تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه کباب تابه‌ای مرغ ؛ یک غذای لذیذ و خوشمزه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کباب از آن دسته از غذا‌هایی است که در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. ترکیب کباب، ریحان تازه، دوغ سون و نان سنگک داغ یک ترکیب بهشتی است. کباب کوبیده معمولا با گوشت چرخ کرده‌ی گاو تهیه می‌شود، اما کوبیده‌ای که امروز می‌خواهیم به شما آموزش دهیم، با گوشت چرخ کرده‌ی سینه‌ی مرغ به صورت تابه‌ای تهیه می‌شود. کباب مرغ بسیار خوشمزه است و مطمئنا با امتحان کردن آن طرفدار همیشگی‌اش خواهید شد. این کباب خانگی یک گزینه مناسب برای افرادی است که نمی‌توانند گوشت قرمز مصرف کنند، اما می‌خواهند کباب را در فهرست غذا‌های خود داشته باشند.

برای تهیه کباب مرغ به سینه مرغ، پیاز، فلفل دلمه‌ای رنگی و نمک، فلفل و زردچوبه برای طعم‌دار کردن آن نیاز دارید. همانطور که گفتیم این کباب در تابه تهیه می‌شود، بنابراین نیازی نیست آن را به سیخ بکشید. این غذای لذیذ را می‌توانید در مهمانی‌های دوستانه سرو کنید و مهمانان‌تان را با طعم و مزه‌ی فوق‌العاده لذیذ آن هیجان زده کنید. هر چه سریع‌تر دست به کار شوید و این کوبیده جذاب و مهیج را تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کباب مرغ تابه‌ای را به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده مرغ تابه‌ای لذیذ و خوشمزه

سینه مرغ دو عدد
پیاز متوسط یک عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی کوچک یک عدد
زعفران دم کرده دو قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه یک قاشق غذاخوری
گوجه متوسط چهار عدد
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه‌ای لذیذ و خوشمزه

کباب کوبیده از غذا‌های اصیل و مجلسی ایرانی است که معمولا با گوشت قرمز تهیه و روی زغال یا به صورت خانگی داخل فر پخت می‌‍شود. اما کوبیده انواع متنوعی داشته و شما می‌توانید اگر از طعم گوشت خوشتان نمی‌آید یا به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند نقرس امکان خوردن گوشت قرمز را ندارید کباب مرغ را امتحان کنید.

کوبیده مرغ را می‌توانید به صورت تابه‌ای در خانه تهیه و برای یک دورهمی یا مهمانی دوستانه و خانوادگی در کنار ریحان تازه، گوجه کبابی، دوغ سون و نان سنگک داغ یا برنج سرو کنید. برای شروع ابتدا مرغ را خوب ساطوری کنید یا یک‌بار آن را چرخ کنید. از خردکن دستی هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید. به این صورت که تمام سینه مرغ را نازک برش بزنید. سپس تکه تکه کنید و با خردکن دستی آن را خرد کنید.

پیاز را بشویید و پوست آن را بگیرید و سپسبه صورت درست رنده کنید. آب پیاز را دور بریزید. از هر رنگ فلفل‌دلمه‌ای که دوست دارید می‌توانید در این غذا استفاده کنید. اما فلفل دلمه‌ای‌هایی که رنگ آن‌ها مخلوطی از سبز، قرمز و نارنجی است، بهترین گزینه برای این کباب هستند. فلفل دلمه‌ای رنگی را درشت رنده کنید. می‌توانید آن را ساطوری هم بکنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای رنده شده را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

سینه مرغ چرخ شده را به کاسه حاوی پیاز و فلفل اضافه کنید و آن را با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آب لیموترش تازه طعم‌دار کنید. مقدار نمک، فلفل و زردچوبه کاملا به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید. برای دم کردن زعفران، ابتدا کتری را آب کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس زعفران را در قوری مخصوص ریخته و روی آن آب جوش بریزید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی کتری قرار دهید تا دم بکشد.

سپس زعفران دم کرده را به مخلوط مرغ اضافه کنید. در این مرحله نمک مواد را بچشید. اگر نمک آن کم بود، مقداری نمک به مواد اضافه کنید. نمک در خوش طعم شدن کباب کوبیده مرغ شما تاثیر زیادی دارد؛ بنابراین حتما میزان آن را تنظیم کنید. مخلوط را با دست ورز دهید. سپس روی کاسه را بپوشانید و آن را به مدت ۶۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

در ماهیتابه دو قاشق غذاخوری روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود. کاسه حاوی کوبیده مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و آن را در ماهیتابه بریزید و با قاشق به طور مساوی در ماهیتابه پخش کنید. ابتدا زیر حرارت را کم کنید تا حالت آبدار پیدا کند و کمی بپزد. سپس حرارت را زیاد کنید. آب کباب تابه‌ای مرغ شما که گرفته شد، حرارت را متوسط کنید و آن را به صورت افقی چند برش بزنید تا شکل کباب شود. سپس مخلوط را برگردانید.

زمانی که مخلوط را برمی‌گردانید، نباید صبر کنید تا کل آن سرخ شود، بلکه یک مقدار که سرخ و کباب شد (حدود دو دقیقه) باید دوباره آن را برگردانید. برگرداندن مخلوط مرغ را باید چند بار تکرار کنید. برگرداندن را تا زمانی که دو طرف مخلوط، کبابی و سرخ شود ادامه دهید. دقت کنید که چند بار برگرداندن مخلوط مرغ باعث نرم شدن، آب‌دار شدن و خوشمزگی بیشتر آن می‌شود.

گوجه فرنگی‌ها را از وسط برش دهید. یک ماهیتابه متوسط روی حرارت بگذارید. گوجه فرنگی‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید و روی آن‌ها کمی نمک بپاشید. اجازه دهید سرخ و کبابی شوند. در همین زمان، چند بار آن‌ها را برگردانید. کباب مرغ تابه‌ای شما آماده است. آن را با یک برنج کته خوشمزه، یا نان داغ به همراه گوجه‌های کبابی شده و لیموی تازه سرو کنید؛ نوش جان!
منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه کباب تابه‌ای مرغ ؛ یک غذای لذیذ و خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..