تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد

شرکت سرمایه‌گذاران رایان ونچر با همکاری مرکز نوآوری برق دانشگاه امیرکبیر دومین شعبه‌ی فضای کار اشتراکی خود با نام کارمانا را افتتاح کرد. اولین شعبه‌ی کارمانا اردیبهشت ۱۳۹۸ با مشارکت مجموعه سرمایه‌گذاری خوارزمی در مجتمع فناوری الزهرا افتتاح شد. این مرکز روی استارتاپ‌های حوزه‌ی فین‌تک، بلاک‌چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء سرمایه‌گذاری می‌کند.

افتتاح فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیر کبیر

به‌گفته‌ی مدیر مرکز توسعه‌ی فناوری و نوآوری دانشگاه امیرکبیر، این دانشگاه از سال ۱۳۹۳ در فکر توسعه‌ی فعالیت‌های تیم‌های نوآور و استارتاپی است و قصد داشت زیرساختی مهیا کند که ایده‌های دانشجویان از مرحله‌ی اول تا انتها حمایت شوند؛ چرا‌که این موضوع می‌تواند به کارآفرینی دانشگاهی کمک کند. علی نیکبخت اضافه می‌کند شکل‌دهی مراکز نوآوری اولین گام در این مسیر محسوب می‌شود. به‌گفته‌ی او، دانشگاه به‌زودی صندوق پژوهش و فناوری هم افتتاح می‌کند تا امکان حمایت‌های مالی از طرح‌ها و ایده‌ها فراهم شود.

فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیر کبیر

به‌گزارش زومیت، نیکبخت همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی را دارای ثمراتی می‌داند که مزایایی برای هر دو طرف به‌دنبال دارد. مدیر مرکز نوآوری دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر هم هدف این دانشکده از تأسیس مرکز نوآوری را آشنایی دانشجویان با ادبیات کسب‌وکار و نوآوری عنوان می‌کند. ایمان شریفی می‌گوید: «می‌خواستیم کسب‌وکارها و دانشجوها و مخترع‌ها را دور هم جمع کنیم. همچنین، می‌خواهیم دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه، با صنعت آشنا شوند و بعد از فارغ‌التحصیلی کسب‌وکار خود را به‌سادگی دنبال کنند.»

افتتاح فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشکده برق دانشگاه امیر کبیر

هم‌اکنون، ۲۳ تیم دانش‌بنیان در مرکز نوآوری دانشکده برق امیرکبیر در حال فعالیت هستند. مدیرعامل شرکت رایان ونچر می‌گوید کارمانا از ابتدا تنها به‌عنوان فضای کار اشتراکی متولد نشد؛ بلکه قصد داشت امکان سرمایه‌گذاری را فراهم کند. بدین‌صورت که تیم‌ها پس از مستقر‌شدن در مرکز کارمانا بررسی شوند و درصورت واجد‌شرایط‌بودن، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود. حمیدرضا هنرکار وجه تمایز کارمانا از دیگر فضاهای کار اشتراکی را حضور در دانشگاه امیرکبیر عنوان می‌کند که باعث سوق‌دادن دانشجویان و استادان زیادی به مراکز نوآوری می‌شود. همچنین، این مرکز در شعبه‌ی دانشگاه امیرکبیر پذیرای ایده‌ها در انواع حوزه‌ها است. این‌ها باعث می‌شود فضای توسعه‌ی زیادی برای کارمانا وجود داشته باشد.

فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیر کبیر

رایان ونچر قصد دارد خدمت جدیدی با عنوان «کارمانا پلاس» هم راه‌اندازی کند که امکان استفاده از خدماتی همچون سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نوآور، مشاوره و منتورینگ تیم‌ها و آموزش رایگان را دراختیار افراد در سراسر کشور قرار دهد. سال آینده، رایان ونچر چهار شعبه‌ی کارمانا را در تهران و دیگر شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌کند.

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برای استفاده از فضای کار اشتراکی کارمانا باید ۶۰۰ هزار تومان هزینه کنند. این هزینه با تخفیف ۳۰ درصدی اعمال می‌شود. همچنین، هزینه‌ها با افزایش اعضای تیم کاهش پیدا می‌کند. مدیرعامل می‌گوید تیم‌های غیر‌دانشجویی هم می‌توانند با ثبت‌نام در وب‌سایت کارمانا وارد مجموعه شوند. ناگفته نماند رایان ونچر تا سقف دومیلیارد تومان روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..