تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خالق دوج کوین سال ۲۰۱۵، ۸.۴ میلیارد دوج کوین خود را در ازای یک هوندا سیویک دست‌دوم فروخته بود

مؤسس دوج کوین، بیلی مارکوس (Billy Markus)، افشا کرده است که سال ۲۰۱۵ ذخیره‌ی دوج کوین‌های خود را در ازای یک ماشین دست‌دوم هوندا سیویک فروخته است. اوایل این هفته، مارکوس پستی در صفحه‌ی r/dogecoin وب‌سایت reddit برای معرفی خود به اعضای جدید منتشر کرد و پس از افزایش ۹۰۰ درصدی دوج کوین از اواخر ژانویه، قیمت دوج کوین را «قیمت حقیقی» آن دانست.

مقاله‌های مرتبط:

در این پست، او درباره‌ی تاریخچه‌ی دوج کوین و رابطه‌ی عشق و نفرتش با این کوین صحبت کرد که سال ۲۰۱۳ برای شوخی ساخته شده بود. به‌گفته‌ی مارکوس، او سال ۲۰۱۵ به‌دلیل تهدیدهای جامعه‌ی دوج کوین و جهت ناخوشایندی که گرفته بود، از آن دست کشید. او به‌دلیل از‌دست‌دادن شغل و مشکلات ناشی از آن مجبور شد دوج‌های (DOGE) خود را بفروشد:

سال ۲۰۱۵، به‌دلیل بیکاری و ترس از کاهش پس‌انداز، تمام رمزارهایم را فروختم که معادل قیمت خرید یک دستگاه هوندا سیویک دست‌دوم بود.

وقتی درباره‌ی قیمت واقعی قیمت دوج از او سؤال شد، به‌نظر می‌رسد افزایش نجومی آن اهمیت چندانی برایش نداشت. مارکوس گفت نمی‌تواند بحث درباره‌ی قیمت یک‌دلاری مم (meme) (مواردی که دراثر تبلیغات در اینترنت معروف می‌شوند) کوینی بی‌حاصل را درک کند؛ درحالی‌که ارزش بازار آن معادل بیشتر شرکت‌های اصلی در آمریکا است. مارکوس می‌گوید:

مردم درباره‌ی دوج کوین یک‌دلاری حرف می‌زنند که ارزش بازار آن بیشتر از شرکت‌های حقیقی است که به میلیون‌ها نفر خدمات ارائه می‌کنند؛ از‌جمله بویینگ، استارباکس، امریکن اکسپرس و آی‌بی‌ام. آیا دوج کوین لیاقت آن را دارد؟ این چیزی است که نمی‌توانم درکش کنم، چه‌ برسد به آنکه جواب بدهم.

مارکوس اظهار کرد ارزش واقعی دوج کوین در جامعه و قابلیت انجام کار خوب با آن است. او گفت اگر جامعه‌ی دوج کوین لذت، مهربانی، شوخی، هم‌دردی، خلاقیت و پوچی آن را بپذیرد، آن ارزش واقعی دوج کوین است.

پست مارکوس باعث جلب توجه‌ها و گمانه‌زنی‌های تازه پس از افزایش قیمت ۵۰ درصدی آن به‌دنبال توییت ایلان ماسک در ۱۶ بهمن شده است: «رمزارز مردم». سال ۲۰۱۹ که ماسک با نظرسنجی جامعه‌ی دوج کوین در توییتر به‌عنوان مدیرعامل فرضی دوج کوین انتخاب شده بود، او به‌شوخی از خود به‌عنوان مدیرعامل اسبق دوج کوین یاد کرد. در ۲۳ بهمن، ماسک برای پسر خردسالش دوج کوین خرید تا «سهام‌دار خردسال» باشد. مارکوس توجه ثروتمندترین فرد دنیا را سورئال می‌پندارد و می‌گوید:

بی‌اعتنا هستم؛ اما عجیب است چیزی که در چند ساعت ساخته‌ام، حالا بخشی از فرهنگ اینترنت است. دیدن صحبت ایلان ماسک درباره‌ی دوج کوین جالب است. احمقانه به‌نظر می‌رسد، اما موجی عظیم پشت‌سر آن است.

***

 این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی‌اش را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خالق دوج کوین سال ۲۰۱۵، ۸.۴ میلیارد دوج کوین خود را در ازای یک هوندا سیویک دست‌دوم فروخته بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..