تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتراض گوگل، مایکروسافت و کوالکام به فروش آرم به انویدیا

براساس جدیدترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تعدادی از شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری به‌تازگی نارضایتی و شکایتشان بابت فروش آرم (ARM) به انویدیا را به گوش نهادهای تنظیم مقررات ایالات متحده‌ی آمریکا رسانده‌اند. آرم زیربنای پردازنده‌ی اکثر دستگاه‌های الکترونیکی امروزی است و شرکت‌های حوزه‌ی فناوری می‌گویند فروش این برند به انویدیا به رقابت در این بخش بسیار حیاتی از بازار ضربه می‌زند.

به‌نوشته‌ی بلومبرگ به‌نقل از افرادی که به‌دلیل محرمانه‌بودن اطلاعات نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گوگل و مایکروسافت و کوالکام در بین شرکت‌هایی حضور دارند که نگران قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری بین انویدیا و آرم هستند و از مقام‌های رسمی قوانین ضدانحصار (آنتی‌تراست) درخواست کرده‌اند به این موضوع ورود کنند. حداقل یکی از این سه شرکت صراحتا اعلام کرده است که می‌خواهد قرارداد بین انویدیا و آرم لغو شود. جمعه‌ی گذشته، ارزش سهام انویدیا با افت ۳٫۱ درصدی مواجه شد.

خرید آرم باعث می‌شود انویدیا بر فعالیت‌های یکی از تأمین‌کنندگان مهم صنعت وسایل الکترونیکی مسلط شود. امروزه، آرم مجوز استفاده از فناوری‌اش را در‌اختیار شرکت‌های نام‌آشنای سامسونگ، اپل، اینتل، آمازون و هواوی قرار می‌دهد. این شرکت بریتانیایی در بین تحلیلگران به‌عنوان «سوئیسِ صنعت تراشه»‌ شناخته می‌شود؛ زیرا تراشه و کدهای نرم‌افزاری مرتبط را به تمامی بازیگران صنعت نیمه‌هادی می‌فروشد و سراغ رقابت با آن‌ها نمی‌رود. نگرانی اصلی شرکت‌های حوزه‌ی نیمه‌هادی این است که انویدیا دسترسی به فناوری‌های آرم را محدود کند یا قیمت آن‌ها را افزایش دهد. انویدیا در صنعت نیمه‌هادی فعال است و رقیب بزرگ شرکت‌هایی به‌شمار می‌رود که مشتری آرم هستند.

انویدیا پیش‌تر استدلال کرده است که قیمت خرید آرم به‌تنهایی نشان می‌دهد تیم سبز انگیزه‌ای برای تغییر استراتژی بی‌طرفانه‌ی آرم ندارد؛ اما شماری از رقبا و مشتریان آرم متقاعد نشده‌اند و همچنان نگران رفتار ضدرقابتی انویدیا هستند. فردی ‌به نمایندگی از انویدیا اطلاعیه‌ای در‌دسترس بلومبرگ قرار داد و در آن گفت او و اعضای تیمش به‌مرور‌زمان بیشتر در فرایند بررسی شرایط پیشروی می‌کنند و هرچه می‌گذرد، بیشتر مطمئن می‌شوند که مشتریان آرم و نهادهای تنظیم مقررات از برنامه‌های انویدیا منتفع می‌شوند.

نماینده‌ی انویدیا می‌گوید این شرکت همچنان استراتژی آرم برای فروش مجوز فناوری‌هایش به شرکت‌های مختلف را ادامه می‌دهد و چشم‌اندازش برای آینده‌ی آرم باعث می‌شود مشتریان این برند بیشتر رشد کنند و وارد بازارهای جدید شوند. مدتی پیش، رسانه‌ی CNBC اعلام کرده بود کوالکام رسما به این اتفاق معترض شده است. گوگل، مایکروسافت، کوالکام و آرم به‌ درخواست بلومبرگ برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر پاسخ منفی دادند. 

پیش از نهایی‌شدن قرارداد‌، انویدیا حتما باید نظر مثبت نهادهای تنظیم مقررات در مناطق مختلف دنیا ازجمله ایالات متحده‌ی آمریکا، بریتانیا، اتحادیه‌ی اروپا و چین را جلب کند؛ وگرنه امکان انعقاد قرارداد وجود ندارد. معماری آرم در محصولاتی حضور دارد که در همه‌جای دنیا عرضه شده‌اند و انویدیا باید به‌خوبی این موضوع را مدنظر قرار دهد. آژانس‌های دولتی در سراسر دنیا در حال برقراری ارتباط با شرکت‌هایی هستند که به‌زعم آن‌ها ممکن است انعقاد قرارداد بین انویدیا و آرم، روی آن‌ها اثر بگذارد.

مقاله‌های مرتبط:

اعتراض رسمی شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری ممکن است درنهایت باعث شود دریافت مجوز رسمی انویدیا از دولت‌ها بسیار سخت‌تر شود. این اتفاق به تأخیر در انعقاد قرارداد نیز منتهی می‌شود. اعتراض شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری برای سافت‌بانک، مالک فعلی آرم، نیز خطرآفرین است. در چند وقت اخیر، سافت‌بانک برای پرداخت برخی بدهی‌ها و بازپس‌گیری سهام تصمیم گرفته است بخشی از دارایی‌هایش را بفروشد که آرم جزو آن‌ها است. در ایالات متحده‌ی آمریکا، کمیسیون فدرال تجارت (FCC) مشغول بررسی عمیق قرارداد بین انویدیا و آرم است. افرادی در گفت‌و‌گو با بلومبرگ اعلام کرده‌اند کمیسیون فدرال تجارت از برخی مؤسسه‌های متفرقه درخواست اطلاعات کرده است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتراض گوگل، مایکروسافت و کوالکام به فروش آرم به انویدیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..