تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پروژه FLY-R برای تولید پهپاد مجهز به بال لوزی شکل

تعداد پهپادهای دارای بال ثابت طی سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است که شباهت‌هایی محسوس دارند. اما پهپاد بال ثابت FLY-R با بقیه‌ی موارد این‌چنینی تفاوت دارد. در این پهپاد از طراحی لوزی‌شکل برای بال استفاده شده است. بر اساس گزارش New Atlas، شرکت FLY-R می‌گوید استفاده از این طراحی منحصربه‌فرد مزیت‌های دارد. وقتی از بالا به این پهپاد نگاه کنید، شکلی شبیه ‌به الماس با مرکز باز پیدا می‌کند.

طراحی پهپاد به‌ گونه‌ای است که یک جفت بال در بخش زیرین آن و یک جفت بال در بخش بالایی آن قرار گرفته‌اند. بال‌ها به شکلی زاویه‌دار شده‌اند تا در دو انتها شاهد متصل شدن آن‌ها به یکدیگر باشیم. این پهپاد تقریبا همچون هواپیماهای قدیمی دوباله (Biplane)‌ به ‌نظر می‌رسد؛ در آن نوع هواپیما بخش انتهایی بال‌های بالایی و پایینی به ‌هم متصل می‌شد. البته در این طراحی به دُمِ سنتی نیازی نیست. 

FLY-R که مقرش در جزیره‌ی رئونیون فرانسه در اقیانوس هند قرار دارد، می‌گوید طراحی منحصربه‌فرد بال این پهپاد از چندین جنبه، پیشرفته‌تر از بال‌های معمولی محسوب می‌شود. نخست، طول بال‌ها تقریبا نصف شده و نیروی درگ آیرودینامیک کاهش پیدا کرده است. به‌علاوه توده‌ی ساختاری پهپاد به تقریبا یک‌سوم کاهش یافته و پهپاد می‌تواند در دامنه‌ی سرعتی وسیعی به ‌شکل باثبات حرکت کند. داشتن طراحی لوزی‌شکل برای بال‌ها باعث می‌شود پهپاد FLY-R توان مانورپذیری زیادی داشته باشد. FLY-R روی چند مدل مختلف پهپاد کار می‌کند که همه‌ی آن‌ها دارای بال لوزی‌شکل هستند. 

پهپاد FLY-R R2-150 درحال پرواز روی دریا

پهپاد بال ثابت FLY-R R2-150 به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند

پهپاد R2-150 که قدرت مورد نیاز خود را از باتری دریافت می‌کند، به ‌مرحله‌ی پروتوتایپ (نمونه‌ی پیش‌تولید) رسیده است و برای وظایفی نظیر نظارت روی منطقه‌ای خاص به ‌شکل کاملا خودران کاربرد دارد. از این پهپاد می‌توان برای اهداف دیگری نظیر مشاهده و شناسایی استفاده کرد.

این پهپاد طول بال ۱٫۵ متری دارد، سرعت کروز آن به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با هر بار شارژ می‌تواند حداکثر دو ساعت در آسمان پرواز کند. R2-150 در حین پرواز در آسمان می‌تواند ویدئوی زنده ارسال کند. این پهپاد می‌تواند به‌صورت خودکار از روی کشتی یا وکیوم‌لانچر روی کامیون به ‌پرواز دربیاید و در منطقه‌ای خاص بر زسمت بنشیند. 

دیگر مدل‌های پهپاد FLY-R قرار است پا را از این فراتر بگذارند و در کنار پرواز با سرعت بیشتر، بارهای سنگین‌تری حمل کنند. برای مثال پهپاد مبتنی ‌بر جت R2-HSTD قرار است به حداکثر سرعت ۰٫۶۵ ماخ (۸۰۳ کیلومتر بر ساعت) دست یابد. R2-HSTD به‌عنوان پهپاد هدف برای تمرینات نظامی تولید خواهد شد.

 FLY-R  برنامه‌هایی برای تولید هواپیمایی که بتواند افراد را در فاصله‌های کوتاه تا متوسط جابه‌جا کند، در سر می‌پروراند. این هواپیما با نام Crystal CR-1200 شناخته می‌شود. 

هواپیمای FLY-R Crystal CR-1200 از نیم رخ

FLY-R Crystal CR-1200 خواهد توانست حداکثر ۸۰۰ کیلوگرم وزن را حمل کند

FLY-R Crystal CR-1200 جایگاهی برای دو خلبان و هشت مسافر خواهد داشت؛ البته احتمال تولید مدل‌های دیگری از این هواپیما با توانایی حمل افراد بیشتر وجود دارد. FLY-R می‌گوید Crystal CR-1200 قرار است دارای سیستم رانندگی هیبریدی باشد که در آن، یک ژنراتور سوخت فسیلی، مجموعه‌باتری هواپیما را شارژ می‌کند که انرژی لازم را به موتورهای برقیِ دو پروانه‌ی پشتی ارائه می‌دهند.

هواپیمای Crystal CR-1200 با سرعت کروز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند بدون نیاز به سوختگیری مجدد تا ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کند. اگر هواپیما تا بیشترین ظرفیت خود مسافر حمل نکند، امکان افزایش این فاصله وجود دارد. تا هواپیمای CR-1200 وارد فرودگاه‌ها شود زمان زیادی باقی مانده است؛ در این فاصله در صورت تمایل می‌توانید ویدئوی پرواز پهپاد R2-150 را مشاهده کنید. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پروژه FLY-R برای تولید پهپاد مجهز به بال لوزی شکل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..