تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل گزارش مالی سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ را منتشر کرد؛ رشد دورقمی در تمامی بخش‌ها

روز گذشته، اپل نخستین گزارش مالی‌اش را در سال جاری میلادی منتشر کرد که در حقیقت، درآمد شرکت را تا بازه‌ی زمانی منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر - دی ۱۳۹۹)، شامل می‌شود. بنا بر گزارش اپل‌اینسایدر، غول دنیای فناوری با عملکردی خیره‌کننده و رشد ۲۱ درصدی در مقایسه با بازه‌ی مشابه در سال گذشته، توانسته درآمدی بالغ بر ۱۱۱٫۴ میلیارد دلار به ثبت برساند. در این میان، سود ناخالص از ۳۵٫۲ میلیارد دلار به ۴۴٫۳ میلیارد دلار افزایش یافته و هزینه‌های عملیاتی از ۹٫۶ میلیارد دلار به ۱۰٫۸ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که سود خالص ۳۳٫۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود که در مقایسه با ۲۵٫۶ میلیارد دلار سال گذشته رشد چشمگیری دارد. تیم کوک در این باره می‌گوید:

این فصل برای اپل بدون کار خستگی‌ناپذیر و ابتکار عمل هر یک از اعضای تیم در سراسر جهان امکان‌پذیر نبود. ما از استقبال مشتاقانه‌ی مشتریان از محصولات بی‌نظیر و پیشرفته‌ای که در طول یک فصل تعطیلات تاریخی تحویل داده‌ایم، بسیار خوشحالیم. ما بر این موضوع متمرکز شده‌ایم که چگونه می‌توانیم از طریق تلاش‌هایی مانند طرح ارزش نژادی، ابتکار عمل در عدالت و همچنین تعهد چندساله برای سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد دلاری در سراسر ایالات متحده، به جوامعی که بخشی از آن هستیم، در بازگشت به قدرت و ایجاد برابری کمک کنیم.

چندی پیش، اپل خانواده‌ی آیفون ۱۲ را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و بالطبع، محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه‌ی بازار کرد. گوشی‌های یادشده برای اولین ‌بار از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) بهره می‌برند و تمامی آن‌ها به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند. افزون بر این، در بطن آن‌ها تراشه‌ی قدرتمند A14 وظیفه‌ی پردازش‌های سنگین را بر عهده دارد و ظاهرا این ویژگی‌ها با استقبال بی‌سابقه‌ی خریداران مواجه شده است؛ به‌طوری که درآمد بالا تا حدی به فروش فصلی آیفون ۱۲ بازمی‌گردد و درآمد اپل در این بخش از ۵۶ میلیارد دلار در سال گذشته به ۶۵٫۶ میلیارد دلار رسیده است. ظاهرا تصمیم اپل برای ارسال مدل‌های جدید در دو مرحله با این هدف بوده است که بخشی از فروش خانواده‌ی آیفون ۱۲ به سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ منتقل شود که در فروش نهایی تأثیرگذار بوده است.

مقاله‌ی مرتبط:

در گزارش اپل آمده است که آیپد با ۱۱٫۲ درصد رشد و کامپیوترهای مک با رشد ۱۸ درصدی، به ترتیب ۸٫۴ و ۸٫۷ میلیارد دلار درآمدزایی داشته‌اند. خدمات یکی دیگر از بخش‌های مهم درآمدی کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود و با عملکرد فراتر از انتظار و رشد ۴۱ درصدی در مقایسه با سال گذشته، درآمد ۱۵٫۷ میلیارد دلاری به ثبت رسانده است. درآمد پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و لوازم جانبی از ۱۰٫۱ میلیارد دلار به ۱۲٫۹۷ میلیارد دلار در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ افزایش یافته است. گفته می‌شود ۶۴ درصد از درآمد اپل را فروش بین‌المللی تشکیل داده است. هیئت‌مدیره‌ی اپل پیش‌پرداخت سود سهام این شرکت را ۰٫۲۰۵ دلار برای هر سهم تعیین کرده است که از تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۱ (۲۰ بهمن ۱۳۹۹)، به سهام‌داران باسابقه تحویل داده می‌شود.

نمودار درآمد اپل از محصولاتش در گزارش مالی Q1 2021

اپل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، در یک فصل پاییزی شلوغ و پرکار، سه رویداد بزرگ برای معرفی محصولات خود از جمله خانواده‌ی آیفون ۱۲، اپل واچ سری ۶، آیپد ایر ۴، مک‌های مبتنی بر آرم، هوم‌پاد مینی و... برگزار کرد و گمان می‌رود که محصولات یادشده با استقبال خریداران مواجه شده‌اند. افزون بر این، غول فناوری کوپرتینو در واپسین روزهای سال ۲۰۲۰ با تصمیمی غیر منتظره، اولین هدفون دورگوشی‌ موسوم به ایرپاد مکس را به‌صورت مطبوعاتی رونمایی کرد؛ اما این محصول فقط در روزهای پایانی سه‌ماهه‌ی مالی قابل دسترس بود؛ بنابراین تأثیر قابل توجهی بر رکورد درآمد نداشته است.

مدتی است که اپل به دلایلی نامشخص از ارائه‌ی پیش‌بینی فصل‌های مالی آینده خودداری می‌کند و طبیعتا گزارش جدید از این قاعده مستثنا نیست؛ اما در بیانیه‌ای محتاطانه، لوکا مائستری مدیر ارشد مالی، به‌نوعی اعلام کرده است که رشد درآمد سالیانه‌ی اپل در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ با افزایش روبه‌رو خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل گزارش مالی سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ را منتشر کرد؛ رشد دورقمی در تمامی بخش‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..