تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فولکس ‌واگن ID.3 دومین خودروی پرفروش اروپا در ماه دسامبر شد

تقاضا برای خرید خودروی الکتریکی (خودروهای برقی و برقی پلاگین هیبریدی) در اروپا طی سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. به گزارش Carscoops، فروش خودروهای الکتریکی در اروپا با ۱۴۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل، از ۵۷۵ هزار به ۱٫۴۲ میلیون دستگاه رسید. این رقم ۱۲ درصد از کل ثبت ‌نام خودروهای سواری جدید را در طول سال به خود اختصاص می‌دهد. یکی از چهار خودروی الکتریکی مجهز به باتری (BEV) که در قاره اروپا ثبت ‌نام زیادی داشته، توسط گروه خودروسازی فولکس‌واگن ساخته شده است.

نمای عقب هاچ بک برقی فولکس‌واگن ID.3 / Volkswagen ID.3 Electric Hatchback آبی رنگ در جاده

طبق اطلاعات Jato، دومین خودروی پرفروش ماه گذشته اروپا فولکس‌واگن ID.3 بود. ۲۷َ,۹۹۷ دستگاه هاچ‌بک برقی فولکس‌واگن در این مدت فروخته شد و پس از آن تسلا مدل ۳ با ۲۴,۵۶۷ دستگاه فروش قرار داشت. بیشترین فروش به فولکس‌واگن گلف تعلق دارد؛ درحالی‌که خودروهای کوچک رنو کلیو، پژو ۲۰۸ و تویوتا یاریس به ترتیب در جایگاه‌های چهارم، پنجم و ششم قرار گرفتند.

فیلیپه مونوز، تحلیلگر جهانی Jato در این زمنیه گفت:

اروپا در حال آماده شدن برای انقلاب خودروی الکتریکی است و نتایج ماه گذشته به‌وضوح نشان می‌دهد که وقتی این خودروها قیمت مناسبی داشته باشند، می‌توانند تقاضای مصرف‌کننده را از مدل‌های محبوب بنزینی و دیزلی تغییر بدهند و به خود جلب کنند.

مقاله‌های مرتبط:

اما پرفروش‌ترین خودروی برقی در اروپا طی سال ۲۰۲۰ چیزی جز رنو زوئی نبود. از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۰، اروپایی‌ها رنو زوئی را ۹۹,۲۶۱ بار انتخاب کردند که ۱۱۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. تقاضای کلی برای تسلا مدل ۳ با ۹ درصد کاهش مواجه شد؛ اما این سدان برقی با ۸۵,۷۱۳ دستگاه فروش، رتبه‌ی دوم را از آن خود کرد و فولکس‌واگن ID.3 با ۵۶,۱۱۸ دستگاه فروش در جایگاه سوم ایستاد.

از سایر مدل‌های مشهور خودروی برقی مجهز به باتری (BEV) که در قاره سبز به فروش می‌رسند، می‌توان به هیوندای کنا الکتریک، فولکس‌واگن ای-گلف، پژو e-208، کیا ای-نیرو، نیسان لیف، آئودی E-Tron و بی‌ام‌و i3 اشاره کرد.

renault zoe / رنو زوئی

مرسدس بنز با فروش ۲۹,۴۲۷ دستگاه کلاس A در نبرد مدل‌های برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) به پیروزی رسید و پس از آن میتسوبیشی اوتلندر (۲۶,۶۷۳ دستگاه) و ولوو XC40 (۲۶,۵۰۶ واحد) در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر، ثبت ‌نام کل ساله با ۲۴ درصد کاهش به ۱۱,۹۴۱,۶۳۳ دستگاه وسیله نقلیه رسید.

نمای کابین و داشبورد هاچ بک برقی فولکس‌واگن ID.3 / Volkswagen ID.3 Electric Hatchback نمای داخلی هاچ بک برقی فولکس‌واگن ID.3 / Volkswagen ID.3 Electric Hatchback نمای عقب هاچ بک برقی فولکس‌واگن ID.3 / Volkswagen ID.3 Electric Hatchback آبی رنگ در جاده شهری نمای جانبی هاچ بک برقی فولکس‌واگن ID.3 / Volkswagen ID.3 Electric Hatchback آبی رنگ در کنار ساختمان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فولکس ‌واگن ID.3 دومین خودروی پرفروش اروپا در ماه دسامبر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..