تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قابلیت‌های اضافه‌شده به کروم و اج برای افزایش امنیت رمزعبور کاربران

اگر شما مانند اکثر کاربران دنیای فناوری باشید، به‌احتمال زیاد با وجود گوشزدهای فراوان درباره‌ی اهمیت فراوان رمزعبور قدرتمند، هنوز‌هم از نمونه‌های ساده و ضعیف آن استفاده می‌کنید. باوجوداین، اکنون کروم (Chrome) و اج (Edge) با مدیریت رمزعبور تقویت‌شده‌ی مستقیم در مرورگرها به‌کمک شما می‌آیند. با وجود این قابلیت، دیگر زمان آن فرارسیده است که همه‌ی کاربران گذرواژه‌های قوی داشته باشند.

براساس گزارش Wired، مایکروسافت روز پنجشنبه تولیدکننده‌ی رمزعبور جدید برای مرورگر تازه‌منتشرشده‌ی Edge 88 معرفی کرد‌. افراد می‌توانند هنگام ثبت‌نام در حساب جدید یا تغییر رمزعبور موجود، از این قابلیت برای ایجاد گذرواژه‌های قدرتمند استفاده کنند. این ویژگی رمزعبور پیشنهادی را به کاربر نشان می‌‌دهد و او می‌تواند درصورت نیاز، آن را انتخاب کند. سپس افراد می‌توانند با استفاده از ویژگی همگام‌سازی رمزعبور مرورگر اج، آن را به دستگاه‌های دیگر خود منتقل کنند.

باید به این نکته توجه کرد اکثر ویژگی‌هایی که باعث می‌شود رمزعبوری سریع در ذهنتان ثبت شود، می‌توانند به افرادی کمک کنند که قصد دارند به حساب شما وارد شوند و با سرعت بیشتری گذرواژه را حدس بزنند. قابلیت تولیدکننده‌ی رمزعبور که اکنون در بعضی از وب‌سایت‌ها نیز دیده می‌شود، یکی از روش‌های ایمن‌ انتخاب گذرواژه‌ی قدرتمند برای حساب کاربری است. اکنون کاربران می‌توانند به‌جای فکر‌کردن زیاد برای ساخت گذرواژه قدرتمند و حدس‌ناپذیر، بار‌دیگر به فناوری اعتماد کنند و از تولیدکنندگان رمزعبور بخواهند این کار را به بهترین و درست‌ترین روش ممکن برای آن‌ها انجام دهند.

مرورگر Edge 88 ویژگی‌ای به نام Password Monitor ارائه می‌دهد که پیش‌تر درباره‌ی آن مقاله‌ای منتشر کردیم. همان‌طور‌که از نام این قابلیت پیدا است، گذرواژه‌های ذخیره‌شده را کنترل می‌کند تا مطمئن شود هیچ‌یک از آن‌ها در فهرست‌های خاصی نباشد که ممکن است شما را در خطر حملات فیشینگ قرار دهد. با فعال‌شدن Password Monitor، در‌صورتی‌که گذرواژه‌های موجود در مرورگر با فهرست‌های منتشر‌شده در اینترنت مطابقت داشته باشد، این قابلیت به کاربران هشدار می‌دهد.

بررسی رمزهای عبور به روشی ایمن کار دشواری است. مرورگر باید بتواند بدون ارسال اطلاعات حساس به مایکروسافت، در فهرستی بزرگ و همیشه در حال تغییر یک گذرواژه را بررسی کند. علاوه‌بر‌این، داده‌های مذکور باید از دید اشخاصی پنهان بماند که ارتباط بین کاربر و این شرکت را کنترل می‌کنند‌‌. مایکروسافت در پستی که روز پنجشنبه منتشر شد، توضیح داد دقیقا چگونه این کار انجام شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

البته اج تنها مرورگری نبود که به‌تازگی از قابلیت‌های مربوط به امنیت رمزعبور خود رونمایی کرد. این هفته اعضای تیم توسعه‌دهندگان گوگل کروم نیز قابلیت‌های مربوط به محافظت از گذرواژه‌ی اختصاصی خود را به کاربران نشان دادند. یکی از آن‌ها مدیریت رمزعبوری کاملی است که درون مرورگر تعبیه شده و کاربران می‌توانند از آن به‌طور مستقیم استفاده کنند.

باید به این موضع نیز اشاره کرد که هنوز بسیاری از مردم به استفاده از اپلیکیشن‌های رمزعبور اختصاصی تمایل بیشتری دارند. دلیل این امر هم توانایی‌های بیشتر آن‌ها درمقایسه‌با نسخه‌ی قرار‌گرفته در مرورگرها است. البته اکنون مرز میان مرورگرها و اپلیکیشن‌های مدیریت رمزعبور از بین رفته است و تنها باید مدتی صبر کنیم تا مرورگرها قابلیت‌های مدیریت پیشرفته‌تری ارائه دهند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت‌های اضافه‌شده به بخش امنیت رمزعبور مرورگرهای مایکروسافت و گوگل چیست؟ این ویژگی‌های جدید می‌توانند از ورود افراد سودجو به حساب کاربران جلوگیری کنند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قابلیت‌های اضافه‌شده به کروم و اج برای افزایش امنیت رمزعبور کاربران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..