تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران زمستان ۱۴۰۰ آغاز می‌شود

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا اعلام کرد که نیاز کشور به واکسن کرونا، با کمک تولیدات داخلی و خرید از دیگر کشورها تأمین می‌شود. به ‌گفته‌ی مصطفی قانعی، ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون دوز از طریق واردات و ۲۵ میلیون دوز با استفاده از تولیدات داخلی تأمین می‌شود که در قدم اول، کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان، از همین ماه واکسینه می‌شوند.

به گزارش مرکز ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی تصریح کرد که بهار و تیرماه سال آینده، افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی واکسن دریافت می‌کنند که به‌واسطه‌ی شغل خود با مردم در تماس هستند. از مرداد تا آذر ۱۴۰۰، ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند، واکسن می‌زنند. در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰، مردم کشور در مقابل کووید ۱۹ واکسینه خواهند شد.

مقاله‌ی مرتبط:

پیش از این سخن‌گوی وزات بهداشت گفته بود واکسن خریداری‌شده از کواکس تنها ۱۰ درصد جمعیت کشور و واکسن‌های واردشده از طرق دیگر ۱۰ درصد دیگر جمعیت را پوشش می‌دهند. در نتیجه برای سایر جمعیت کشور واکسن ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا اشاره کرد که هم‌اکنون ۹ شرکت داخلی در ‌حال تولید واکسن کرونا هستند و سه مورد از آن‌ها به فاز تست بالینی رسیده‌اند. همچنین یک همکاری با کوبا شکل گرفته و واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام به‌تازگی مجوز مرحله‌ی دوم تست بالینی را روی ۵۰۰ نفر دریافت کرده است. واکسن مؤسسه‌ی رازی به‌زودی تست بالینی مرحله‌ی اول را آغاز می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران زمستان ۱۴۰۰ آغاز می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..