تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تراشه‌های میان‌رده جدید مدیاتک احتمالا با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری معرفی می‌شوند

چند روز پیش، مدیاتک نخستین پردازنده‌های شش‌نانومتری خود، یعنی دایمنسیتی 1200 و دایمنسیتی 1100 را رونمایی کرد که مخصوص گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار هستند. به‌نظر می‌رسد پردازنده‌های میان‌رده‌ی نسل جدید مدیاتک نیز قرار است به‌زودی از راه برسند.

براساس گزارش خبرگزاری GSMArena به‌نقل از دیجی‌تایمز، مدیاتک قصد دارد به‌زودی چند پردازنده‌ی جدید از خانواده‌ی پردازنده‌های سری ۷۰۰ و ۸۰۰ را معرفی کند. ظاهرا این پردازنده‌ها قرار است مبتنی‌بر لیتوگرافی ده‌نانومتری یا دوازده‌نانومتری شرکت TSMC باشند.

تمرکز اصلی پردازنده‌های میان‌رده‌ی مدیاتک کاهش مصرف انرژی درمقایسه‌با نسل قبل خواهد بود. این پردازنده‌ها که گفته می‌شود از شبکه‌ی 5G مبتنی‌بر امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (Sub-6GHz 5G) پشتیبانی می‌کنند، در زمینه‌ی اجرای محتوای چندرسانه‌ای و اجرای بازی‌های موبایلی نیز پیشرفت خواهند کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

پردازنده‌ی دایمنسیتی 700 مدیاتک برپایه‌ی لیتوگرافی هفت‌نانومتری TSMC ساخته شده است؛ به‌همین‌دلیل، معرفی مدل جدید آن با لیتوگرافی ده یا دوازده‌نانومتری عجیب به‌نظر می‌رسد. مدیاتک معمولا از لیتوگرافی ده‌نانومتری TSMC برای پردازنده‌هایی مثل سری Helio G استفاده می‌کند که از بین آن‌ها می‌توانیم به پردازنده‌های اقتصادی Helio G35 و Helio G25 اشاره کنیم. 

در‌هر‌صورت، گفته می‌شود مدیاتک ابتدا می‌خواهد مدل جدید تراشه‌های سری دایمنسیتی ۷۰۰ را در زمانی نامشخص در سه‌ماهه‌ی آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱ (فروردین تا خرداد ۱۳۹۹) معرفی کند. ناگفته نماند پردازنده‌ی جدید سری دایمنسیتی 800 نیز قرار است در نمایشگاه MWC 2021 به‌نمایش دربیاید. این نمایشگاه از ۲۸ ژوئن تا ۱ جولای ۲۰۲۱ (۷ تا ۱۰ تیر ۱۳۹۹) برگزار می‌شود؛ ولی بسته ‌به وضعیتی که اروپا ازلحاظ مواجهه با دنیاگیری ویروس کرونا تجربه می‌کند، احتمال تغییر این تاریخ وجود دارد.

سال گذشته، شایعه‌هایی درباره‌ی پردازنده‌‌ای از سری دایمنسیتی 600 شنیدیم که گفته می‌شد در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ تولید می‌شود؛ بااین‌حال این پردازنده‌ هرگز تولید نشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تراشه‌های میان‌رده جدید مدیاتک احتمالا با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری معرفی می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..