تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا استفاده از تجهیزات برقی در افزایش کیفیت محصولات لبنی تاثیر گذار است ؟

آیا استفاده از تجهیزات برقی در افزایش کیفیت محصولات لبنی تاثیر گذار است ؟

استفاده از دستگاه های مخصوص تولید مواد لبنی در خانه ، همچون کره گیر و خامه گیر می تواند تاثیر بسیاری بر کیفیت مواد تولیدی بگذارد. این دستگاهها با بهره گیری از تکنولوژی های مختلف شرایط تولید مواد لبنی را با استفاده از نیروی برق فراهم میکنند. با توجه به تولید دستگاه ها از بدنه ی استیل ، بهداشت نیز به صورت کامل در داخل دستگاه رعایت می شود. در ادامه ی این مقاله به معرفی دستگاه کره گیر و دستگاه خامه گیر خواهیم پرداخت .

کره گیر یا مشک برقی :

کره گیری از ماست از زمان های بسیار دوری مرسوم بوده است. در روش های سنتی از وسیله ای به نام مشک استفاده می کردند که بیشتر از پوست بز ساخته میشود و کاربر با تکان دادن آن برای چندین ساعت امکان جداسازی کرده از ماست را فراهم میکرد.ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کره به دو نوع تولید میشود ، نوعی به صورت مستقیم از شیر تولید شده و نوعی نیز با جداسازی چربی از ماست تولید می شود که نوع دوم طعم بهتری دارد .

آیا استفاده از تجهیزات برقی در افزایش کیفیت محصولات لبنی تاثیر گذار است ؟

در مشک های دستی نیاز کاربر برای چندین ساعت به صورت مداوم باید دستگاه را تکان میداد تا عملیات جداسازی هر چه بهتر انجام میگیرد، اما در دستگاه کره گیر جدید نیازی به عملکرد کاربر وجود ندارد. دستگاه های کره گیر دارای یک موتور و یک اهرم می باشند که موتور نیروی لازم برای چرخش اهرم را فراهم میکنند . اهرم به صورت مداوم چرخیده و بسته به میزان حجم ماست در کمتر از 2 ساعت کره را از ماست استخراج می کند .

این دستگاه ها غالبا از بدنه ای استیل تولید می شوند . استیل ضدزنگ غیرمغناطیسی مورد استفاده در این دستگاه ها به صورت کاملی در مقابل زنگ زدگی ایمن می باشد در نتیجه مشکلی برای دستگاه از این نظر ایجاد نشده و بهداشت دستگاه نیز به صورت کامل حفظ خواهد شد.

اهرم نیز از جنس استیل و یا آلومینیوم می باشد . چرخش مداوم اهرم در افزایش کیفیت کره تولیدی بسیار تاثیر گذار است و به صورت کامل از ماست کره گیری می کند. پس از کره گیری از ماست ، ماست موجود در مخزن که همراه با اب مخلوط شده است ، به صورت دوغ محلی از خروجی مخصوص دستگاه خارج می شود .همانطور که اشاره شد استفاده از این کره گیر کارگاهی علاوه بر کاهش نیاز به اپراتور ، در بهبود میزان کره ی خارج شده از ماست و کیفیت آن تاثیر مستقیمی دارد .

کره گیر ها به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شوند. کره گیر خانگی ، کره گیر کارگاهی و کره گیر صنعتی . در برخی از کارگاه های بزرگ نیز از کره گیر های صنعتی می توان استفاده کرد. کره گیر های صنعتی دستگاه های مخصوصی هستند که کره را به صورت مستقیمی از شیر استخراج می کنند.

کره گیر های خانگی و کارگاهی خود به دسته ی کره گیر بالازن و کره گیر پایین زن تقسیم می شوند. کره گیر های بالازن دارای موتوری در قسمت درب دستگاه می باشند و کره گیر پایین زن ، موتورش در قسمت کف دستگاه قرار دارد.

کره گیر های کارگاهی با حجم بالا غالبا به صورت کره گیر های پایین زن تولید میشود. دلیل این امر ایجاد توان مناسب برای حرکت اهرم می باشد. به منظور بهبود حرکت انبر در این دستگاه ها از سیستم تسمه فولی استفاده میشود و موتور با استفاده از تسمه ی متصله نیرو را منتقل میکند.

این امر هم در کارایی دستگاه تاثیر مثبت گذاشته و هم اینکه طول عمر موتور را بالاتر می بارد.در صورتی که اقدام به کره گیری از ماست میکنید باید توجه داشته باشید که ماست باید پرچرب باشد ، یعنی شیری که ماست از آن تهیه شده است کاملا پرچرب بوده و چربی آن گرفته نشده باشد.

آیا استفاده از تجهیزات برقی در افزایش کیفیت محصولات لبنی تاثیر گذار است ؟

خامه گیر :

خامه گیر یا در اصطلاح سپراتور ، دستگاهی به منظور جداسازی خامه از شیر می باشد. این دستگاه به اصطلاح سنگینی شیر را که همان چربی شیر است طی فرایندی از خود شیر جدا میکند. بدین ترتیب امکان بهره مندی از خامه و همینطور بهره مندی از شیر کم چرب نیز مهیا میشوند.

خامه گیر ها نیز به دو دسته ی خامه گیر برقی و خامه گیر دستی یا چرخ شیر تقسیم بندی میشوند. خامه گیر برقی عمل جداسازی خامه را به صورت کاملا اتوماتیکی امکان پذیر می کند در حالی که در خامه گیر دستی نیاز به اپراتور برای چرخاندن دسته ی مخصوص دستگاه وجود دارد که بیشتر برای اماکنی مناسب می باشد که امکان استفاده از نیروی برق محدود می باشد.

برخی از مدل های جدید خامه گیر وجود دارند که امکان تعیین میزان خامه گیری را برای کاربر فراهم میکنند. در این ابزارها با جابجایی پیج مخصوص به تنظیم سانتریفیوژ می توان شرایط لازم برای تنظیم غلظت خامه را مشخص کرد .این عمل در خامه گیر های دستی نیز در صورتی که امکان دسترسی به پیچ های تنظیم کننده وجود داشته باشد قابل انجام می باشد .

نکته حائز اهمیت این است که دمای شیر در هنگام قرار گرفتن در داخل مخزن دستگاه باید حدود 40 درجه باید تا بتوان چربی شیر را به صورت کامل گرفت.

چرا خرید دستگاه برقی بهتر از دستی می باشد ؟

دلایل مختلفی برای خرید دستگاه های برقی می تواند وجود داشته باشد. سرعت عمل بالا ، عدم نیاز به اپراتور تمام وقت و … از جمله مواردی هستند که می توان به انها اشاره کرد. اما یکی از مهمترین دلیل های ترجیح دستگاه برقی به دستی ، تداوم در سرعت چرخش و همزنی ماست در کره گیر و جداسازی خامه در خامه گیر می باشد.

تداوم در سرعت می تواند شرایط مناسبی را برای خارج کردن چربی ماست بوجود آورده و در نتیجه بیشترین مقدار کره در کمترین زمان ممکنه استخراج می شود. از این رو پیشنهاد می شود همواره اقدام به خرید دستگاه های تولید لبنیات برقی کنید .

نتیجه گیری :

خرید تجهیزات لبنیاتی همچون کره گیر و خامه گیر نیازمند بررسی کامل مدل های مختلف این دستگاه ها می باشد که وبسایت دکتر قشلاق به آدرس www.drgheshlagh.com مراجعه کرده و مدل های مختلف را هم از نظر نوع و طراحی و هم از نظر مشخصات مورد بررسی قرار دهید . پس از آن میتوانید با خیالی راحت اقدام به انتخاب و خرید دستگاه مناسب نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا استفاده از تجهیزات برقی در افزایش کیفیت محصولات لبنی تاثیر گذار است ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..