تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال پشتیبانی نتفلیکس از قابلیت Spatial Audio برای کاربران ایرپاد

شرکت اپل تاکنون محصولات مختلفی در زمینه پخش موسیقی تولید و عرضه کرده است. یکی از محبوب‌ترین کالا‌های این شرکت، ایرپاد است که هر ساله به صاحبان آن افزوده می‌شود. تا به حال، مدل‌های مختلفی از این محصول ساخته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها نسبت به نسخه‌ی پیشین خود، در بعضی از بخش‌ها، پیشرفت کرده‌اند. به دو مدل AirPods Pro و AirPods Max اپل، ویژگی جالبی اضافه شده است که صدای فضایی (Spatial Audio) نام دارد. این ویژگی موقعیت سر کاربر را به‌صورت سه‌بعدی ردیابی می‌کند و خروجی صدا را به‌صورت پویا براساس اطلاعات دریافتی تغییر می‌دهد.

براساس گزارش منتشر شده توسط wccftech، نتفلیکس ممکن است پشتیبانی از مدل‌های AirPods Pro و AirPods Max اپل را به سرویس عظیم پخش فیلم و سریال خود اضافه کند. قابلیت جدید این هندزفری‌های بی‌سیم می‌تواند بسیار برای کاربران نتفلکیس جذاب باشد، در نتیجه این همکاری نتیجه خوبی خواهد داشت. درست است، این شرکت بی ‌سروصدا در تلاش است تا از Spatial Audio برای محتواهای خود پشتیبانی کند. البته این مسئله شاید به مرحله نهایی نرسد اما اکنون ما می‌دانیم که نتفلیکس ممکن است پشتیبانی صدای فضایی را در پلتفرم خود برای کاربران AirPods و AirPods Max اضافه کند.

مقاله‌های مرتبط:

اگر به خاطر داشته باشید، اپل سال گذشته ویژگی مذکور را همراه‌با iOS 14 معرفی کرد و این حالت صوتی جدید از سوی کاربران به سرعت پذیرفته شد. لازم است به این مسئله توجه داشته باشید که قابلیت یاد شده تنها در ایرپاد پرو و نسخه‌ی تازه معرفی شده‌ی آن یعنی ایرپاد مکس در دسترس است. اکنون، به نظر می‌رسد نتفلکیس در تلاش است تا آن را از طریق iPhonesoft  برای محتواهای جذاب خود فعال کند. تاکنون مقاله‌های متعددی از قابلیت جدید ایرپادهای اپل در فضای مجازی منتشر شده است که می‌توانید با خواندن آن‌ها اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاورید. اما درادامه توضیح مختصری درباره صدای فضایی و شیوه عملکرد آن ذکر شده است:

صدای فضایی (Spatial Audio) با ردیابی سر انسان به‌صورت دینامیک، تجربه صوتی سینمایی را مستقیم به AirPods Pro  و سپس به گوش‌های کاربر منتقل می‌کند. با استفاده از فیلترهای صوتی جهت‌دار و تنظیم ظریف فرکانس‌های هر گوش، صدای فضایی می‌تواند صداها را تقریبا در هر کجای فضا قرار دهد و یک تجربه فراگیر صوتی فراگیر ایجاد کند. با استفاده از ژیروسکوپ و شتاب سنج موجود در ایرپاد پرو و آیفون، قابلیت صدای فضایی حرکت سر و همچنین دستگاه را ردیابی، داده‌های حرکتی را با یکدیگر مقایسه و سپس قسمت صدا را دوباره تنظیم می‌کند تا بهترین تجربه صوتی ممکن برای کاربر فراهم شود.

صدای فراگیر

درست است که نتفلیکس یکی از معروف‌ترین شرکت‌هایی است که قصد دارد این قابلیت را پشتیبانی کند، اما این شرکت اولین سرویس استریم فیلم و سریالی نیست که برنامه‌هایی برای ویژگی صدای فضایی در سر دارد. در حال حاضر اپل تی وی پلاس (Apple TV+)،‌ دیزنی پلاس (Disney+) و هولو (Hulu) از این حالت صدای خاص پشتیبانی می‌کنند. درواقع، نتفلیکس با اضافه کردن پشتیبانی از این ویژگی در سرویس خود، اطمینان کاربران به صدای فضای را بیشتر می‌کند. این پلتفرم در حال حاضر از حالت صوتی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند، در نتیجه دیدن تلاش توسعه‌دهندگان آن برای بهتر کردن هرچه بیشتر تجربه کاربران هنگام تماشا کردن فیلم و سریال واقعا تحسین برانگیز است.

توجه داشته باشید که هنوز مشخص نیست نتفلیکس در چه زمانی پشتیبانی از این ویژگی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، همچنین مشخص نیست که پشتیبانی صوتی فضایی به‌عنوان برنامه اختصاصی Ultra HD ارائه شود یا به‌طور کلی در دسترس همه قرار خواهد گرفت. نظر شما کاربران زومیت درباره اضافه شدن قابلیت صوتی صدای فضایی به سرویس پخش فیلم و سریال نتفلکیس چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال پشتیبانی نتفلیکس از قابلیت Spatial Audio برای کاربران ایرپاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..