تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی واچ جی ‌اس پرو آنر

آنر را بیشتر به‌واسطه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند می‌شناسیم؛ اما این شرکت در حوزه‌ی ساخت گجت‌های پوشیدنی مانند مچ‌بند‌ها و ساعت‌های هوشمند هم فعالیت دارد و در طول چند سال گذشته محصولات جالب توجهی را راهی بازار کرده است. واچ جی اس پرو (Watch GS Pro)،  یکی از جدیدترین گجت‌های پوشیدنی آنر را می‌توان مدل ارتقا‌یافته‌ی واچ جی‌تی ۲ (Watch GT 2) هواوی با باتری بزرگ‌تر دانست. ازآنجایی‌که آنر تا همین چند وقت پیش یکی از زیر مجموعه‌های هواوی بود، وجود شباهت‌هایی میان ساعت‌های هوشمند این دو شرکت اصلا مایه‌ی تعجب نیست.

ساعت هوشمند واچ جی‌اس پرو در مقایسه با واچ جی‌تی ۲ تفاوت‌هایی دارد و حتی در برخی موارد از محصول هواوی بهتر عمل می‌کند؛ اما آیا ساعت هوشمند جدید آنر ارزش خرید دارد یا بهتر است به سراغ محصولات دیگری برویم؟ برای یافتن پاسخ در ادامه با بررسی Watch GS Pro همراه زومیت باشید.

طراحی

ظاهر ساعت هوشمند واچ جی‌اس پرو از دور به ساعت‌های مچی کلاسیک شباهت بسیاری دارد؛ اما از نزدیک متوجه ویژگی‌های خاص طراحی آن خواهید شد. این محصول از سه بخش کلی تشکیل شده است؛ یک ساعت هوشمند و دو بند که به‌راحتی از ساعت جدا می‌شوند.

ظاهر واچ جی اس پرو

روند باز کردن بندها کار چندان سختی نیست؛ اما بندها آن‌قدر محکم هستند که در زمان دویدن یا ورزش‌کردن از ساعت جدا نشوند. واچ جی‌اس پرو بندهای مختلفی دارد و مدلی که در اختیار ما قرار گرفت از بند پارچه‌ای با بافت نایلون برخوردار بود؛ بندی بلند با سوراخ‌های فراوان که به‌راحتی به‌اندازه‌ی مچ دست افراد مختلف در می‌آید؛ البته سوراخ‌های زیاد روی بندها باعث می‌شود که هوا به مچ دست برسد و عرق نکند. جنس بندها هم بد نیست و حس خوب و راحتی را به کاربران منتقل خواهد کرد.

جی‌اس پرو ۴۵٫۵ گرم وزن دارد و قطر آن به ۴۸ میلی‌متر می‌رسد. با محصول نسبتا بزرگ و سنگینی سروکار داریم. شاید برخی‌ نتوانند این محصول را تمام مدت روی مچ دست خود تحمل کنند. از طرف دیگر اگر مچ دست لاغری دارید، شاید ساعت هوشمند ۴۸ میلی‌متری آنر برای شما مناسب نباشد. به‌لطف ابعاد بزرگ ساعت، باتری بزرگی در واچ جی‌اس پرو استفاده شده است؛ موضوعی که شاید باعث چشم‌پوشی برخی افراد از قطر ۴۸ میلی‌متری و جثه‌ی بزرگ واچ جی اس پرو شود.

ساعت هوشمند واچ جی اس پرو آنر دکمه های واچ جی اس پرو سنسورهای قرار گرفته روی واچ جی اس پرو بند واچ جی اس پرو

با نگاهی دقیق‌تر به واچ جی اس پرو متوجه دو دکمه‌ی بزرگی خواهید شد که در سمت راست قرار گرفته‌اند. شاید فکر کنید که این ساعت از صفحه‌ای چرخشی بهره می‌برد؛ اما چنین نیست. حاشیه‌ی صفحه‌نمایش واچ جی اس پرو قابلیت چرخش ندارد؛ بنابراین با محصولی سروکار داریم که بیشتر از ساعت هوشمند، ظاهر یک ساعت معمولی را به نمایش می‌گذارد.

واچ جی‌اس پرو گواهی MIL-STD-810G مربوط به ۱۴ استاندارد نظامی را کسب کرده؛ ساعت هوشمند آنر در دمای منفی ۴۰ تا نزدیک به ۷۰ درجه سانتی‌گراد کار می‌کند، از سوی دیگر در برابر مایعات و شوک‌های مختلف مقاوم است.

صفحه ‌نمایش 

واچ جی اس پرو صفحه‌نمایش ۱٫۳۹ اینچی AMOLED با وضوح ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. میزان روشنایی صفحه‌نمایش در سطح خوبی قرار دارد؛ به‌طوری که در محیط‌های روشن و مخصوصا زیر نور خورشید می‌توان با ساعت راحت کار کرد. صفحه‌نمایش این محصول رنگ‌ها را خوب نشان می‌دهد و نوشته‌ها هم درخشان و خوانا هستند. کار کردن با خود صفحه‌نمایش هم بدون مشکل است و سریع متوجه لمس‌ها می‌شود.

صفحه نمایش واچ جی اس پرو

صفحه‌نمایش ساعت هوشمند واچ جی‌اس پرو از ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن هم بهره می‌برد و همیشه می‌توانید ساعت و برخی اعلان‌ها را روی صفحه‌نمایش مشاهده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های این ساعت هوشمند که البته برای استفاده از آن به اپلیکیشن Health هواوی نیاز دارید، امکان قرار دادن عکس اعضای خانواده یا هر تصویر دیگری به‌عنوان عکس پس‌زمینه ساعت است.

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

سیستم‌عامل LiteOS را قبلا روی واچ جی‌تی ۲ دیده بودیم، حالا این سیستم‌عامل روی واچ جی‌اس پرو هم استفاده شده است. سیستم‌عامل دستگاه تقریبا هیچ ویژگی جدیدی ندارد و اکثر ویژگی‌های آن را روی واچ جی‌تی ۲ دیده بودیم. لایت او اس رابط کاربری ساده و نسبتا سریعی دارد؛ اما در برخی قسمت‌ها شاهد کندی سرعت و عملکرد نه‌چندان سریع اپلیکیشن‌ها خواهید بود.

قابلیت‌های نرم‌افزاری واچ جی اس پرو

LiteOS با کمک حسگرهای مختلف واچ جی‌اس پرو، همیشه میزان سطح اکسیژن خون، ضربان قلب و تعداد گام‌ها را پایش می‌کند؛ البته قابلیت‌های دیگری مانند قطب‌نما، زنگ هشدار، تایمر و گزارش وضعیت آب‌وهوا نیز وجود دارند. از دیگر ویژگی‌های LiteOS تعامل خوب با اپلیکیشن هواوی هلث (Huawei Health) است. می‌توانید تمام اطلاعاتی را که حسگرها و سیستم‌عامل در اختیار دارند، به‌صورت خیلی شفاف‌تر و دقیق‌تر روی اپلیکیشن هواوی هلث مشاهده کنید.

تشخیص سطح اکسیژن خون در واچ جی اس پرو

لایت او اس همیشه اطلاعات مهم را به‌صورت خودکار ضبط می‌کند و این اطلاعات را می‌توانید به‌صورت بی‌درنگ در اپلیکیشن هواوی هلث مشاهده کنید. اکثر اطلاعاتی که توسط اپلیکیشن دریافت می‌کنید به شما کمک می‌کنند که از شرایط کلی بدن خود آگاه شوید. مثلا می‌توانید از مدل خوابیدن خود باخبر شوید یا مشاهده کنید که چه لحظه‌هایی استرس بیشتری داشته‌اید.

واچ فیس‌های واچ جی اس پرو

ازآنجایی‌که واچ جی‌اس پرو از GPS برخوردار است، لایت او اس هم اطلاعات دقیقی در اختیار کاربران می‌گذارد. این اطلاعات آن‌قدر دقیق هستند که می‌توان از ساعت به‌عنوان یک ردیاب GPS هم استفاده کرد. ساعت هوشمند آنر به‌لطف میکروفون و اسپیکر داخلی‌اش قابلیت پاسخ مستقیم به تماس‌ها را نیز دراختیار کاربر می‌گذارد.

مکالمه با واچ جی اس پرو

اکثر اعلان‌ها را می‌توانید روی صفحه‌نمایش ساعت بخوانید، اما امکان دیدن پیام ارسال شده را نخواهید داشت. اگر چند اعلان مختلف از یک اپلیکیشن داشته باشید، نمی‌توانید آن‌ها را به‌صورت مستقل بخوانید و نمی‌توانید به‌صورت مستقل به آن‌ها پاسخ دهید. از نقاط ضعف سیستم‌عامل واچ جی‌اس پرو کمبود نرم‌افزار است؛ درواقع هیچ اپلیکیشن خاصی وجود ندارد که بخواهید آن را روی ساعت هوشمند آنر نصب کنید.

عملکرد و شارژدهی

ساعت هوشمند واچ جی اس پرو از تراشه‌ی Kirin A1 گروه هواوی قدرت می‌گیرد؛ پردازنده‌ی کم‌مصرفی که البته قدرت چندان بالایی هم ندارد. تراشه‌ی A1 تنها از یک هسته‌ی Cortex M7 بهره می‌برد که حداکثر فرکانس آن به ۲۰۰ مگاهرتز می‌رسد. همین موضوع نشان می‌دهد که چرا ساعت هوشمند واچ جی‌اس پرو در برخی قسمت‌ها با کندی مواجه می‌شود.

تراشه Kirin A1 به شکل خاص برای استفاده روی یک محصول مشخص ساخته نشده است؛ به‌طور مثال هواوی فری‌بادز ۲ و واچ جی‌تی ۲ نیز از جمله محصولاتی بودند که با این تراشه راهی بازار شدند. حتی احتمال عرضه‌ی محصولات دیگری همچون عینک هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم نیز با تراشه‌ی Kirin A1 وجود دارد.

نمایش sms در واچ جی اس پرو

یکی از ویژگی‌های مهم تراشه‌ی A1  طراحی چیپ دوگانه‌ی (Dual Chip) آن است که باعث شده A1 اولین تراشه‌ی مخصوص محصولات پوشیدنی با پشتیبانی هم‌زمان از Bluetooth 5.1 و Bluetooth 5.1 Low Energy باشد. بدین‌ترتیب تراشه در صورت امکان به حالت کم‌مصرف سوئیچ می‌کند و مصرف انرژی آن به ۱۰ میلی‌آمپر در هر مگاهرتز می‌رسد که یک‌سوم مصرف انرژی محصولات دیگر بازار با تراشه‌های اختصاصی محسوب می‌شود.

واچ جی‌اس پرو ویژگی جالب‌توجهی برای افراد ماجراجو دارد؛ مثلا این ساعت هوشمند می‌تواند میزان فشار هوا و میزان ارتفاع را زیر نظر داشته باشد. این ویژگی برای افرادی مناسب خواهد بود که کوه‌نوردی می‌کنند. جی‌اس پرو برخلاف محصولات گذشته‌ی آنر از GPS برخوردار است و به همین دلیل دیگر نیازی ندارد که برای تشخیص موقعیت دقیق به گوشی هوشمند متصل باشد.

باتری ۷۹۰ میلی‌آمپرساعتی انرژی موردنیاز واچ جی اس پرو را تأمین می‌کند که ظرفیت آن بیشتر از ساعت‌های دیگر هواوی و آنر است؛ به‌طور مثال ساعت واچ جی‌تی ۲ باتری ۴۵۵ میلی‌آمپر ساعتی داشت که به گفته هواوی تا دو هفته ساعت را روشن نگه می‌دارد.

شارژر واچ جی اس پرو

مصرف باتری ساعت هوشمند جدید آنر بسیار پایین است و تا حدود زیادی کاربر را شگفت‌زده می‌کند. ما ساعت را شارژ کردیم و پس از بررسی‌های مختلف و تست‌های گوناگون پس از شش روز ظرفیت باتری به نزدیک ۶۰ درصد رسید. می‌توانید انتظار استفاده از ساعت نزدیک به ۲۰ روز شاید هم تا یک ماه را نیز با یک بار شارژ آن داشته باشید. درواقع برای یک استفاده معمولی آن‌قدر مصرف باتری واچ جی‌اس پرو محصول کم است که احتمالا فراموش خواهید کرد شارژر آن را به‌همراه ببرید. شارژ شدن باتری هم زمان زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد. کل ظرفیت باتری در مدت‌زمان یک ساعت شارژ می‌شود.

آنر ادعا می‌کند که واچ GS پرو در حالت پاور سیوینگ و GPS روشن نزدیک به ۱۰۰ ساعت روشن می‌ماند. این گزینه برای سه مدل فعالیت ورزشی پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و دویدن به‌کار می‌رود. در حالت معمولی هم که GPS برای تمام فعالیت‌های ورزشی روشن است، ساعت هوشمند آنر نزدیک به ۴۰ ساعت روشن می‌ماند.

ویژگی‌های ورزشی و سلامتی 

از حالت‌های بسیار معمولی نظیر پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری گرفته تا رقص و کن‌دو، چینی‌ها بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی را روی واچ چی‌اس پرو قرار داده‌اند. هرکدام از حالت‌ها شامل آیتم‌های اندازه‌گیری مختلفی می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توانیم به میزان مسیر طی شده، مدت‌زمان فعالیت ورزشی، میزان کالری مصرف شده، سرعت، ریتم ورزش‌کردن و تغییر میزان ارتفاع اشاره کرد. واچ چی‌اس پرو ۱۳ نوع آموزش دوندگی را نیز در بطن خود دارد. در این آموزش‌ها گفته می‌شود که با چه سرعت و به چه شکلی بدوید که بتوانید استقامت بدن خود را افزایش دهید.

اپلیکیشن هواوی Health

یکی دیگر از ویژگی‌های واچ GS پرو که می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد نشان‌دادن مسیر برگشت است. فکر کنید که به سفری در دل طبیعت رفته‌اید و حالا مسیر بازگشت را بلد نیستند. این ساعت هوشمند با ویژگی Route Back می‌تواند شما را به همان نقطه‌ای ببرد که سفر را شروع کرده‌اید.

چنانچه با جی‌اس پرو در حال ورزش‌کردن نباشید، حسگرهای مختلف این ساعت هوشمند شما را زیر نظر دارند؛ حسگرهایی مانند ضربان قلب، خواب، استرس و گام‌شمار همیشه فعال هستند. به نظر می‌رسد که این حسگرها دقیق کار می‌کنند، به‌خصوص حسگر گام‌شمار که متوجه حرکاتی غیر از قدم‌زدن هم می‌شود. از سوی دیگر قابلیت سنجش سطح اکسیژن خون نیز دراختیار کاربر قرار دارد.

جمع‌بندی

کمی سخت است که بگوییم ساعت هوشمند آنر واچ جی‌اس پرو با‌توجه به برچسب قیمتی‌اش از ارزش خرید بالایی بهره می‌برد. هواوی و آنر چندین ساعت هوشمند دیگر هم راهی بازار کرده‌اند که دقیقا همین کارها را انجام می‌دهند و مشخصات شبیه به این محصول دارند. تنها ویژگی جالب‌توجه جی‌اس پرو داشتن باتری بزرگ‌تر است. همچنین جی‌اس پرو از GPS داخلی بهره می‌برد که روی محصولات قبلی آنر و هواوی دیده نمی‌شد.

حسگر ضربان قلب واچ جی اس پرو

آنر واچ جی اس پرو کلی ویژگی‌های ورزشی جالب‌توجه نظیر سنجش ضربان قلب و سطح اکسیژن خون در بطن خود دارد و از بدنه‌ای سفت‌وسخت‌تر بهره می‌برد تا در زمان ضربه‌خوردن حین ورزش مقاوم باشد؛ البته همین موضوع بر ابعاد کلی دستگاه می‌افزاید. ساعت هوشمند ۴۸ میلی‌متری آن شاید روی مچ‌دست خیلی از کاربران خوب قرار نگیرد و آن‌ها را اذیت کند.

در کل با محصول نسبتا خوبی مواجه هستیم که برای فعالیت‌های ورزشی بسیار مناسب است؛ اما بعضی وقت‌‌ها دچار لگ یا کندی می‌شود. اگر به دنبال محصولی مناسب برای فعالیت‌های ورزشی هستید و حوصله شارژ کردن پشت‌سر هم را هم ندارید، واچ جی اس پرو گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

نکات مثبت

شارژدهی بسیار عالی حالت‌های ورزشی متعدد بدنه‌ی مقاوم

نکات منفی

ابعاد ۴۸ میلی‌متری ساعت برای دست‌های کوچک یا متوسط مناسب نیست لگ و کندی متعدد محدودیت‌های سیستم‌عامل Lite OS قیمت زیاد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی واچ جی ‌اس پرو آنر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..