تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها) کافه ادرار شتر در عربستان سعودی 

نخستین کافه ادرار شتر در عربستان سعودی افتتاح شد، عرضه ادرار شتر در کشور عربستان سعودی با واکنش هاي گسترده اي رو بـه رو شده اسـت. اعراب اعتقاد دارند کـه نوشیدن ادرار شتر می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، اما سازمان جهانی بهداشت نوشیدن ادرار شتر منع کرده و گفته اسـت اعلام کرده کـه هیچ خاصیتی برای بدن انسان ندارد. در ادامه درمورد جنجال جدید سعودی ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

نوشیدن ادرار شتر در عربستان سعودی

در روزهای اخیر انتشار ویدیویی در توییتر با عنوان «افتتاح نخستین کافه اسلامی ویژه عرضه ادرار شتر » در عربستان سعودی با موجی از انتقادات همراه شده و تعداد زیادی از مخالفان، آنرا توهین بـه اسلام دانسته اند در حالی‌کـه موافقان بـه فوید ادرار شتر اشاره کرده اند. در این ویدیو مردی بی نام در دل صحرا دیده می شود کـه در مقابل او دکه اي حامل یک نوشیدنی قرار داشته کـه بـه گروهی مرد فروخته می شود.

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

در ادامه این ویدیو چندین نفر از این نوشیدنی کـه ادرار شتر عنوان می شود، می‌نوشند. این ویدیو توسط یک اکانت توییتری بنام «باهم علیه دکان داران دینی» با بیش از ۳۴,۰۰۰ نفر دنبال کننده منتشر شده و ازآن بعنوان افتتاح نخستین کافه اسلامی ویژه عرضه ادرار تازه شتر یاد شده اسـت.

واکنش ها بـه مصرف ادرار شتر در عربستان

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

ترکی الحمد کارشناس شناخته شده عربستانی در واکنش بـه این ویدیو نوشته اسـت:

مـا در بحران وجودی بسیار بدی قرار داریم.

باوجود چنین افرادی، اسلام حقیقتاً در بحران اسـت…

چیزی از این دین بزرگ نمانده جز اینبخش کـه:

در وهله اول اعتبار آن مورد تردید واقع شده اسـت.

مـا واقعا دریک بحران بسیار عاجز کننده قرار داریم.

دیدگاه مفتی های عرب درمورد ادرار شتر

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

گفته می شود کـه عبدالعزیز ابن باز، مفتی سابق عربستان سعودی در واکنش بـه اعتراضات نسبت بـه نوشیدن ادرار شتر بعنوان نوشیدنی شفا دهنده گفته اسـت کـه:

بر اساس احادیث:

نوشیدن ادرار و شیر شتر

گاو و گوسفند مجاز اسـت.

در روزهای اخیر انتشار ویدیویی در توییتر

«افتتاح نخستین کافه ویژه عرضه ادرار شتر»

در عربستان سعودی با موجی از انتقادات همراه شد.

چرا اعراب ادرار شتر می نوشند؟

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

برخی کاربران معتقدند کـه ادرار این حیوان: در درمان سرطان و برخی دیگر بیماری ها موثر اسـت. با این وجود، خوله الکریع، دانشمند حوزه ژنتیک اهل کشور عربستان سعودی در فوریه ۲۰۱۹ در گفتگو اي اعلام کرد کـه هیچ مدرک علمی دال بر این کـه ادرار یا شیر شتر سرطان را درمان می کند وجود نداشته و ادعاها در این زمینه هیچ وجهه علمی ندارد.

مطالعات علمی درمورد ادرار شتر

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

تنها مطالعات علمی ثابت شده اي کـه بر روی ادرار شتر انجام شده، نشان می‌دهد کـه مصرف آن ممکن اسـت باعث ابتلا بـه بیماری MERS شود. این سندروم دستگاه تنفسی کـه در خاورمیانه دیده شده در اثر یکی از انواع کرونا ویروس ها ایجاد شده اما دست کم ۱۰ بار مرگبارتر از کووید-۱۹ اسـت. بر اساس گزارش ها، این ویروس نخستین بار درسال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی مشاهده شد.

اطلاعات بیشتر درمورد ادرار شتر

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

ادرار شتر «انگلیسی: Camel urine‎» قرن‌ها در شبه جزیره عربستان برای اهداف دارویی و مذهبی استفاده شده‌اسـت. سازمان جهانی بهداشت توصیه بـه اجتناب از نوشیدن آن کرده و این عمل رابا نشانگان تنفسی خاورمیانه یا همان بیماری کشنده مرس مرتبط دانسته ‌اسـت.

ادرار شتر بـه عربی

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

ادرار شتر یک گرته ‌برداری از واژه عربی بول ‌الابل اسـت. بنا بر انچه در لغت‌نامه دهخدا آمده ‌اسـت بول ‌الابل نام یک گیاه اسـت.

نوشیدن ادرار شتر در ایران

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

در ایران فردی دارای مطب طب سنتی از خود کلیپی منتشر کرد کـه در آن ادرار شتر را نوشید و آنرا درمان کرونا نامید و بـه حدیثی از امام شیعیان صادق استناد کرد کـه در آن ذکر شده شاش شتر برای درمان امراض تنفسی مفید اسـت. این شخص پس از تحت تعقیب قرار گرفتن توسط پلیس دستگیر شد؛ ودر اعتراف تلویزیونی بیان کرد کـه فاقد مدرک طب سنتی اسـت.

یادداشتی از حجت الاسلام مهدی مسائلی:

درباره مصرف طبی و درمانی ادرار شتر، روایات متعددی در منابع شیعه و سنی وجوددارد. در منابع اهل‌سنت، کتاب صحیح بخاری حدیثی را در این‌باره نقل کرده اسـت، در منابع شیعه نیز چند حدیثی در کتاب‌هاي کافی و تهذیب درباره خاصیت درمانی ادرار شتر نقل شده اسـت. البته تقریبا همه ی روایات منابع شیعه از جهت سندی ضعیف هستند.

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

روایتی را نیز کـه یکی از مدعیان طب اسلامی در فیلمی بـه آن استناد می کند، مربوط بـه کتاب طب‌الائمه اسـت کـه هم از جهتِ خود کتاب و منبع ضعیف اسـت و هم از جهت سند. پس توصیه بـه مصرف دارویی ادرار شتر را نمیتوان یک گزاره ثابت شده دینی تلقی کرد. ادرار شتر داروی مطلق و درمان‌کننده یا جلوگیري‌کننده همه ی بیماری‌ها نیست، بلکه تأثیر درمانی آن نسبت بـه بیماری خاصی اسـت کـه روایات نیز درباره‌ي آن اختلاف بیان دارند.

کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)

در روایتی کـه در کافی آمده مصرف آن برای درمان نوعی بیماری گوارشی توصیه شده اسـت ولی در نسخه‌هاي دیگری از همین روایت خاصیت درمانی آن برای بیماری آسم دانسته شده اسـت. در منابع اهل‌سنت نیز اختلاف درباره وجه درمانی آن دیده می شود. پس درصورت پذیرش خاصیت درمانی ادرار شتر، نوع بیماری آن نیز مسلم و مشخص نیست و باید از طریق آزمایش بـه آن رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کافه ادرار شتر در عربستان سعودی (حواشی و واکنش ها)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..