تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش‌بینی یک کارشناس از آینده بازار/واکنش مثبت بورس به اتفاقات اخیر ادامه دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز محدودیت در دامنه نوسان، در یک روند رو به رشد هفته کاری را آغاز کرد و در پایان معاملات با افزایش ۴۷ هزار و ۷۸۷ واحد به رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

شاخص کل نیز با معیار هموزن امروز با افزایش ۱۲ هزار و ۵۵۷ واحد به رقم ۴۳۵ هزار و ۶۱۷ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۵ میلیون و ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.امروز معامله گران در بورس تهران بیش از ۷.۹ میلیارد سهام و حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۱.۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

پیش‌بینی یک کارشناس از آینده بازار/واکنش مثبت بورس به اتفاقات اخیر ادامه دارد؟

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۳.۹ درصد رشد کردند.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرآنلاین در رابطه با دلایل مثبت شدن بورس گفت:‌ به هر حال قیمت‌ها خیلی پایین آمده بود و پی به ای بازار حتی کمتر از نصف شده است. از طرفی پیش‌بینی سودها هم آمده و شرکت‌ها سودهای خیلی خوبی داشتند. با صحبت‌های مقام معظم رهبری سیاست ایران در قبال برجام روشن شد . بالا رفتن نرخ دلار را نیز باید در نظر گرفت. همه این عوامل به اندازه ای در مثبت شدن امروز بازار تاثیرگذار بود.
صفاری این وضعیت بازار را ادامه‌دار دانست و گفت: با توجه به عواملی که ذکر کردم روند رو به رشد بورس در اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: در سهام یک سری از شرکت‌ها تا ۷۰ درصد کاهش به وجود آمد. این کاهش بخاطر خود شرکت‌ها نبود. بیشتر از طرف شوک سیاسی چنین اتفاقی افتاد. حالا که شرایط سیاسی روشن‌تر شده است و با توجه به اعلام پیش‌بینی سود شرکت‌ها در امسال و سال آینده، مطمئنا استقبال از شرکت‌ها بیشتر می‌شود. از طرفی در دیگر بازارها هم فضای رو به رشدی وجود ندارد.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ بهره اصلی‌ترین عامل موثر بر بورس است. اما هم شوک اقتصادی و هم شوک سیاسی بر بورس تاثیرگذار است. در حال حاضر روشن بودن تکلیف سیاسی باعث واکنش مثبت بورس خواهد شد.

۲۲۳۲۲۹




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش‌بینی یک کارشناس از آینده بازار/واکنش مثبت بورس به اتفاقات اخیر ادامه دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..