تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودروهای برقی رنو با الهام از مدل‌های قدیمی تولید می‌شوند

رنو با آوردن دو مورد از پرفروش‌ترین‌های محصولات خود در قرن بیست و یکم، دامنه تولید خودروی الکتریکی را گسترش خواهد داد. براساس گزارش اتوبلاگ به نقل از رویترز، رنو این خودروهای الکتریکی الهام‌گرفته از میراث گذشته را طی رویدادی که در ۱۴ ژانویه برگزار شد، رونمایی کرد.

منابع ناشناس مطلع از برنامه‌های این شرکت مستقر در پاریس، اذعان کردند که اولین مدل مفهومی، الهام‌گرفته از رنو ۴ خواهد بود؛ مدلی که بین سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۹۴ ساخته شد و فقط تغییرات جزئی داشته است. رنو ۴ خودرویی فوق‌العاده ابتکاری بود و از سیستم محرک جلو، کفی عقب مسطح، صندلی تاشو در ردیف دوم و طرح هاچ‌بک استفاده می‌کرد. هنوز نمی‌دانیم تفسیر مدرن از رنو ۴ چگونه خواهد بود؛ اما اگر به کراس‌اور تبدیل شود تعجب نخواهیم کرد.

دومین خودروی الکتریکی جدید رنو که مبتنی بر مدل‌های کلاسیک تولید خواهد شد، برای الهام‌بخشی بر مدل ۵ تکیه می‌کند؛ اما اینکه متخصصان طراحی رنو کدام سبک‌ را انتخاب کرده‌اند، مشخص نیست. نسل اول خودروی ۵ در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه و با نام LeCar در ایالات متحده آمریکا فروخته شد. جایگزین آن با نام Super Cinq (سوپر فایو) با طراحی مارچلو گاندینی، از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ ساخته شد و هرگز در آمریکا به فروش نرسید. بسیاری از جزئیات، طراحی این دو مدل را از یکدیگر متمایز می‌کند؛ اما دارای نیمرخ و تعداد انگشت‌شماری نشانه‌های مشخص مانند چراغ‌های جلوی مربعی و چراغ‌های عقب عمودی هستند. طراحان می‌توانند با الهام از هر دو مدل، خودروی هاچ‌بک کوچک شهری ایجاد کنند.

رنو لوکار / Renault LeCar

در انتهای طیف محصولات آینده‌‌ی رنو، برند اسپرت آلپاین گزارش شده است که سه مدل الکتریکی را در رویداد پیش‌نمایش کرد. آلپاین هرگز خودروی الکتریکی نفروخته است و اطلاعات زیادی دربار‌ه‌ی این مدل‌های مفهومی در دسترس نیست. طبق شایعات تأیید‌نشده، این برند قصد دارد مانند پورشه باشد و به بخش محصولات شاسی‌بلند ورود کند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که خودروهای مفهومی رنو چقدر به مدل‌های تولیدی نزدیک خواهند بود؛ البته با این فرض که خودروهای مفهومی، پیش‌نمایشی از مدل‌های تولیدی باشند، ولی وقوع چنین اتفاقی در آینده قطعی نیست. به همین ترتیب، ما درباره‌ی پیشرانه‌ای که به آن‌ها نیرو می‌دهد، زیاد نمی‌دانیم. رنو در بخش خودروهای الکتریکی مدرن پیش‌گام بود و زوئی (Zoe) را در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه کرد؛ بنابراین ‌اکنون فناوری پیشرانه برقی و باتری را در اختیار دارد. روش دیگر این است که می‌تواند قطعات (و پلتفرم) خودروهای جدید را از ابتدا توسعه دهد.

رنو زوئی Renault Zoe 2017

جای رنو ۴ در سبد محصولات فعلی خودروساز فرانسوی کم و بیش توسط کانگو (Kangoo) اشغال شده است؛ اما این هاچ‌بک تقریبا در اوایل سال ۲۰۱۰ به‌عنوان جایگزینی برای مودوس (Modus) احیا شد. مدیران اجرایی رنو این پروژه را مختومه اعلام کردند و هرگز به‌طور عمومی اعلام و حتی رونمایی نشد. به‌ جای آن نسل اول کراس‌‌اور رنو کپچر از سال ۲۰۱۳ وارد مرحله تولید شد و از آن زمان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های رنو بوده است. هیچ مدرکی وجود ندارد که خودروی مفهومی رنو در آینده برگرفته از محصولی باشد که یک دهه پیش بایگانی شده بود.

همین موضوع برای رنو ۵ صدق می‌کند؛ زیرا DNA طراحی آن به خودروی مفهومی Twin'Run انتقال یافت که به‌عنوان نسخه گرندپری موناکو ۲۰۱۳ رونمایی شد. استثنائاً این خودرو مورد استقبال قرار گرفت و بعداً طراحی آن به نسل سوم خودروی شهری Twingo انجامید که سوار بر نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی پلتفرم پیشرانه عقب اسمارت فورتو است.

سرنوشت LeCar 

رنو هرگز نسخه‌های برقی خودروهای ۴ یا ۵ را نفروخت؛ اما LeCar برای مدت کوتاهی در آمریکا به‌عنوان خودروی برقی به فروش رسید. در سال ۱۹۷۹، شرکت Electricar ایالات متحده LeCar را به یک هاچ‌بک برقی به نام Lectric Leopard 953 تبدیل کرد که از پیشرانه ۱۲ اسب بخاری نیرو می‌گرفت و توسط دو بسته باتری سربی اسیدی به حرکت درمی‌آمد. این خودروی برقی حدود ۱۱۲ کیلومتر شعاع حرکتی رانندگی و حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت داشت. از این‌بدتر، وزن خودرو حدود ۱۱۳۳ کیلوگرم بود (در مقابل ۸۴۰ کیلوگرم برای نسخه‌ی استاندارد LeCar) و حدود ۷۰۰۰ دلار قیمت داشت كه تقریبا معادل ۲۵ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ است؛ در حالی كه نسخه‌ی استاندارد رنو LeCar حدود ۳۳۴۵ دلار (تقریبا ۱۰,۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱) قیمت داشت. این خودرو نسبتا ابتکاری اما سرنوشت آن محکوم به شکست بود.

Lectric Leopard 953 بر اساس رنو

شرکت Electricar ایالات متحده ۴۰۰ دستگاه LeCar بدون پیشرانه را از رنو سفارش داد. آمار فروش با فرض اینکه اصلاً ثبت شده باشند، به تاریخ سپرده شده‌اند و در دسترس نیستند؛ اما شک داریم که خودروهای اهداشده همگی به Lectric Leopard 953 تبدیل شده باشند.

استراتژی جدید رنو

لوکا دومیو، مدیرعامل جدید رنو، برخی از مدل‌های پرفروش گذشته‌ی این برند را به‌عنوان الهام‌بخش خودروهای الکتریکی آینده معرفی کرد. به گزارش اتونیوز اروپا، رنو در قالب طرحی چرخشی با هدف بهبود فروش و تغییر موقعیت این خودروساز، قصد دارد مدل‌های کلاسیک خود را احیا کند. خودروساز فرانسوی زیان‌ده از ۲ میلیارد یورو صرفه‌جویی در هزینه‌ها و كاهش شغل در تلاش برای بهبود حاشیه سود و تقویت عملکرد این گروه در بازار خودرویی كه تحت تأثیر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ قرار دارد و تحت فشار برای تولید خودروهای پاک (برقی) است، خبر داد.

رنو

مقاله‌های مرتبط:

یکی از منابع آگاه در این زمینه به اتونیوز گفت:

لوکا دومیو بسیار روی این محصولات تمرکز کرده است و برنامه استراتژی او نیز همین‌طور خواهد بود. 

یکی از چالش‌های رنو، ایجاد هویت متمایز برای هر یک از برندهای زیرمجموعه خواهد بود که شامل داچیا و لادا روسیه است. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که می‌خواهد روی تعداد کمتری از مدل‌ها تمرکز کند و محصولات سودآور را به‌ویژه در بخش کامکپت توسعه بدهد و همچنین خروج بالقوه از برخی بازارها را کلید بزند و فشار جهانی به دلیل عملکرد کارلوس گون را معکوس کند.

برخی منابع پیش از این به رویترز گفته بودند که مدل‌های معروف اما کم‌فروشی مانند مینی‌ون Espace می‌تواند از جمله محصولاتی باشد که اکنون از رده خارج می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودروهای برقی رنو با الهام از مدل‌های قدیمی تولید می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..