تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردازنده پنج نانومتری دیمنسیتی 2000 مدیاتک احتمالا سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

احتمالا یک سال تا تولید رسمی نخستین پردازنده‌ی پنج نانومتری مدیاتک فاصله داریم. انتظار می‌رود این شرکت در چهارشنبه‌ی پیش رو، پردازنده‌های دیمنسیتی 1200 و دیمنسیتی 1100 را معرفی کند که البته با لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته می‌شوند.

براساس گزارش GSMArena و به ‌نقل از نقشه‌ی راه فاش‌شده‌ی منتسب به مدیاتک، پردازنده‌های ۶ نانومتری جدید مدیاتک قرار است ابتدا توسط اوپو و ویوو مورد استفاده قرار بگیرند. البته مدیر اجرایی ردمی به‌تازگی سرنخ‌هایی در دسترس قرار داده است که نشان می‌دهند این شرکت نیز روی گوشی‌هایی با پردازنده‌های دیمنسیتی 1200 و دیمنسیتی 1100 کار می‌کند. 

پردازنده‌ی مهم بعدی مدیاتک در فصل نخست سال آینده‌ی میلادی معرفی خواهد شد؛ جایی که این شرکت قصد دارد از پردازنده‌ای با نام دیمنسیتی 2000 (MediaTek Dimensity 2000) بر پایه‌ی لیتوگرافی پنج نانومتری پرده بردارد. اوپو و ویوو باری دیگر به‌عنوان نخستین برندهای استفاده‌کننده از این تراشه ظاهر خواهند شد؛ اما انتظار می‌رود این بار آنر نیز وارد معادله شود. تحلیلگران می‌گویند آنر به‌زودی با V40 دوران پس از کرین را آغاز می‌کند؛ گوشی هوشمندی که طبق شنیده‌ها از پردازنده‌ی دیمنسیتی 1000 پلاس بهره‌مند است. 

پردازنده‌ی دیمنسیتی 2000 احتمالا نخستین عضو خانواده‌ی دیمنسیتی خواهد بود که از هسته‌ی پرقدرت Cortex-X آرم استفاده خواهد کرد؛ به‌طور مشخص‌تر، X2 به‌ همراه هسته‌های بزرگ Cortex-A79 (برای واحد CPU) و هسته‌های Mali-G79 (برای واحد GPU). این سه هسته‌ی پردازشی هنوز توسط آرم معرفی نشده‌اند. براساس شایعه‌ها،پردازنده‌ی دیمنسیتی 1200 از هسته‌ی Cortex-A78 استفاده می‌کند. 

A79 احتمالا همان هسته‌ی Matterhorn است که انتظار می‌رود در سال جاری میلادی معرفی شود. انتظار نداشته باشید که A79 با بهبود قدرت چشمگیری نسبت ‌به A78 مواجه شود؛ اما از هسته‌ای قدیمی نظیر A73 تا ۲٫۵ برابر قوی‌تر خواهد بود و دارای قطعات سخت‌افزاری ویژه‌ای برای تشخیص هرگونه نقض ایمنی حافظه خواهد بود. آنچه گفتیم تمامی اطلاعاتی هستند که در حال حاضر درباره‌ی هسته‌ی Matterhorn می‌دانیم. 

میزان تفاوت قدرت پردازشی آرم / ARM نسل جدید سال ۲۰۲۲

مقاله‌های مرتبط:

معماری بعد از Matterhorn، قرار است Makalu باشد که طبق شنیده‌ها ۳۰ درصد سریع‌تر از A78 است. در حال حاضر نمی‌دانیم Makalu همان هسته‌ی X2 است یا خیر. فکر نمی‌کنیم Makalu همان هسته‌ی X2 باشد؛ زیراطبق شایعه‌ها، Makalu تا سال ۲۰۲۳ به تولید انبوه نمی‌رسد. نکته‌ی جالبی که درباره‌ی Makalu می‌دانیم این است که به‌طور کلی به پشتیبانی از معماری ۳۲ بیتی پایان می‌دهد و سراغ معماری ۶۴ بیتی می‌رود. 

ممکن است در جریان برگزاری رویداد چهارشنبه‌ی مدیاتک، اخبار بیشتری درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این شرکت بشنویم. حتی اگر هیچ خبری از دیمنسیتی 2000 نشود، می‌دانیم مدیاتک در پی رونمایی از دیمنسیتی 1200 است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردازنده پنج نانومتری دیمنسیتی 2000 مدیاتک احتمالا سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..