تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چاپ چهلم کتاب «ادبستان کساء» رونمایی شد

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، آیت‌الله ناصری در این مراسم، ضمن تجلیل از نویسنده کتاب بابت انتخاب این سبک برای نشر فضائل اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: حدیث کساء روایتی بسیار معتبر و موثر محسوب می‌شود که برای برآورده شدن حوائج و رفع مشکلات، مداومت بر خواندن آن نافع است. ضمن اینکه ترویج نام و یاد حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) عملی ارزشمند به حساب می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وظیفه اهل علم این است که تلاش کنند از طریق ارتباط با ولایت، مراتب توحید را طی کنند. برای این کار، به انقلاب درونی نیاز است؛ یعنی توبه از اعمال گذشته، انجام واجبات، ترک محرمات، خلوص در عمل و استغاثه به امام زمان(عج) در جمیع مشکلات.

این استاد اخلاق حوزه علمیه بیان داشت: امام زمان(عج) نماینده حضرت حق در عالم وجود است. عالمی که ما در آن زندگی می‌کنیم، یک ماه و یک خورشید دارد، ولی عوالمی هست که چهل ماه و چهل خورشید دارند و حضرت مهدی(عج)، امام آن عوالم نیز هستند. بنابراین، ارتباط با امام زمان(عج) بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای داشتن خلوص در عمل باید فکر کنیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا خلوص وارد قلب‌مان شود. انجام واجبات و ترک محرمات سهل است، این خلوص است که اهمیت زیادی دارد و با توسل به امام زمان(عج) می‌توان به آن دست یافت.

حجت‌الاسلام علی صغیرا، مولف کتاب «ادبستان کساء» نیز در این مراسم، با بیان اینکه در جلسات روضه‌خوانی بیشتر  مصیبت حضرت زهرا(س) برای مردم بیان شده است، اظهار کرد: این کتاب براساس حدیث امام زمان(عج) که می‌فرمایند: همانا دختر رسول خدا الگوی خوب من است، به رشته تحریر درآمده و اگر بخواهیم شرایط ظهور را فراهم کنیم، جامعه ما باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرد.

وی افزود: در حدیث کساء، وقتی حضرت زهرا(س) می‌خواهند از ورود پدرشان خبر دهند، می‌گویند: دَخَلَ عَلَیَّ اَبی رَسول الله، پدرم رسول خدا بر من وارد شد، که نشان‌دهنده ولایت پدر بر فرزند است. وقتی می‌خواهند از آمدن فرزندشان صحبت کنند، می‌گویند: وَ اِذا بِوَلَدیَ الحَسَن قَد اَقبَلَ، و هنگامی که فرزندم حسن آمد، که نشان می‌دهد در اسلام، فرزندسالاری وجود ندارد. همچنین وقتی از ورود همسرشان خبر می‌دهند، می‌گویند: فَاَقبَلَ عِندَ ذلِک اَبوالحَسَن عَلیُ بنُ اَبی‌طالِب. در واقع کنیه همسر خود را به کار برده و ایشان را مدح می‌کنند.

برخی نکات تربیتی در حدیث کساء

این پژوهشگر دینی به برخی نکات تربیتی در حدیث کساء اشاره کرد و گفت: وقتی امام حسن(ع) به مادر خود سلام می‌کنند، حضرت زهرا(س) با دو واژه به ایشان جواب می‌دهند و در پاسخ به سلام امام حسین(ع)، سه واژه به کار می‌برند. این نشان می‌دهد که بچه‌های کوچک نیاز بیشتری به ارتباط کلامی دارند؛ ولی وقتی حسنین(ع) نزد پیامبر(ص) می‌روند، ایشان در پاسخ به سلام هر دو نفر، دو واژه به کار می‌برند، چون در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که در حضور یک فرزند نباید به فرزند دیگر توجه بیشتری نشان داد، چون باعث حسادت می‌شود.

وی با بیان اینکه از حدیث کساء می‌توان مطالب و نکاتی در خصوص نگاه‌درمانی و گفت‌وگو درمانی در خانواده نیز استخراج کرد، گفت: در کتاب "ادبستان کساء" به برخی از فضائل حضرت زهرا(س) نیز اشاره شده است، مانند اینکه اگرچه حضرت موسی کلیم‌الله بود و می‌توانست سخنان خدا را بشنود، ولی حضرت زهرا(س) سخنان خدا با ملائکه را نیز می‌شنیدند و واژه "معدن الرساله" نشان می‌دهد که مقام ایشان از رسولان بالاتر است.

حجت‌الاسلام صغیرا تصریح کرد: در پشت جلد کتاب، سخنی از آیت‌الله بهجت(ره) در خصوص حدیث کساء نقل شده است، به این صورت که: عجائب و غرائبی در حدیث کساست، خدا می‌داند کسی بشمارد که چقدر معجزه در آن است، خیلی کار بزرگی کرده است. ضمن اینکه معجزات کلامی نیز در حدیث کساء بیان شده، مانند اینکه خورشید مضیئ است، یعنی از ذات خود نور دارد و ماه منیر است، یعنی نور را انعکاس می‌دهد. همین‌طور می‌توان به در گردش بودن فلک اشاره کرد. این‌ها مطالبی است که بشر در ۱۴۰۰ سال پیش از آنها آگاهی نداشت، ولی حضرت زهرا(س) در حدیث کساء به آنها اشاره کرده‌اند.

گفتنی است با گذشت یک ماه از انتشار، کتاب «ادبستان کساء» به چاپ ۴۰ و تیراژ ۴۵ هزار نسخه رسیده است و مسابقات ملی بر اساس محتوای کتاب طراحی و در حال اجرا می باشد.

48




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چاپ چهلم کتاب «ادبستان کساء» رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..