تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه نزدیک زومیت به گلکسی S21 و گلکسی S21 اولترا

گلکسی S21 و گلکسی S21‌ پلاس و گلکسی S21 اولترا پرچم‌داران سال ۲۰۲۱ سامسونگ هستند و کره‌ای‌ها این گوشی‌های هوشمند را بسته به سبک زندگی و نیازها و بودجه‌ی هر فرد، بهترین دستگاه پرچم‌دار می‌داند. مهم‌ترین تغییر کهکشانی‌های جدید به زبان طراحی متفاوت آن‌ها بازمی‌گردد. در طراحی جدید، برآمدگی دوربین بخشی از گوشه‌ی بالایی را گرفته و با فریم فلزی دستگاه یکپارچه شده است. سامسونگ این طرح را برش کانتور دوربین می‌نامد و می‌گوید ظاهری صیقلی و چشمگیر و ظریف را برای گلکسی S21 به‌ارمغان می‌آورد. این شرکت باور دارد زبان طراحی جدید گلکسی اس ۲۱ در دنیای موبایل به یک استاندارد تبدیل خواهد شد. البته برآمدگی دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌واسطه‌ی سخت‌افزار پیشرفته‌ترش عریض‌تر و قطورتر از دو نسخه‌ی دیگر است.

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

گلکسی اس ۲۱ از نمایشگرهای ۶٫۲ اینچی با پنل‌های Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برد؛ اما وضوح نمایشگر درمقایسه‌با نسل قبلی به +FHD کاهش یافته است. عبارت 2X در نام پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر دو گوشی حکایت می‌کند، با این تفاوت که نرخ نوسازی دیگر روی ۱۲۰ هرتز ثابت نیست و بسته به محتوای به‌نمایش‌درآمده، بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. درمقابل، گلکسی اس ۲۱ اولترا از نمایشگر ۶٫۸ اینچی با پنل Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند و برخلاف دو عضو دیگر، در نسخه‌ی اولترا وضوح نمایشگر همچنان +WQHD است. همان‌طور‌که اشاره کردیم، عبارت 2X در نام پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر گلکسی S21 اولترا را نشان می‌دهد، با این تفاوت که نرخ نوسازی دیگر روی ۱۲۰ هرتز ثابت نیست و بسته به محتوای به‌نمایش‌درآمده، بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر خواهد بود. گفتنی است پرچم‌دار تمام‌عیار سامسونگ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در وضوح +WQHD نیز پشتیبانی می‌کند.

نمای کلی صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ اولترا

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مشخصات سخت‌افزاری دوربین گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس تفاوت فاحشی باهم ندارد؛ اما در نسخه‌ی پلاس، بر‌خلاف سال گذشته از ماژول سه‌بعدی ToF خبری نیست. هر دو دستگاه عادی و پلاس از دوربین‌های کاملا یکسانی بهره می‌برند و تنها تفاوت در اندازه صفحه‌نمایش است. دوربین واید و اولترا واید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در‌کنار تله‌فوتو با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی قرار گرفته است. گلکسی اس ۲۱ همانند گذشته به‌مدد دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی‌شان قابلیت فیلم‌برداری 8K‌ دارند؛ اما اکنون بعد از ثبت ویدئوهای 8K، می‌توان از بین فریم‌ها، عکس‌های باکیفیتی استخراج کرد. افزون‌براین، امکان فیلم‌برداری Super Steady نامحدود با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه وجود دارد.

پشت گلکسی اس ۲۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱

از بین کهکشانی‌های جدید سامسونگ، گلکسی S21 اولترا مهم‌ترین تغییرات را در سخت‌افزار دوربین تجربه می‌کند. پرچم‌دار تمام‌عیار سامسونگ اکنون از دو دوربین تله‌فوتو برای بزرگ‌نمایی‌های اپتیکال سه و ۱۰ برابری بهره می‌برد. دوربین واید با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی و فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس لیزری در کنار دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی سه‌برابری و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری قرار دارد. دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا روی کاغذ با گلکسی نوت ۲۰ اولترا ندارد؛ اما اکنون قابلیت عکاسی ۱۲ بیتی HDR با ۶۴ برابر رنگ‌های بیشتر، سه برابر گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تر و ذخیره‌ی عکس‌های ۱۲ بیتی RAW در حالت عکاسی Pro را دراختیار کاربر می‌گذارد. 

نمای دوربین گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ اولترا در کنار یکدیگر

مطابق انتظار در بازارهای جهانی، ازجمله ایران این دو گوشی با تراشه‌ی Exynos 2100 سامسونگ و در برخی بازارها با جدیدترین تراشه‌ی کوالکام موسوم به Snapdragon 888 ‌فروخته می‌شوند. سامسونگ می‌گوید کهکشانی‌های جدیدش بیش از ۲۰ درصد CPU قوی‌تر و بیش از ۳۵ درصد GPU سریع‌تری دارند و پردازش‌های هوش مصنوعی در آن‌ها با دو برابر سرعت بیشتر انجام می‌شود. برخلاف نسل گذشته، کهکشانی‌های جدید سامسونگ فقط در نسخه‌ی 5G عرضه می‌شوند. کره‌ای‌ها گوشی گران‌قیمت گلکسی S21 اولترا را در سه نسخه روانه‌ی بازار خواهند کرد: دو نسخه‌ی نخست مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نسخه‌ی سوم مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی. 

پنل پشتی گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ رنگ فانتوم بلک روی میز

متأسفانه پرچم‌داران سامسونگ مطابق شایعات درست ‌مانند آیفون‌های اپل، بدون شارژر به‌دست خریداران خواهند رسید. چنانچه شارژر مناسب USB Power Delivery برای گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ اولترا تهیه کنید، به سرعت شارژ ۲۵ واتی می‌توانید دست پیدا کنید که برای رساندن شارژ به ۵۰ درصد، به ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. گلکسی S21 Ultra در بازارهای جهانی با رنگ‌های براق مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود؛ اما در وب‌سایت Samsung، این دستگاه‌ها با سه رنگ دیگر تیتانیوم و آبی دریایی و قهوه‌ای برای خرید آماده خواهد بود که با پنل شیشه‌ای Gorilla Glass Victus، دربرابر ضربه یا خراشیدگی دوچندان مقاوم خواهد بود. گلکسی اس ۲۱ هم در رنگ‌های مات بنفش، صورتی، خاکستری و سفید و گلکسی اس ۲۱ پلاس در رنگ‌های بنفش و مشکی و نقره‌ای و هر دو با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار خواهند شد.

دیگر تصاویر از گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ

پنل پشتی گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ در دست هنگام عکاسی

پنل پشتی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا در دست

کار با گلکسی اس ۲۱ اولترا روی میز

پشت گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ اولترا روی میز

نمای پشتی گلکسی اس ۲۱ در کنار صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا

نمای نزدیک دوربین گلکسی اس ۲۱ اولتر و گلکسی اس ۲۱

نمای پشت گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ اولترا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه نزدیک زومیت به گلکسی S21 و گلکسی S21 اولترا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..