تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میت X2 هواوی از پردازنده کرین 9000 استفاده می‌کند

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، با انتشار پستی در ویبو اعلام کرد گوشی تاشدنی میت ایکس 2 (Huawei Mate X2) قرار است روز ۲۲ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۴ اسفند ۱۳۹۹) رونمایی شود. براساس گزارش GSMArena، ریچارد یو می‌گوید گوشی پرچم‌دار تاشدنی هواوی قرار است «فرم جدید گوشی‌های هوشمند در آینده را رهبری کند.»

هواوی اخیرا اعلام کرده است میت X2 برخلاف مدل اولیه، به‌سمت داخل تا می‌شود. مشخصه‌ی دیگری از میت ایکس 2 به‌تازگی اعلام شده است که براساس آن، برای پردازش کارهای مختلف از پردازنده‌ی کرین 9000 (Kirin 9000) استفاده می‌کند.

اینکه هواوی در میت ایکس 2 از کرین 9000 استفاده می‌کند تعجب‌برانگیز نیستِ زیرا کرین 9000 در دسته‌ی پردازنده‌های رده‌بالا قرار می‌گیرد و قدرت زیادی دارد. بااین‌حال انتظار نداشتیم که هواوی موجودی کافی کرین 9000 در اختیار داشته باشد تا بتواند از آن در میت ایکس 2 استفاده کند. از ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹)، هواوی تولید تراشه‌‌های پرچم‌دار خانواد‌ه‌ی کرین را متوقف کرده است. 

مدتی پیش شاهد اعطای گواهی TENAA به میت ایکس 2 هواوی بودیم و همین اتفاق بخشی از مشخصات فنی دستگاه را فاش کرد که بر این اساس، گوشی تاشدنی جدید هواوی از صفحه‌نمایش خارجی ۶٫۴۵ اینچ با نسبت تصویر ۲۱:۹ استفاده می‌کند که وضوح آن به ۱۱۶۰ پیکسل در ۲۷۰۰ پیکسل می‌رسد. در مقایسه، گلکسی زد فولد 2 سامسونگ از صفحه‌نمایش خارجی با نسبت تصویر غیر معمول ۲۵:۹ بهره می‌گیرد. 

مقاله‌های مرتبط:

ظاهرا نمایشگر داخلی هواوی میت ایکس 2 قرار است بزرگ‌ترین نمایشگر  دستگاه‌های تاشدنی باشد و ابعادش به ۸٫۰۱ اینچ برسد. این نمایشگر دارای وضوح ۲۲۲۰ در ۲۴۸۰ پیکسل خواهد بود و محتوای بصری را با نسبت تصویر ۱۰:۹ به ‌اشتراک خواهد گذاشت. 

میت ایکس 2 هواوی درحالت بازشده ابعادی معادل ۱۶۱٫۸ در ۱۴۵٫۸ در ۸٫۲ میلی‌متر دارد. در زیر بدنه‌ی میت ایکس 2 هواوی از باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع ۶۶ وات استفاده می‌شود. پنل پشتی میت ایکس 2 میزبان چهار دوربین با حسگرهای ۵۰، ۱۶، ۱۲ و هشت مگاپیکسلی خواهد بود. انتظار داریم این مجموعه‌ شامل دوربین عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق‌سنج باشد؛ اما جزئیات دوربین‌ها در اطلاعات فاش‌شده توسط TENAA به‌ چشم نمی‌خورد.

یکی از افشاگران معروف چینی با نام کاربری Digital Chat Station در ویبو مدتی پیش تصویر رندر هواوی میت ایکس 2 را فاش کرد. تصویر زیر که هنوز به‌تأیید رسمی هواوی نرسیده است، نشان می‌دهد میت ایکس 2 در بخش بالایی صفحه‌نمایش خارجی حفره برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد؛ این درحالی است که روی صفحه‌نمایش داخلی هیچ‌گونه بریدگی یا حفره دیده نمی‌شود و با صفحه‌نمایشی یک‌دست مواجه هستیم. 

رندر فاش شده هواوی میت ایکس 2 / Huawei Mate X2 درحالت بازشده و تاشده از نمای جلو

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید

اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره کردیم هنوز رسمی نیستند؛ اما به‌احتمال زیاد دقیق‌اند. با همه‌ی این‌ها تا زمانی‌که هواوی میت ایکس 2 را معرفی نکند، هرآنچه گفتیم (به‌ جز بهره‌مندی گوشی از پردازنده‌ی کرین 9000) در حد شایعه باقی می‌ماند. در واقع تمامی آنچه ریچارد یو به‌تازگی اعلام کرده، تا شدن میت ایکس 2 به ‌سمت داخل و استفاده‌ی این گوشی از تراشه‌ی موردبحث است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تصویر اصلی مقاله هواوی میت ایکس را نشان می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میت X2 هواوی از پردازنده کرین 9000 استفاده می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..