تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل کروم به پشتیبانی از پردازنده‌های قدیمی پایان می‌دهد

اعضای تیم توسعه‌ی موتور کرومیوم (Chromium) با تغییر در سیاست‌های کاری خود، قصد دارند از نسخه‌ی ۸۹ مرورگر کروم (Google Chrome)، به پشتیبانی از تمامی پردازنده‌های مرکزی مبتنی‌ بر معماری x86 که دارای مقدار حداقل SSE3 نیستند، پایان بدهند.

براساس گزارش MSPoweruser، این تصمیم بدین معنی است که پشتیبانی کروم از پردازنده‌های دوران پیش از Intel Core 2 Duo (نظیر Atom و Celeron M) متوقف می‌شود. اکثر پردازنده‌هایی که از سال ۲۰۰۵ به بعد تولید شده‌اند توانایی پشتیبانی از SSE3 دارند. ویندوز ۱۰ برای سازگاری با پردازنده، نیازمند پشتیبانی آن از SSE2 است.

کروم در نسخه‌ی ۸۷ هشداری روی صفحه ظاهر می‌کند تا بگوید پشتیبانی از پردازنده‌هایی که SSE3 ندارند به‌زودی متوقف می‌شود. 

صفحه About گوگل کروم با پیام هشدار عدم پشتیبانی از CPU

مقاله‌های مرتبط:

از گوگل کروم 89، فایل نصب مرورگر روی دستگاه‌هایی که دارای پردازنده‌های مورد اشاره هستند، کار نخواهد کرد. اجرا کردن گوگل کروم 89 و نسخه‌های بعدی روی این نوع پردازنده‌ها به کرش کردن اپلیکیشن منتهی خواهد شد.

ظاهرا فقط ویندوز کمی از تغییر سیاست‌های تیم توسعه‌ی کرومیوم متأثر می‌شود؛ زیرا کروم OS، اندروید و مک از مدت‌ها پیش صرفا با پردازنده‌هایی سازگارند که پشتیبانی از استانداردهایی در سطح SSE3 را ارائه بدهند. دلیل اصلی پایان پشتیبانی گوگل کروم از پردازنده‌های قبل از دوران Core 2 Duo هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما به ‌احتمال زیاد این موضوع به عملکرد مرورگر ارتباط دارد. 

از آن‌جایی که مرورگر مایکروسافت اج از موتور کرومیوم استفاده می‌کند، احتمالا از تصمیم تیم توسعه‌ی کرومیوم برای پایان پشتیبانی از پردازند‌ه‌های قدیمی متأثر می‌شود. تمام تغییرات مربوط به کرومیوم را می‌توانید در سندی که روی گوگل داکس منتشر شده است مطالعه کنید. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل کروم به پشتیبانی از پردازنده‌های قدیمی پایان می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..