تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هارمونی OS هواوی ظاهرا نسخه اصلاح‌شده اندروید است

هارمونی او اس (Huawei HarmonyOS) سیستم‌عامل اختصاصی هواوی است که به ‌دنبال تحریم این شرکت توسط دولت ایالات متحده‌ی آمریکا و قطع ارتباط تجاری هواوی با شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل، توسعه داده شد. به‌موجب تحریم‌های آمریکا هواوی نمی‌تواند از خدمات موبایل گوگل (GMS) استفاده کند و همین موضوع ضرر زیادی به این شرکت وارد کرده است.

براساس گزارش ورج به ‌نقل از مقاله‌ی Ars Technica، هارمونی OS هواوی «جایگزین» سیستم‌عامل اندروید به ‌نظر نمی‌رسد و بیشتر مثل نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی اندروید 10 است. 

هواوی در ابتدا هارمونی OS را به‌عنوان سیستم‌عاملی کاملا متمایز از اندروید و iOS جلوه داد؛ سیستم‌عاملی که بتواند همچون اندروید و iOS به ‌شکل گسترده فعالیت کند و خوب بودن عملکردش روی گوشی‌های هوشمند در حد دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند مثل تلویزیون Honor Vision باشد. معرفی رسمی هارمونی OS نشان می‌داد هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا قصد ندارد دست از نوآوری بردارد؛ اما تجربه‌ی کارشناس Ars Technica از نسخه‌ی بتای هارمونی OS چنین موضوعی را منعکس نمی‌کند.

بتای هارمونی او اس / HarmonyOS هواوی صفحه اصلی و بخش نوتیفیکیشن روی P40

صفحه‌ی اصلی و بخش نوتیفیکیشن هارمونی OS دقیقا مشابه پوسته‌ی اندورید EMUI این شرکت است

Ars Technica می‌گوید دسترسی به نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی هارمونی OS شامل بررسی دوروزه‌ی سابقه‌ی توسعه‌دهنده می‌شود که به‌منظور دسترسی به نسخه‌ی بتای هارمونی OS باید تصویر پاسپورت، کارت ملی و کارت اعتباری خود را برای هواوی ارسال کند.

براساس گفته‌ی Ars Technica، در سیستم شبیه‌ساز هواوی نمی‌توانید نسخه‌ی بتا را اجرا کنید؛ بلکه بتای هارمونی OS با مکانیسمی مثل گوگل استادیا، برای شما استریم می‌شود. ظاهرا فرایند استریم، از گوشی هوشمندی که مجهز به این نسخه‌ی بتا است و در چین قرار دارد، انجام می‌گیرد. 

بتای هارمونی او اس / HarmonyOS هواوی صفحه درباره گوشی روی P40

هارمونی OS یا EMUI بر پایه‌ی اندروید ۱۰؟

مقاله‌های مرتبط:

مهم‌ترین نکته‌ی مقاله‌ی Ars Technica این است که هارمونی OS همچون شاخه‌ای از اندروید 10 به ‌نظر می‌آید که در آن تمام عبارت‌های Android با عبارت Harmony جایگزین شده‌اند. از زمان معرفی هارمونی OS بسیاری از تحلیلگران گفتند احتمالا به محبوب‌ترین سیستم‌عامل در چین تبدیل می‌شود؛ اما این حقیقت که هارمونی OS ادامه‌ی پوسته‌ی EMUI هواوی محسوب می‌شود و به‌احتمال زیاد دسترسی کندتری به به‌روزرسانی‌های اندروید از طریق پروژه‌ی متن باز اندروید (AOSP) دارد، ممکن است باعث شود در بازارهای خارج از چین شاهد استقبال چندان خوبی از آن نباشیم. 

برای کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی هارمونی OS و دیدن اسکرین‌شات‌های بیشتر از این سیستم‌عامل، مقاله‌ی Ars Technica را مطالعه کنید. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هارمونی OS هواوی ظاهرا نسخه اصلاح‌شده اندروید است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..