تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ال جی به خروج از صنعت موبایل فکر می‌کند

پس از تقریبا شش سال ضرردهی متوالی و هزینه‌ی پنج‌میلیارد‌دلاری، ال جی ممکن درنهایت برای خروج رسمی از بازار گوشی‌های هوشمند اعلام آمادگی کند. خبرگزاری انگجت در گزارشی به‌نقل از The Korea Herald می‌نویسد مدیرعامل ال جی پیغامی برای کارمندان این شرکت فرستاده و در آن گفته است تغییرات در راه هستند.

یکی از مقام‌های رسمی ال جی که هویتش مشخص نیست، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی The Korea Herald اعلام کرده تقریبا زمانش رسیده است ال جی فارغ از احساسات درباره‌ی واحد موبایلش قضاوت کند؛ واحدی که این روزها در وضعیت مساعدی به‌سر نمی‌برد. این مقام رسمی ال جی به رقابت شدید بازار گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کند و می‌گوید شرکت کره‌ای به فروش و عقب‌نشینی و کاهش ابعاد کسب‌و‌کارش در حوزه‌ی موبایل فکر می‌کند. 

مدیرعامل ال جی که در اوایل سال ۲۰۲۰ به این سِمَت منصوب شد، وعده داد واحد موبایل این شرکت تا سال ۲۰۲۱ به مرحله‌ی سوددهی برسد. در آن زمان، وی به‌طور‌واضح نگفت برای تغییردادن شرایط چه برنامه‌هایی در سر می‌پروراند و صرفا اعلام کرد ال جی قصد دارد گوشی‌هایی باکیفیت برای جلب توجه مشتریان بسازد. در همین زمینه، ال جی سال گذشته‌ی میلادی گوشی‌هایی مثل ولوت (به‌همراه کیسی ویژه برای اضافه‌کردن نمایشگر دوم) و وینگ (مجهز به صفحه‌نمایش چرخان) را عرضه کرد. 

ال جی در نمایشگاه CES 2021، گوشی هوشمند رول‌شدنی خود را نیز رونمایی کرد که با نام ال جی رولبل (LG Rollable) شناخته می‌شود. گفته می‌شود گوشی ال جی رولبل سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. گوشی ال جی رولبل در دسته‌ی گوشی‌های فوق‌پریمیوم جای خواهد گرفت و احتمالا نمی‌تواند سهم ال جی را در بازار گوشی‌های هوشمند افزایش دهد؛ زیرا اولا انتظار داریم قیمتش گران باشد و ثانیا ال جی رولبل فرم‌فاکتور کاملا جدیدی دارد و فرم‌فاکتورهای جدید در ابتدا با استقبال چشمگیری مواجه نمی‌شوند.

مؤسسه‌ی StatCounter در گزارشی اعلام کرد سهم ال جی از بازار موبایل در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ مجددا افت کرده و به ۱٫۷ درصد رسیده است. در همان ماه، ال جی اعلام کرد قصد دارد طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند پایین‌رده‌ی خود را برون‌سپاری کند. 

مدیرعامل ال جی در پیغامش به کارمندان گفته است برخی از آ‌ن‌ها (احتمالا در حدود ۶۰ درصد) قرار است در دیگر واحدهای تجاری ال جی به کارشان ادامه دهند. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست ال جی چه برنامه‌ای برای ۴۰ درصد کارمند باقی‌مانده دارد. این افراد یا کارشان را از دست می‌دهند یا در واحد بسیار کوچک موبایل ال جی به ‌فعالیتشان ادامه خواهند داد. شاید ال جی بخواهد همچنان از دانش نیروهای فعلی خود استفاده کند. یکی از دلایلی که باعث شده است ال جی واحد موبایل خود را با وجود مشکلات عظیمی که با آن‌ها مواجه است، همچنان در حالت عملیاتی نگه دارد، این است که سرانجام بتواند از فناوری‌های استفاده‌شده در گوشی‌های هوشمند برای گجت‌های دیگر در آینده استفاده کند. 

مقاله‌ی مرتبط:

واحد موبایل ال جی پس از ضرردهی فراواندر سال ۲۰۱۳، موفق شد به مسیر سوددهی بازگردد؛ اما وقتی مجددا در سال ۲۰۱۵ ضرردهی‌اش آغاز شد، دیگر هیچ‌گاه بازیابی این واحد تجاری را شاهد نبودیم. ال جی هرگز نتوانست در حد‌واندازه‌ی دیگر شرکت کره‌ای صنعت موبایل، یعنی سامسونگ ظاهر شود. بازیگران دیگری نظیر هواوی و BBK، شرکت مادر وان پلاس، اوپو، ویوو و ریلمی نیز جدی‌تر مشغول فعالیت شدند تا بخت ال جی برای حضور پررنگ‌تر در بازار موبایل رفته‌رفته کمتر شود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ال جی به خروج از صنعت موبایل فکر می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..