تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعاتی مالی AMD از درآمد درخورتوجه این شرکت خبر می‌دهد

این روزها ای‌ام‌دی (AMD) با تمام وجود برای پشت‌سر‌گذاشتن رقبایش در حال تلاش است. در‌حال‌حاضر، از قطعات تولیدی این شرکت در همه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس استفاده می‌شد، این شرکت پردازنده‌های دسکتاپ را در دست دارد، تقریبا موفق شده به عملکرد پردازنده گرافیکی انویدیا نزدیک شود و اکنون نیز زمان رقابت با لپ‌تاپ‌های اینتل رسیده است. ناگفته نماند پردازنده‌‌های Ryzen 5000 و RDNA 2 نیز در سال جاری خواهند شد.

براساس گزارش خبرگزاری The Verge، تمام این تلاش‌ها و موفقیت‌ها نشان‌دهنده‌ی افزایش درآمد این شرکت هستند. این سازنده‌ی تراشه به‌تازگی اطلاعات درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم و سالانه‌ی ۲۰۲۰ خود را منتشر کرده است. اکنون به هر گوشه‌وکنار دنیای فناوری نگاه کنید، میلیاردها دلار درآمد جدید برای شرکت ای‌ام‌دی مشاهده می‌شود:

۳٫۲ میلیارد دلار درآمد در این سه‌ماهه، ۵۳ درصد بیشتر از ۲٫۱ میلیارد دلار سه‌ماهه گذشته ۱٫۷۸ میلیارد دلار سود در این سه‌ماهه، ۹۴۸ درصد بیشتر از ۱۷۰ میلیون دلار سه‌ماهه گذشته ۹٫۷۶ میلیارد دلار درآمد در سال گذشته، ۴۵ درصد بیشتر از ۶٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ ۲٫۴۹ میلیارد دلار سود در سال گذشته، ۶۳۰ درصد بیشتر از ۳۴۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹

با اینکه ای‌ام‌دی قبلا گفته بود انتظار می‌رود تقاضا در نیمه‌ی دوم سال به‌علت شیوع ویروس کرونا تقلیل یابد، اکنون اعلام کرده این رکورد درآمد جدیدی برایش است.

مقاله‌های مرتبط:

دلارهایی که هر روز به حساب این شرکت اضافه می‌شوند، همگی از فروش تراشه‌های مصرفی نیستند. بیش از نیمی از درآمد سه‌ماهه‌ی اخیر ای‌ام‌دی از بخش محاسبات و گرافیک آن به‌دست آمده که درمقایسه‌با همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته و بیشترِ این سود ناشی از فروش قدرتمند تراشه‌های رایزن است.

اگر امیدوار بودید که گزارش امروز سرانجام مشخص کند چه زمانی ممکن است یافتن CPU و GPUهای ای‌ام‌دی برای دسکتاپ آسان‌تر می‌شود، متأسفانه باید به شما بگوییم هنوز اطلاعات درباره‌ی این موضوع منتشر نشده است.

لیسا سو، مدیرعامل ای‌ام‌دی، به‌تازگی اعلام کرده است که فروش Radeon 6000 در سه‌ماهه‌ی مذکور سه برابر بیشتر از تمام پردازنده‌های گرافیکی ای‌ام‌دی با قیمت بیش از ۵۴۹ دلار بوده است. کارت‌های Vega این شرکت نیز به‌سختی یافت می‌شدند و تا آنجا که اطلاع داریم ای‌ام‌دی هیچ‌وقت پردازنده‌ی گرافیکی را با قیمت بیشتر از ۵۴۹ دلار نفروخته است. Radeon HD 7970 نیز با قیمت ۵۴۹ دلار به بازار عرضه شد؛ البته مدل‌های ۶۹۹۰ و ۷۹۹۰ به‌ترتیب ۷۰۰ و ۱،۰۰۰ دلار قیمت داشتند؛ اما آن‌ها کارت‌های خاصی بودند که درون هرکدام دو پردازنده‌ی گرافیکی قرار داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعاتی مالی AMD از درآمد درخورتوجه این شرکت خبر می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..