تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردازش کوانتومی گوگل به ساخت دارو کمک می‌کند

همکاری گوگل و شرکت داروسازی بوهرینگر اینگلهایم باعث تولید نسل جدیدی از داروها خواهد شد که روند ساخت آن‌ها بسیار دشوار است و نیاز به پردازش سنگینی دارد. براساس گزارش Engadget، این دو شرکت قصد دارند تکنولوژی پردازش کوانتومی جدیدی تولید کنند که دینامیک مولکولی را شبیه‌سازی کند یا متوجه شود که مولکول‌ها و اتم‌ها چگونه حرکت می‌کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

بوهرینگر اینگلهایم یک آزمایشگاه جدید برای این تحقیقات که در مدت سه سال انجام می‌شود، تأسیس کرده است. این شرکت ادعا می‌کند اولین داروسازی است که با همکاری گوگل در حوزه پردازش کوانتومی فعالیت می‌کند.

بوهرینگر اینگلهایم با کمک کامپیوتر کوانتومی قصد دارد داروی «درون رایانه‌ای» (in silico) تولید کند و گوگل کامپیوتر کوانتومی و الگوریتم‌های آن را تأمین می‌کند.

پردازش کوانتومی در حوزه داروسازی بسیار موفق عمل کرده‌اند؛ چرا که در حالت تئوری و در مقایسه با شبیه‌سازی با کامپیوتر معمولی، می‌تواند از پس مولکول‌های بیشتر و پیچیده‌تری بربیاید. گوگل اعلام کرده است که کامپیوتر کوانتومی می‌تواند به شکل بسیار دقیقی مدل سیستم مولکولی را خلق کند.

کامپیوترهای پرقدرت کنونی اکثر داروها را شبیه‌سازی می‌کنند؛ اما برای داروهایی که در مرحله تحقیق و توسعه هستند و با هدف مقابله‌ی مولکولی با بیماری خاصی طراحی می‌شوند، خوب عمل نمی‌کنند. پردازش کوانتومی می‌تواند به شکل دقیقی این شبیه‌سازی‌ها را انجام بدهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردازش کوانتومی گوگل به ساخت دارو کمک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..