تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا اپل واچ می‌تواند ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص بدهد؟

برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا، فرد حتما باید مریض شود و علائمی نشان بدهد؛ پس از بروز علائم، آزمایش کرونا انجام می‌شود که اگر مثبت باشد، فرد باید قرنطینه شود و اقداماتی جهت درمان انجام بدهد. اگر می‌توانستیم به‌سادگی افراد مبتلا به کرونا ویروس را که علائمی نشان نمی‌دهند شناسایی کنیم، قطعا می‌شد آن‌ها را زودتر از جامعه جدا کرد و به ‌شکلی مؤثرتر فرایند درمان آن‌ها را انجام داد.

براساس گزارش دیجیتال ترندز، انجام این کار ممکن است از طریق دستگاه‌های پوشیدنی سلامتی‌ نظیر اپل واچ فراهم شود. مطالعه‌ی جدیدی که توسط محققان بیمارستان مانت سینای نیویورک انجام شده است، نشان می‌دهد که چگونه ساعت هوشمند اپل می‌تواند پیش از تشخیص رسمی، ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص بدهد. 

محققان بیمارستان مانت سینای از داده‌های اپل واچ به‌منظور پایش معیار پزشکی تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) استفاده کردند. معیار HRV زمان بین تغییرات ضربان قلب هر فرد را در طول روز اندازه می‌گیرد. بالا بودن عدد HRV بدین معنی است که سیستم عصبی فرد به ‌شکل سالم و فعال به نشانه‌‌ها واکنش نشان می‌دهد. اگر عدد HRV پایین باشد، ممکن است سیستم عصبی فرد به ‌منظور تطابق پیدا کردن با تغییرات ضربان قلب با مشکل مواجه شده باشد.

دانشمندان می‌دانند پایین بودن HRV می‌تواند مبتلا شدن به ویروس را پیش‌بینی کند. در همین راستا محققان بیمارستان مانت سینای، این فرضیه را مطرح کردند که ممکن است از معیار HRV برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا استفاده کرد.

محققان تقریبا ۳۰۰ نفر از کارکنان واحد سیستم بهداشتی مانت سینای را اندازه گرفتند. این افراد به‌صورت داوطلبانه قبول کردند که اپل واچ به دست ببندند و اپلیکیشنی ویژه برای پایش HRV خود دانلود کنند.

محققان در مورد داوطلبانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند، تحقیق کردند و متوجه شدند تغییرات HRV هفت روز پیش از آزمایش مثبت کرونا آغاز شده است؛ این یعنی تغییرات HRV که از طریق دستگاهی نظیر اپل واچ اندازه گرفته شود، ممکن است پیش از اینکه فرد از ابتلا به ویروس کرونا مطلع شود، آن را مشخص کند.

مقاله‌های مرتبط:

محققان بیمارستان مانت سینای در مقاله‌ای که به‌عنوان نتیجه‌ی پژوهش خود منتشر کرده‌اند می‌گویند پیشرفت‌های حاصل‌شده در دستگاه‌های دیجیتال سلامتی‌محور، فرصتی منحصربه‌فرد برای بهبود مهار بیماری‌ها ارائه می‌دهند. این محققان می‌گویند مردم اکنون با دستگاه‌هایی نظیر اپل واچ به‌منظور نظارت روی سلامتی خود به‌خوبی آشنا هستند. به‌علاوه این افراد برای جمع‌آوری داده‌های سلامتی‌شان توسط اپل واچ، نیاز به کمک افراد دیگر ندارند. گزینه‌ی دیگری که مردم پیش رو دارند، استفاده از اپلیکیشن برای پایش علائم حیاتی بدن است که کاری زمان‌بر محسوب می‌شود و گاهی اوقات فرد ممکن است فراموش کند که داده‌های مدنظر خود را در اپلیکیشن وارد کند. 

مقاله‌ی محققان بیمارستان مانت سینای هنوز توسط سایر متخصصان جامعه‌ی پزشکی موشکافی نشده است و یافته‌های آن ممکن است برچسب «خیال‌پردازانه» دریافت کنند؛ اما این تحقیقات نشان می‌دهد که پوشیدنی‌هایی نظیر اپل واچ می‌توانند در آینده در فرایند شناسایی و پایش و نظارت بیماری‌هایی مثل کووید ۱۹ به ما کمک کنند. 

مطالعه‌ی محققان بیمارستان مانت سینای در medRxiv قابل ‌دسترس است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا اپل واچ می‌تواند ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص بدهد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..