تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بن سلمان طرح پنج ساله صندوق سرمایه‌گذاری عمومی را اعلام کرد

موجودی این صندوق تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۷.۵ تریلیون ریال سعودی خواهد رسید.

او افزود که بناست تا پایان سال ۲۰۲۵ موجودی صندوق به چهار میلیون ریال عربستان برسد و ۱.۸ میلیون فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

به گفته ولیعهد عربستان سعودی بر اساس این طرح سالانه ۱۵۰ میلیارد ریال سعودی هزینه اقتصاد داخلی خواهد شد و دولت بخش خصوصی را شریکی بسیار مهم در این زمینه می‌بیند.

به گزارش ایندیپندنت، بن سلمان افزود تا پایان دوره پنج ساله، سهم شرکت‌های داخلی از طرح‌های عمرانی به شصت درصد خواهد رسید.

بن سلمان گفت که این طرح بخشی از چشم‌انداز «سعودی ۲۰۳۰» با هدف ایجاد بخش‌های جدید، شکل دادن به مشارکت‌های اقتصادی راهبردی و بومی‌سازی فناوری و دانش است تا «بر اثر توسعه و تنوع در اقتصاد کشور، جایگاه پادشاهی سعودی به عنوان شریک محبوب سرمایه‌گذاری در جهان تثبیت شود.»

پیشتر  بن سلمان پروژه عظیم «خط» را در شهری که «نئوم» نام خواهد گرفت، افتتاح کرد.  او در مراسم افتتاحیه این پروژه که هدفش بهره‌برداری از انرژی پاک و حفظ محیط زیست است، گفت: «این انقلابی در شهرسازی است برای انسان‌ها، جایی که انسان‌ها در اولویت‌اند...چرا باید منابع طبیعی را برای توسعه قربانی کرد؟ چرا باید سالانه یک میلیون انسان در تصادفات رانندگی جانشان را از دست بدهند؟»

او افزود که شهر یک میلیون نفری نئوم، صد و هفتاد کیلومتر عرض دارد و نود و پنج درصد انرژی مصرفی آن تجدیدپذیر است.

یکی از پروژه‌های مدرن و بلندپروازانه دولت عربستان، پروژه احداث «شهر هوشمند نئوم» است. این پروژه با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های «صندوق سرمایه گذاری عمومی» آن کشور و سرمایه‌گذاری خصوصی به ‌انجام خواهد رسید و در صورت تحقق، می‌تواند به الگویی برای کشورهای منطقه تبدیل شود.

عملیات احداث این پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری در پاییز سال ۲۰۱۷ آغاز شد. عربستان در نظر دارد تا با احداث این مگاپروژه، بتواند رقیبی برای شهرهایی چون سنگاپور و دوبی در نزدیکی کانال سوئز ایجاد کند، و از مزایای اقتصادی و ژئوپلتیک آن پروژه بهره‌مند شود. این شهر، از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره خواهد گرفت و انرژی مورد نیاز در بخش‌های مسکونی و تجاری آن، با اتکا به انرژی خورشیدی تامین خواهد شد.

310 310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بن سلمان طرح پنج ساله صندوق سرمایه‌گذاری عمومی را اعلام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..