تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشهورترین جاهای دیدنی تهران کدامند؟

همه چیز درباره دیدنی های تهران

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، جاذبه‌های گردشگری زیادی از تاریخی و فرهنگی تا طبیعی و... را در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطره‌های دلنشینی از این شهر را برایتان به یادگار بگذارد. در این شهر شلوغ و پرجمعیت، می‌توانید تا پاسی از شب از پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی استفاده کنید یا اگر به جا‌های تاریخی و فرهنگی علاقه‌مند هستید، کاخ‌ها، موزه‌ها و عمارت‌های دیدنی متعددی در گوشه‌وکنار شهر وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. برای اینکه اطلاعات بیشتری از مکان های دیدنی تهران به دست آورید و آن‌ها را در برنامه تهرانگردی خود بگنجانید، با این مقاله همراه شوید.

جاهای دیدنی تهران

تهران فقط ترافیک و آلودگی هوا ندارد و گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند، به این موضوع اذعان دارند که جاذبه های گردشگری زیادی در پایتخت وجود دارد که بازدید از آن‌ها چندین روز زمان می‌برد. اگر برای گشت‌وگذار در تهران برنامه‌ریزی می‌کنید، باید بدانید که تمامی جاذبه های تهران در لیست بالا آمده است و شما می‌توانید با وارد شدن به هر جاذبه، درباره آن اطلاعات کسب کنید.

جاذبه های تهران در پاییز و زمستان

مجسمه ای چتر به دست در فصل پاییز

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: احمد آقاسیانی)

باران و پاییز چنان ترکیب زیبایی خلق می‌کند که خیلی‌ها عاشق آن هستند؛ به‌خصوص در این فصل که می‌توان گشت‌وگذار متفاوت و منحصربه‌فردی را در جاهای دیدنی و خاطره‌انگیز تهران تجربه کرد و تهران پاییزی را جور دیگری دید. به اعتقاد بسیاری از تهرانی‌ها، پاییز زیباترین فصل پایتخت برای قدم‌زدن در شهر و لذت‌بردن از آن است. در طول این فصل می‌توانید از جاهای دیدنی متعددی نظیر پارک ملت، خیابان ولیعصر، کاخ سعدآباد، باغ نگارستان، باغ فروس، پارک لاله و پارک جمشیدیه دیدن کنید.

تهرانگردی در هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ به‌خصوص فصل زمستان که به‌خاطر بارندگی‌ها اغلب هوای سالم و خوبی بر شهر حاکم است. اگر در این فصل قصد سفر به تهران را دارید، برای گذراندن اوقات فراغت می‌توانید به پیست‌های اسکی نظیر آبعلی، شمشک، دیزین، توچال و همین طور دربند، درکه و روستای گرمابدر بروید.

جاذبه های دیدنی تهران در شب

شب‌های تهران به‌لطف وجود جاذبه‌هایی همچون برج میلاد، بام تهران، پل طبیعت، پارک آب و آتش و پارک چیتگر برای تهرانگردی معرکه است که نباید از آن غافل شوید. برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین سازه شهر تهران و نماد پایتخت به حساب می‌آید؛ همچنین ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان و سومین برج بلند خاورمیانه شناخته می‌شود. مجموعه برج میلاد نه‌تنها در حوزه مخابرات و ارتباطات و گسترش پوشش فرکانس‌های رادیویی وتلویزیونی و... فعالیت دارد، بلکه به‌خاطر داشتن مراکز تجاری، مرکز همایش‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها، خدمات پذیرایی، خدمات گردشگری و تفریحی از اهمیت زیادی برخوردار است. 

بام تهران در شب

عکاس: ناشناس

بام تهران از معروف‌ترین مکان های دیدنی تهران است که جزو مجموعه تفریحی منطقه توچال به شمار می‌رود و از آنجا که در بالاترین نقطه از خیابان ولنجک قرار دارد، بهترین چشم‌انداز از پایتخت را پیشکش شما می‌کند. تعبیه صندلی‌هایی در دورتادور این محل باعث ایجاد فضای دلنشینی شده است که در روزهایی غیرتعطیل می‌توانید از سکوت آن لذت ببرید. در کنار محیط زیبا و چشم‌انداز بی‌نظیر و آب‌وهوای تمیز، با تفریح‌هایی نظیر مجموعه وی آر، بانجی جامپینگ، سنگ‌نوردی، بگ جامپ، زیپ لاین و... اوقاتی سرشار از خاطره را برای خود بسازید. رستوران‌ها و کافه‌های مختلف در بام تهران نیز از گزینه‌های شکم‌گردی برای تکمیل گشت‌وگذار شبانه‌تان هستند. از امکانات بام تهران می‌توان به شهربازی ویژه کودکان، آتلیه عکس، فروشگاه لوازم ورزشی، فودکورت، دکه و بوفه فروش مواد غذایی و... اشاره کرد.

بازی کودکان در پارک آب و آتش

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: حسین زهره‌وند)

پل طبیعت واقع در منطقه عباس آباد، یکی از پل‌های شاخص خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران است که پارک طالقانی و آب و آتش را به‌ هم متصل کرده و روی شاه‌راه‌های اصلی تهران یعنی اتوبان حقانی، همت و مدرس خودنمایی می‌کند. این پل سه طبقه که ارتفاع کلی آن به ۴۰ متر می‌رسد، علاوه بر طراحی فوق‌العاده، پلی دوستدار محیط زیست و مقاوم در برابر زلزله است. اگر روی پل طبیعت بایستید، شاهد مناظری کم‌نظیر از پایتخت، پارک طالقانی، برج پرچم، برج‌های آتش در پارک آب و آتش، فانوس دریایی پارک بنادر و گنبد مینا خواهید بود که سوژه عکاسی بسیاری از بازدیدکنندگان می‌شود. در دوردست نیز دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند را خواهید دید.

قایق دریاچه چیتگر هنگام غروب

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: احمد آقاسیانی)

دریاچه‌ چیتگر که با نام دریاچه شهدای خلیج فارس نیز شناخته می‌شود، با هدف کاهش آلودگی و تلطیف هوا در مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هکتار در شمال غرب تهران ساخته شد که در مجاورت آن، مجموعه‌ای تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار وجود دارد. در واقع وجود این دریاچه و امکانات مختلف تفریحی و رفاهی باعث شده است که روزانه افراد زیادی از آن دیدن ‌کنند. دریاچه چیتگر یکی از معروف‌ترین جاذبه‌‌ های گردشگری تهران است که مجهز به پارکینگ، سرویس بهداشتی، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه و... است. علاوه بر این، با ارائه تفریح‌هایی نظیر قایق‌سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری، تفریح در ساحل سنگی، ساحل شنی، شهربازی، کارتینگ، سرزمین بازی و جایزه، اسکیت هوایی، هرم هیجان (سینما پرواز)، سافاری پارک وحشت و... اوقات بسیار خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

پارک های معروف تهران

مجسمه پارک آب و آتش

فضای سبز و پارک‌‌ در تهران کم نیست و در کنار همه آلودگی‌ها و شلوغی‌های شهر، پناهگاه خوبی برای لذت‌بردن از فضای آرام‌بخش و دلنشین آن‌ها است تا با دوستان و خانواده‌، اوقات فراغت خود را به نیکی سپری کرده و خستگی روزمره را از تن به در کنید. اگر در جستجوی تفریحی ارزان و مفرح هستید؛ پارک‌های تهران مانند قیطریه، نیاوران، نهج البلاغه، پارک شهر، ساعی و گفتگو را از دست ندهید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله جالب و خواندنی پارک‌ها و بوستان‌های معروف تهران را مطالعه کنید.

جاذبه های طبیعی تهران

فضای جنگلی پارک چیتگر

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: وحید شیخی)

تهران علاوه بر جاهای دیدنی تاریخی و فضاهای شهری مانند پارک‌ها، از جاذبه‌های طبیعی متعددی برخورار است که ضمن کمک به پالایش هوای پایتخت، خانواده‌ها برای گذران اوقاتی خوش در کنار هم یا حتی علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند با مراجعه به این مکان‌ها اوقات خوشی را سپری کنند. از جمله جاذبه‌های طبیعی تهران می‌توان به باغ گیاه شناسی، پارک جنگلی سرخه حصار، پارک جنگلی پردیسان، پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی طالقانی و پارک جنگلی چیتگر اشاره کرد.

جاهای دیدنی اطراف تهران

در اطراف شهر تهران، جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که با طی مسافتی کوتاه و در سفرهای یک‌روزه می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان سپری کنید. برای نمونه، لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در شمال شرق پایتخت است که نزدیک‌ترین منطقه ییلاقی خوش‌آب‌وهوای به شهر تهران محسوب می‌شود. فشم از مناطق ییلاقی لواسان در بخش رودبار قصران شمیرانات به شمار می‌رود که به‌لطف جاذبه‌های گردشگری متعدد، طرفداران زیادی بین پایتخت‌نشینان دارد. 

فضای سبز و دریاچه در کرج

عکاس: فرزاد مظفری

اکثر شما بارها با عبور از شهر کرج راهی شمال کشور شده‌اید تا از طبیعت و آب‌وهوای مطبوع آن لذت ببرید؛ اما جاهای دیدنی کرج به‌حدی زیاد است که ارزش توقف و دیدن دارند و بی‌شک برای گردشگران با سلیقه‌های متفاوت جذاب خواهند بود. روستای شهرستانک واقع در ارتفاعات کوهستانی با آب‌وهوای خنک، جاده پرپیچ‌وخم چالوس با مناظر حیرت‌آور که هر بیننده‌ای را محو شکوه خود می‌کند و کاخ مجلل مروارید به‌شکل یک سفره ماهی که صدفی را در بر دارد، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این منطقه هستند که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید. بازدید از روستای برغان با کوچه‌باغ‌های دیدنی و انبوه درختان کهن‌سال، غار یخ مراد با شیب زیاد و خطرناک که مناسب کوه‌نوردی و غارنوردی با تجهیزات کامل است، آبشار هفت چشمه با ارتفاع ۹۰ متر واقع در ۱۷ کیلومتری جاده کرج-چالوس، سد امیر کبیر از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کرج و... را نیز در برنامه سفرتان قرار دهید.

دماوند، فیروزکوه، آبشار کلوگان و آبشار سنگان از دیگر جاهای دیدنی طبیعی اطراف تهران محسوب می‌شوند.

تنگه واشی فیروزکوه

عکاس: ninara

مراکز خرید در تهران

شهر تهران دارای مراکز خرید متعددی است و از همین رو فرقی ندارد که ساکن پایتخت هستید یا به این شهر سفر کرده‌اید، پاساژگردی یکی از بخش‌های جذاب و هیجان‌آور تهران‌گردی محسوب می‌شود. بازار بزرگ تهران با وسعتی بالغ بر ۱۰۵ هکتار، از مکان های دیدنی تهران است که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. بازار سرپوشیده تجریش که از معروف‌ترین بازارهای قدیمی تهران محسوب می‌شود، در منطقه شمیرانات تهران در فاصله بین میدان قدس و میدان تجریش واقع شده است. این بازار به‌حدی شهرت دارد که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی، بازدید از آن را در برنامه خود می‌گنجانند. 

علاوه بر این دو بازار سنتی، مراکز خرید مدرن تهران مانند ایران مال، مگامال، مرکز خرید دنیای نور و بام لند نیز جزو محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شوند.

مجسمه بام لند تهران

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: محمد محسنی فر)

موزه های تهران

از آنجا که تهران دارای موزه‌های متعددی است و از تاریخ و علم تا هنر و ورزش را پوشش می‌دهد، شهری فوق‌العاده برای موزه‌گردی و آشنایی هرچه بیشتر با تاریخ و فرهنگ محسوب می‌شود که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. موزه زمان نخستین موزه ساعت ایران است که به آن موزه تماشاگه زمان و موزه ساعت نیز گفته می‌شود و در شمال تهران در خانه تاریخی حسین خداداد قرار دارد. موزه ملی ایران غنی‌ترین و قدیمی‌ترین موزه ایران است که با داشتن آثاری از دوران‌های پیش از تاریخ ایران تاکنون، مهم‌ترین موزه باستان‌شناسی کشور به حساب می‌آید.

محوطه موزه زمان تهران

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: ساناز دریایی)

موزه جواهرات ملی ایران، دارای گنجینه‌ای نفیس از باارزش‌ترین جواهرات ایران و جهان است که در سال ۱۳۳۹ افتتاح و به بانک مرکزی ایران سپرده شد. از الماس دریای نور که به‌عنوان بزرگ‌ترین الماس صورتی دنیا شناخته می‌شود تا تاج پهلوی متعلق به رضاشاه و محمدرضاشاه پهلوی، الماس نورالعین، تخت طاووس، بزرگ‌ترین لعل دنیا، تاج کیانی، تخت نادری و غیره در این موزه نگهداری می‌شود.

تاج جواهرنشان در موزه جواهرات

عکاس: ناشناس

موزه هنرهای معاصر، موزه آبگینه و سفالینه تهران، موزه ملی ملک و... از جمله سایر موزه‌های تهران محسوب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موزه‌های پایتخت می‌توانید مقاله جذاب و خواندنی «برترین موزه‌های تهران که باید از آنها بازدید کرد» را مطالعه کنید.

ورودی موزه هنرهای معاصر در شب

عکاس: ناشناس

جاذبه های تاریخی تهران

اگرچه تهران در حدود ۲۰۰ سال قبل از سوی خاندان قاجار به پایتختی انتخاب شد، ولی قدمت آن به گذشته‌های دور می‌رسد. در واقع، از همین زمان رشد و پیشرفت آن به عنوان شهر آغاز شده است و بسیاری از آثار تاریخی که تا به امروز باقی مانده‌اند متعلق به این دوران هستند. از جمله این آثار تاریخی می‌توان به کاخ‌های تهران مانند گلستان، سعد آباد و نیاوران اشاره کرد. 

کاخ گلستان تنها میراث جهانی تهران در فهرست میراث یونسکو است که به‌دلیل قرارگیری در بافت قدیمی تهران، بازدیدکنندگان را به حال‌وهوای سال‌های دور پایتخت می‌برد و از آنجا که دسترسی به آن با حمل‌ونقل عمومی آسان است، گردشگران داخلی و خارجی زیادی در سفر به تهران از این مجموعه دیدن می‌کنند.

کاخ گلستان

عکاس: Jose Fco Quiros

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران که شامل کاخ‌ها و موزه‌های متعددی می‌شود، آخرین محل زندگی محمدرضا شاه پهلوی بوده که جزو آثار ملی ایران ثبت شده است. این مجموعه از دیدنی‌های تاریخی و جذاب پایتخت به شمار می‌رود که فضای بسیار زیبایی دارد و مقصدی ایدئال برای گردش خانوادگی و دوستانه محسوب می‌شود.

کاخ نیاوران

عکاس: ناشناس

عمارت مسعودیه اثری متعلق به دوره قاجار محسوب می‌شود که شاهد وقایع تاریخی متعددی نظیر انقلاب مشروطه بوده است. مسعود میرزا، حاکم اصفهان، دستور ساخت باغ عمارت مسعودیه را صادر کرد و از همین رو این محل، عمارت مسعودیه نامیده می‌شود‌.

از دیگر جاهای دیدنی تهران می‌توان به برج آزادی، سردر باغ ملی، میدان حسن آباد و... اشاره کرد.

پرسش‌های متداول جاهای دیدنی تهران در شب کدامند؟

شب‌های تهران به‌لطف وجود جاذبه‌هایی همچون برج میلاد، بام تهران، پل طبیعت، پارک آب و آتش و پارک چیتگر برای تهرانگردی معرکه است که نباید از آن غافل شوید.

نخستین پل غیرخودرویی ایران کجاست؟

پل طبیعت واقع در منطقه عباس آباد، یکی از پل‌های شاخص خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران است

دریاچه چیتگر دارای چه امکانات تفریحی است؟

قایق‌سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری، تفریح در ساحل سنگی، ساحل شنی، شهربازی، کارتینگ، سرزمین بازی و جایزه، اسکیت هوایی، هرم ...هیجان (سینما پرواز)، سافاری پارک وحشت و

آیا تهران دارای جاذبه طبیعی است؟

از جمله جاذبه‌های طبیعی تهران می‌توان به باغ گیاه شناسی، پارک جنگلی سرخه حصار، پارک جنگلی پردیسان، پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی طالقانی و پارک جنگلی چیتگر اشاره کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشهورترین جاهای دیدنی تهران کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..