تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوالکام از نسل چهارم پردازنده‌ خودروی اسنپدراگون رونمایی کرد

براساس گزارش Cnet، بعضی از متخصصان دنیای فناوری، خودروهای مدرن را به گوشی‌های عظیم‌الجثه‌ای که روی چرخ سوار هستند تشبیه کرده‌اند. سه‌شنبه کوالکام، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه، از یک نوآوری پرده برداشت که می‌تواند خودروها را از همیشه هوشمندتر کند. با این فناوری، وسیله‌های نقلیه مدرن به توصیفی که متخصصان ارائه کرده‌اند نزدیک‌تر می‌شوند.

کوالکام طی رویداد مجازی دوروزه‌ی «Automotive Redefined»، از چهارمین نسل «پلتفرم کابین خودروی اسنپدراگون» رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ به خودروهای هوشمند اضافه خواهد شد. این پلتفرم بر پایه تراشه‌ی ۵ نانومتری است که با وجود مصرف انرژی کم، عملکرد بالایی دارد.

ناکل دوگل، معاون ارشد و مدیر کل تجارت اتومبیل کوالکام، در مصاحبه‌ای پیش از رویداد روز سه‌شنبه گفت:

با این فناوری خودرو به اتاق نشیمن و دفتر تبدیل می‌شود و سطح بسیار بالاتری از بهره‌وری و سرگرمی در اختیار خواهید داشت. همچنین بسیاری از اکوسیستم‌هایی که امروزه در خانه، محل کار یا تلفن هوشمند در اختیار شما قرار دارند، قسمتی از خودرو‌‍‌تان می‌شوند.

دوگل به این مسئله اشاره کرد که خودروها می‌توانند از اطراف خود آگاه‌تر شوند و امنیت را بالاتر ببرند. آن‌ها همچنین به‌طور خودکار رانندگی خواهند کرد. دوگل ادامه داد:

این‌ها مواردی در حال اتفاق افتادن هستند و تعداد بسیار بیشتری از آن‌ها را در چهار الی پنچ سال آینده مشاهده خواهید کرد.

نسل چهارم پلتفرم کابین خودروی اسنپدراگون دارای قابلیت‌های گرافیکی، چندرسانه‌ای، دید رایانه‌ای و هوش مصنوعی بهبودیافته است که به خودرو امکان انطباق بیشتر با تنظیمات مسافران می‌دهد. این سیستم از ۱۰ نمایشگر باکیفیت پیشتیبانی می‌کند. می‌توان از این صفحه‌نمایش‌ها برای سرگرمی، مسیریابی و دیگر کارهای مربوطه به‌طور هم‌زمان استفاده کرد. این پلتفرم همچنین از چندین ورودی دوربین باکیفیت برای نظارت بر آنچه در داخل یا اطراف خودرو اتفاق می‌افتد پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های بهبود‌یافته هوش مصنوعی امکاناتی مانند شخصی‌سازی بیشتر خودرو، دستیار مجازی اتومبیل، کنترل صدای طبیعی، درک زبان، نظارت بر راننده و تشخیص حضور سرنشین را فراهم می‌کند. این فناوری می‌تواند به‌طور مداوم از رفتار سرنشینان نکته‌های جدیدی درباره‌ی مواردی مانند موقعیت صندلی و محتوای مورد علاقه یاد بگیرد.

مقاله‌های مرتبط:

این سیستم می‌تواند به راننده دستیار مجازی ارائه دهد که حواس او را پرت نمی‌کند. از جمله قابلیت‌های در نظر گرفته‌شده برای این بخش می‌توان به بررسی کابین، تشخیص وضعیت کودک و سرنشینان و نظارت کامل بر ایمنی جاده اشاره کرد.

این پلتفرم امکان صدای همه‌گیر فراهم می‌کند که به خودروسازان امکان می‌دهد مناطق صوتی شخصی را برای هر کاربر تنظیم کنند. رانندگان حتی می‌توانند با استفاده از این ویژگی‌ها صدای موتور را به‌طور کامل حذف کنند.

فناوری اصلی کوالکام تمام دستگاه‌ها، به انضمام خط تولید آیفون ۱۲ اپل را به شبکه‌های تلفن همراه متصل و مانند مغز آن‌ها عمل می‌کند. ازآنجاکه صنعت فناوری به سمت جدیدترین استاندارد شبکه حرکت می‌کند، این سیستم نیز از 5G بهره خواهد برد.

حدود ۱۵۰ میلیون خودرو با فناوری کوالکام در جاده وجود دارند و امسال وسایل نقلیه‌ی دیگری با استفاده از نسل سوم پلتفرم کابین خودروی اسنپدراگون در دسترس خواهد بود.

روز سه‌شنبه، کوالکام گفت تراشه‌های اسنپدراگون راید را تا سطح ۴ بهبود بخشیده است. یک خودرو در این مرحله می‌تواند به‌تنهایی اکثر شرایط رانندگی را به‌صورت خودکار مدیریت کند.

کوالکام همراه ‌با نسل چهارم پلتفرم کابین خودروی اسنپدراگون، نسل جدید دستیار صوتی آمازون را با تراشه‌های خود ادغام کرده است. این امر باعث می‌شود خودروسازان بتوانند هوش مصنوعی اتومبیل را با دستیار صوتی خانگی الکسا برای انجام کارهایی مثل باز کردن در گاراژ یا روشن کردن چراغ‌های اتاق نشیمن، همگام‌سازی کنند.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی فناوری‌های کوالکام برای خودروهای مدرن چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوالکام از نسل چهارم پردازنده‌ خودروی اسنپدراگون رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..