیکیشن یا بازی سنگین دارید، پیشنهاد می‌‌کنیم نگاهی به نمونه‌های ۳۲ گیگابایتی داشته باشید. البته عموم اندرویدباکس‌ها از درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز بهره می‌برند که می‌‌توانید بازی یا اپلیکیشن‌ها را به این حافظه انتقال دهید. بااین‌حال فراموش نکنید به ‌دلیل سرعت کمتر این دسته از حافظه‌ها در مقایسه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه و همچنین عدم امکان انتقال برخی از اپلیکیشن‌ و بازی‌ها به کارت حافظه، خرید دستگاهی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر در اولویت قرار دارد.

اتصالات

درگاه‌های اتصالی که در بیشتر اندروید‌باکس‌ها شاهد حضورشان هستیم، عبارت‌اند از دو درگاه USB، کارت حافظه‌ی میکرو SD، درگاه ایترنت (LAN)، خروجی HDMI بلوتوث و وای‌فای. اما برخی محصولات گران‌تر، اتصالات متنوع‌تری اعم از ۳ درگاه USB، خروجی اپتیکال صدا، درگاه گیگابیتی ایترنت و وای‌فای ۵ گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اندروید باکس بی لینک Android Box GT King

حداقل تعداد درگاه USB باید ۲ عدد باشد؛ زیرا در صورت اتصال ریموت کنترل حرکتی، درگاه دومی باید برای اتصال حافظه یا هارد دیسک در دسترس باشد. در صورتی که قصدا دارید تعداد زیادی حافظه به اندروید باکس متصل کنید، به‌ دنبال محصولاتی با حداقل ۳ درگاه USB باشید.

اگر از سیستم صوتی پیشرفته‌ای بهره می‌برید، می‌توانید صدا را به‌صورت مستقیم و با درگاه خروجی اپتیکال به سیستم صوتی خود منتقل کنید. البته فراموش نکنید عموم تلویزیون‌ها از خروجی اپتیکال صدا بهره می‌برند و می‌توانید صدا را به‌ جای انتقال مستقیم از اندروید باکس به سیستم صوتی، از طریق تلویزیون به سیستم صوتی منتقل کنید. 

درگاه LAN به اعتقاد ما یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های اندرویدباکس‌ها است که به لطف پهنای باند بیشتر در مقایسه با اتصال وایرلس، می‌‌تواند شبکه‌ای هوشمند از محتوای چندرسانه‌ای را در منزل شما به ارمغان بیاورد. با این درگاه می‌توانید اندروید باکس را با کابل شبکه به مودم متصل کنید تا امکان انتقال سریع‌تر اطلاعات بین دستگاه‌های حاضر در شبکه فراهم شود. بدین ترتیب می‌توانید بدون نیاز به انتقال فیلم‌های خود از کامپیوتر، به‌صورت مستقیم اطلاعات را از طریق شبکه و با اتصال اندروید باکس به کامپیوتر، مشاهده و فیلم‌ها را تحت شبکه پخش کنید. این موضوع به‌صورت عکس نیز صادق است و می‌توانید فیلم‌ها و موسیقی‌های درون اندروید باکس (یا هارد دیسکی که به اندروید باکس متصل شده است) را تحت شبکه و با هر یک از دستگاه‌های حاضر در شبکه مثل کامپیوتر یا گوشی هوشمند، خود مشاهده کنید.

سیستم‌عامل اندروید تی وی چیست و چه فرقی با اندروید دارد

اندروید تی وی، نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید بوده که منحصرا برای اجرا روی تلویزیون‌ها طراحی شده و از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی هم جایگزین سرویس گوگل TV شده است. اندروید تی‌وی برای اجرا روی تلویزیون‌ها با نسبت بهینه‌شده است.

گوگل پس از موفقیت اندروید در دنیای گوشی‌های هوشمند، این سیستم‌عامل را برای سایر پلتفرم‌ها نیز توسعه داد. اندروید تی‌وی نسخه‌ای خاص از این سیستم‌عامل است که برای تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده تا کاربران با استفاده‌ی از ریموت‌های معمولی نیز کاربری لذت‌بخشی در این محیط تجربه کنند. بهینه‌شدن برای وضوح تصویر و نسبت ۱۶:۹ تلویزیون‌ها، از دیگر تفاوت‌های اندروید تی‌وی با نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند است. اندروید تی‌وی نیز همانند نسخه‌ی اصلی اندروید، از نمایشگر‌هایی با وضوح تصویر مختلف به‌خوبی پشتیبانی می‌کند و مهندسان گوگل به‌خوبی بر مشکلات Scaling محیط رابط کاربری و اپلیکیشن‌های آن فائق آمده‌اند.

سیستم عامل اندروید تی وی

با وجود این، سازندگان تلویزیون اقبال چندان زیادی به این سیستم‌عامل از خود نشان ندادند. سامسونگ و ال‌جی سیستم‌عامل اختصاصی تلویزیون‌های هوشمند خود را توسعه دادند تا اندروید تی‌وی از حمایت بزرگ‌ترین نام‌های دنیای تلویزیون بی‌بهره باشد. این موضوع سبب شده با تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مخصوص این سیستم‌‌عامل مواجه نباشیم و کاربران برای رفع نیاز‌هایشان با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو شوند. البته، امکان نصب اپلیکیشن‌های اندروید در نسخه‌ی مخصوص تلویزیون این سیستم‌عامل دردسترس است؛ ولی برخی مواقع، با ناسازگاری‌هایی مانند بهینه‌نبودن برای استفاده‌ی افقی مواجه خواهید شد.

اندروید تی وی در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند موجود در بازار یافت می‌شود. شرکت‌هایی مثل شارپ، سونی، فیلیپس، شیائومی و هایسنس، محصولات خود را با بهره‌گیری از Andorid TV روانه بازار کرده‌اند. این در حالی است که سامسونگ و ال‌جی، سیستم‌عامل اختصاصی خود به‌ترتیب با نام تایزن و WebOS را در تلویزیون‌های هوشمند خود به‌کار می‌برند.

کاربرد اندروید باکس در ایران

همان‌طور که گفته شد، استفاده از اندروید باکس می‌تواند تلویزیون شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کند. اندروید باکس در ایران هم طرفداران و هم کاربردهای زیادی دارد. وب سایت‌های پخش فیلم آنلاین زیادی در ایران همانند فیلیمو، آپارات و نماوا وجود دارند که به‌راحتی می‌توان از طریق اندروید باکس، وارد آن‌ها شد و جدیدترین فیلم‌ها را تماشا کرد. 

مهم‌ترین مزیت اندروید باکس را می‌توان تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون اندرویدی دانست و این مسئله در ایران، طرفداران زیادی پیدا کرده است. خرید اندروید باکس، می‌تواند روش مقرون‌به‌صرفه‌ای برای ارتقای تلویزیون‌های ساده باشد؛ درحقیقت شما به‌ جای خرید یک تلویزیون گران‌قیمت هوشمند، می‌توانید با یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید.

آموزش نصب و راه‌اندازی اندروید باکس

شاید برای برخی کاربران، نصب و استفاده از اندروید باکس پیچیده به‌نظر برسد، اما اینطور نیست و می‌توان استفاده از آن را بسیار ساده توصیف کرد. پس از خرید دستگاه، کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

اندروید باکس را با کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید. در ادامه دستگاه را به برق متصل کرده و روشن کنید. سپس تنظیمات ابتدایی و اتصال وای فای را انجام دهید تا اندروید باکس به اینترنت متصل شود.

هم‌اکنون اتصال اندروید باکس به اتمام رسیده و شما می‌توانید به تمام محتواهای رایگان همانند فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، یوتیوب، آپارات، فیلیمو و سایر موارد دسترسی داشته باشید.

از آن جایی که ممکن است برخی کاربران در زمینه انجام تنظیمات وای فای، دچار مشکل شوند، راهنمایی زیر را قرار داده‌ایم تا بتوانید با طی کردن چند مرحله ساده، ارتباط اندروید باکس به اینترنت را برقرار کنید. مراحل مدنظر عبارت‌اند از:

اندروید باکس را به تلویزیون متصل کنید. توسط روتر وایرلس یا کابل اترنت به اینترنت متصل شوید. وارد تنظیمات شوید. گزینه تنظیمات بیشتر (More Settings) را انتخاب کنید. در ادامه باید گزینه وای فای (Wi-Fi) را انتخاب کنید. هم‌اکنون نام وای فای خود را انتخاب کنید. پسورد را وارد کرده و به شبکه متصل شوید.

موفق شدید به‌سادگی و با انجام چند مرحله، ارتباط اندروید باکس به شبکه وای فای را برقرار کنید.

توجه داشته باشید که کاربران زیادی در زمینه سرعت اینترنت مورد نیاز اندروید باکس، سوالاتی را مطرح می‌کنند. باید بدانید یک اندروید باکس برای داشتن عملکردی مناسب، حداقل نیازمند سرعتی معادل ۴ مگابایت بر ثانیه است. در صورتی که سرعت شبکه خانگی شما کم است، باید نسبت به ارتقای آن اقدام کنید و در غیر این صورت، پهنای باند پایین می‌تواند منجر به کاهش کیفیت استریم محتوا شود.

انجام بازی با دسته در اندروید باکس

بازی‌های اندروید زیادی وجود دارند که استفاده از دسته می‌تواند جذابیت آن‌ها را افزایش دهد. به ‌لطف پشتیبانی رسمی اندروید از اتصال به دسته‌های بلوتوث، سازندگان زیادی نیز بازی‌های خود را علاوه بر تاچ، با دسته نیز سازگار کرده‌اند تا تجربه‌ی بهتری را از بازی در دنیای اندروید داشته باشید. به‌همین‌دلیل می‌توان اندرویدباکس‌ها را به‌عنوان کنسول بازی ارزان نیز در نظر داشت. البته فراموش نکنید برای اجرای روان بازی‌ها چاره‌ای جز خریدن اندروید‌باکس‌های توانمند ندارید. 

علاوه بر دسته‌های بازی بلوتوث متفرقه در بازار، اتصال دسته کنسول بازی PS4 و ایکس‌باکس وان اس هم به اندروید باکس، ممکن است. همان‌طور که گفته شد، امکان اجرای بازی‌های اندروید توسط اندروید باکس وجود دارد و در ادامه فهرستی از بهترین بازی‌های سازگار با دسته برای اجرا روی اندروید باکس ذکر شده است. 

بهترین بازی‌های اندروید باکس (سازگار با کنترلر)

در ادامه می‌توانید فهرست برخی از بازی‌های اندروید سازگار با کنترلر بازی را مشاهده کنید که بهترین گزینه برای اجرا در اندروید باکس‌ها هستند. البته در نظر داشته باشید بسته به دستگاه و سیستم عامل آن، امکان اجرا نشدن برخی از این بازی‌ها وجود دارد.

Deadcells Fortnite Call of Duty: Mobile Grid Modern Combat 5 GTA: San Andreas Minecraft Dungeon Hunter 5 Asphalt 8 Asphalt 9: Legends Oddmar Grimvalor Portal Knights Wonder Boy: The Dragon's Trap Order & Chaos 2: Redemption Pascal's Wager Ocean Horn Crossy Road Tesla vs Lovecraft Limbo Unkilled Sega Forever titles NBA 2K20 Stickman Skate Battle Levelhead Don't Starve: Pocket Edition Endurance SHADOWGUN: DeadZone Evoland 2 Riptide GP: Renegade آموزش اتصال دسته PS4 به اندروید باکس

کنترلر پلی‌استیشن 4

ابتدا کلیدهای PS و Share را به‌صورت هم‌زمان فشار دهید تا چراغ LED دسته بازی به حالت چشمک‌زن وارد شود. اکنون وارد تنظیمات بلوتوث اندروید باکس شوید و آن را روش کنید. در این بخش باید یک دستگاه را با نام Wireless Control مشاهده کنید؛ کافی است روی آن ضربه بزنید و منتظر برقراری اتصال باشید. در صورتی که چراغ LED دسته بازی PS4 از حالت چشمک زدن به حالت ثابت تغییر پیدا کرد، ارتباط برقرار شده است. آموزش اتصال دسته ایکس‌باکس وان به اندروید باکس

دسته بازی ایکس باکس وان اسدر نظر داشته باشید تنها دسته‌های ایکس باکس مجهز به بلوتوث (تمامی مدل‌ها به جز دسته‌ی ایکس باکس وان نسخه اولیه) قابلیت اتصال به اندروید باکس را دارند.

دسته بازی Xbox One S را روشن کنید. کلید کوچک دایره‌ای موجود درکنار پورت اتصال کابل به دسته را فشار دهید تا زمانی‌که لوگوی دستگاه به حالت چشمک زن تبدیل شود. وارد اندروید باکس شوید و بلوتوث را روشن کنید. در این بخش یک دستگاه با نام Xbox Wireless Controller را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن، اتصال تکمیل می‌شود. در صورتی که مراحل بالا را کاملا درست انجام داده باشید، LED روی دسته بازی به حالت ثابت در خواهد آمد. تفاوت اندروید باکس با اپل تی وی

با اینکه اپل تی وی هم یک تلویزیون هوشمند به حساب می‌آید، اما تفاوت‌هایی با اندروید باکس دارد. اپل تی‌وی از سیستم اختصاصی tvOS بهره می‌برد که به‌صورت خلاصه آن را می‌‌توان نسخه‌ی بهینه شده‌ی iOS برای استفاده در تلویزیون‌ها و با ریموت کنترل دانست. به لطف تخصص اپل در توسعه‌ی سیستم‌عامل بهینه، اپل‌تی‌وی تجربه‌ی کاربری روان و بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد. به‌خصوص اگر از سایر محصولات اپل نیز بهره می‌برید، قابلیت ایجاد یکپارچگی بسیار خوبی را با اتصال تمامی دستگاه‌ها به اپل‌تی‌وی خواهید داشت.

اپل تی وی

اما در حالت کلی می‌توان اندروید باکس را به دلیل قابلیت‌های بیشتر و انعطاف‌پذیری بالاتر، به‌خصوص برای کاربران ایرانی گزینه‌ی مناسب‌تری توصیف کرد. به‌عنوان مثال علاقه‌مندان به بازی‌های اندروید، می‌توانند کلیه بازی‌های موجود گوگل پلی را در اندروید باکس نصب کنند، مگر آن گروه از بازی‌هایی که حتما نیازمند نمایشگر لمسی هستند، اما امکان نصب تمام بازی‌های iOS روی اپل تی وی وجود ندارد و باید نمونه‌های سازگار را به‌صورت جداگانه در بخش اپل تی وی اپ استور، جست‌وجو کرد.

بد نیست بدانید امکان وبگردی در اندروید باکس با استفاده از مرورگرهای مختلف فایرفاکس، گوگل کروم یا سایر موارد، به‌سادگی وجود دارد، اما متاسفانه اپل تی وی به‌صورت مستقیم از سافاری پشتیبانی نمی‌کند و باید از روش‌های دیگری استفاده کرد. تمام این مشکلات و کمبودها سبب شده‌اند تا اندروید باکس در نظر کاربران، بهتر و کارآمدتر به‌نظر برسد. اندروید باکس، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و می‌تواند یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه برای افرادی باشد که علاقه‌مند به دراختیار داشتن تلویزیون هوشمند، هستند.

پرسش‌های متداول اندروید باکس چه کاربردی دارد؟

اندروید باکس یک راهکار ساده و محبوب برای تبدیل کردن تلویزیون‌های معمولی به تلویزیون‌های اندرویدی است. با این کار می‌توانید همه اپلیکیشن‌های گوشی‌های اندرویدی را روی تلویزیون خود اجرا کنید.

مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید باکس چیست؟

با اندروید باکس می‌توانید از پخش آنلاین اکثر شبکه‌های جهانی بهره‌مند شوید؛ به‌علاوه این دستگاه امکان تماشای زنده مسابقات ورزشی و جدیدترین فیلم‌ها و همچنین وب‌گردی و بازی را به تلویزیون شما اضافه می‌کند.

اندروید باکس چگونه نصب می‌شود؟

نصب اندروید فوق‌العاده ساده است. کافی است دستگاه را با کابل HD‌ام‌آی به تلویزیون وصل کنید و آن را روشن کنید. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از امکانات اندروید باکس حتما باید آن را به اینترنت وای‌فای متصل کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین اندروید باکس‌ های بازار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..