تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاور عالی رهبر انقلاب: ایران به‌عنوان یک قدرت در غرب آسیا به پیروزی رسیده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در همایش تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱ که به همت انجمن ژئوپلیتیک ایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به افول امپراطوری آمریکا در مقیاس جهانی در دهه سوم قرن بیست و یکم اظهار داشت: روزگاری بر این عالم گذشته است که حتی صحبت از مبارزه با قدرت بی‌رقیب دنیا یعنی امپراطوری آمریکا مضحک، غیر معقول و حتی رمان خیالی محسوب می‌شد.

وی افزود: هم اکنون در آستانه سال جدید ۱۴۰۰ هجری شمسی و ورود به قرن پانزدهم شمسی و دهه سوم قرن بیست و یکم میلادی شاهد رخدادهایی برای استدلال افول و سقوط امپراطوری آمریکا در مقیاس جهانی در دهه سوم قرن هستیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛ 

* ایالات متحده در تشکیل تنها ابرقدرت جهانی و یا قدرت هژمون آمریکایی برای برتری قدرت اقتصادی، توانایی نظامی و رهبری و مدیریت سیاسی جهان حتی در مسائل ایدئولوژیک و فرهنگی جهان شکست خورده است.

*{ با اشاره به علائم افول و سقوط امپراطوری آمریکا}: علائم افول و سقوط امپراطوری آمریکا ریشه در تغییر و تحولات درونی جامعه و سیاستمداران آمریکا دارد و در انتخابات اخیر این افول برای همه اندیشمندان علوم سیاسی، اقتصاددان‌ها و جامعه شناسان آشکار شد و رئیس جمهور سابق مغرور و فاقد شعور سیاسی و بین‌الملل و تروریست آمریکا آخرین تیشه را به ریشه‌های فاسد این امپراطوری زد.

مشاور عالی رهبر انقلاب:  ایران به‌عنوان یک قدرت در غرب آسیا به پیروزی رسیده است

*{ با اشاره به دلایل بیرونی افول قدرت آمریکا}: لشکرکشی نظامی و اشغال دو کشور مسلمان مظلوم افغانستان و عراق و گیر افتادن و هزینه کردن بیست ساله منابع اقتصادی و انسانی آمریکا و ناتو در صحراهای عراق و کوه‌های سر به فلک کشیده افغانستان و استفاده رقبای استراتژیک آمریکا یعنی چین در بعد اقتصادی و روسیه برای حفظ خود و حتی افزایش قدرت نظامی از این شرایط از دیگر دلایل افول قدرت آمریکا است.

* به نظر می‌رسد جهان کنونی با سرعتی بالا به سمت تغییرات و جابجایی قدرت از نیم کره غربی به شرقی حرکت می‌کند؛ دیگر هیچ کشور و هیچ دولتی چه ایالات متحده آمریکا و یا حتی چین یا هر کشور بزرگ دیگری تنها ابرقدرت جهان نخواهد شد و سیر صعودی قدرت غرب که قرن هجدهم به بعد بر قرار کرده بود معکوس خواهد شد و احتمالاً در اقتصاد جهانی قدرت به آسیا باز خواهد گشت و کشورهای بزرگ چین و هند و روسیه در قالب پیمان شانگ‌های هم از نظر اقتصادی، امنیتی و نظامی در مقابل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قدرت خواهند گرفت.

* شکل‌گیری قدرت جدید جهان اسلام بر مبنای منابع قدرت عظیم بالقوه جهان اسلام، قدرت جدید جهان اسلام بر مبنای منابع قدرت عظیم بالقوه و توانمندی‌های فرهنگی و اقتصاد با جهت‌گیری تمدن نوین اسلامی و با رشد دو میلیارد نفری مسلمانان جهان و وسعت و برتری موقعیت نسبی جغرافیایی این کشورها در قاره‌های آسیا و آفریقا و از سواحل اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و رشد فن آوری‌های جدید و گسترده علوم مختلف از جمله ارتباطات و فناوری‌های رسانه‌ای و بیداری ملت‌های اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا و اقیانوس هند و اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا می‌تواند به عنوان یک قدرت جدید بروز و ظهور پیدا کند و در ایجاد صلح و امنیت پایدار منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار باشد.

*{ با اشاره به شکست راهبردهای ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا و فراهم شدن روند اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا}: سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی و همکاران و شرکای بین‌المللی و کشورهای همسو در شکست استراتژی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای منطقه با موفقیت روبرو شد و سیاست‌های جبهه مقابل با شکست مواجه شده و قدرت و نفوذ سیاسی جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا رو به افزایش و ایران به‌عنوان یک قدرت در غرب آسیا به پیروزی رسیده و علامت روشن آن را در آینده نزدیک به عنوان خروج ارتش تروریستی آمریکا از منطقه غرب آسیا مشاهده خواهید کرد.

27215




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاور عالی رهبر انقلاب: ایران به‌عنوان یک قدرت در غرب آسیا به پیروزی رسیده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..