تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کرج با استفاده از پهپادها

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «اسماعیل صارمی» گفت:  با حضور تعدادی از کشاورزان  و باغداران منطقه  از این پهپاد که توسط یک بهره‌بردار و با کمک تسهیلات دولتی اقدام به خریداری آن شده بود رونمایی و همزمان دوره آموزشی استفاده کاربران از  این سامانه در  مزرعه آموزشی پردیس کشاورزی کرج برگزار شد.


اسماعیل صارمی گفت: کلمه پهپاد مخفف عبارت «پرنده هدایت پذیر از دور» است که به هواپیماهای بدون سرنشین اطلاق می‌شود که در سال‌های اخیر کاربرد آن در حوزه‌های نظامی، هنری، کشاورزی و غیره به اثبات رسیده است. سمپاشی زمین‌های زراعی از اصلی‌ترین کاربرد پهپاد در کشاورزی است که عمر زیادی در کشاورزی کشور ندارد اما روند رو به رشد این خدمت قابل قبول بوده و با استقبال بهره‌برداران مواجه شده است. به طوری که برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها کاربرد داشته و موجب عدم ورود کشاورز به زمین و اجتناب از تماس وی با سموم شیمیایی، عدم ورود دستگاهها و ادوات سنگین  به مزرعه  برای پیشگیری از فشردگی خاک و غیره می‌شود

 و در عین حال هزینه عملیات کشاورزی را کاهش داده و باعث دقت در سمپاشی مزارع، کاهش مصرف آب و سم و تسریع کار می شود و نهایتا به ما اجازه می دهد به مساحت بیشتری از زمین و در زمانی کمتر رسیدگی نماییم.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج افزود: تجزیه و تحلیل خاک مزرعه، دسترسی از راه دور به مزارع برای کنترل امراض و آفات، برنامه ریزی الگوی کاشت بذر، کاشت بذر با شلیک پهپاد، آبیاری با پهپادهای آبپاش، نظارت بر فرایند کاشت تا برداشت و  ارزیابی سلامت محصول و در کل مدیریت بهینه مزرعه از دیگر مزایای این پهپادها هستند.

اسماعیل صارمی افزود: اگرچه هزینه بالای خرید و نیاز به تعداد بیشتر آن در مزارع بزرگ، وابستگی آن به شرایط جوی و عدم آشنایی کشاورزان با کاربری آن از دلایل عدم استفاده از این ادوات مفید است اما مزایای آن بیشتر و ارزشمندتر از دشواری های کار با آن است و کاربری آنها چندان دشوار نیست و در درازمدت هزینه خریدش هم به کشاورز برمی گردد. همچنین با افزایش تقاضا پیش بینی می‌شود قیمت پهپاد ها و تجهیزات همراه آن ها در آینده کاهش یابد.

اسماعیل صارمی گفت: امروزه پهپادها به همه صنایع و امور اجرایی از جمله کشاورزی راه یافته اند و می توان گفت انقلاب کشاورزی در آینده نزدیک در راه است. در این راستا پهپادها را می توان آینده دنیای کشت و کار دانست که علاوه بر کنترل راحت تر مزرعه، منجر به تولید محصولات باکیفیت تری خواهند شد. 


وی ادامه داد:  در آینده نزدیک ناگزیر به استفاده از پهپادهای کشاورزی  برای مقابله با چالش های بیشمار این حوزه خواهیم بود و بدون شک پهپادهای کشاورزی علیرغم گرم شدن کره زمین، بخشی جدایی ناپذیر از توانایی رشد صنعت هستند، در حالی که همزمان تأثیرات مخرب زیست محیطیِ صنعت کشاورزی بر کره زمین را کاهش می دهند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کرج با استفاده از پهپادها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..