تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کانن به ‌دنبال تولید حسگر تصویر چندلایه‌ با سرعت و وضوح بالا و مصرف کم است

به‌طور معمول تولیدکنندگان حسگر تصویر مجبورند بین سرعت و وضوح، یکی را انتخاب کنند و در همین حین، توجه ویژه‌ای به مصرف انرژی حسگر داشته باشند. براساس گزارش پتاپیکسل، به‌ نظر می‌رسد کانن در تلاش است راهی برای تولید حسگر سریع با وضوح بالا و ‌مصرف کم پیدا کند.

کانن پتنتی ثبت کرده است که به نوعی حسگر با طراحی متفاوت اشاره دارد. مطابق گفته‌ی کارشناسان، هرچه سرعت یا وضوح حسگر افزایش پیدا کند، باید انرژی بیشتری به آن برسد. مصرف انرژی حسگر افزون ‌بر وضوح و سرعت، به سیستمی که تولیدکننده به‌منظور تحویل انرژی طراحی می‌کند نیز وابستگی دارد. پتنت کانن برای تولید این نوع حسگر بسیار جاه‌طلبانه به ‌نظر می‌رسد.

کانن در بخشی از توضیحات پتنت می‌گوید در سال‌های اخیر «چندین پیکسل مربوط به المان تصویربرداری پیشرفته‌تر شده‌اند و به‌ همین دلیل زمان خواندن سیگنال پیکسل‌ها طولانی‌تر شده؛ بنابراین یکی از خواسته‌ها، افزایش سرعت خواندن سیگنال پیکسل‌ها است.» 

پتنت سنسور پرسرعت و پروضوح و کم مصرف کانن

 حسگر جدید کانن طراحی چندلایه دارد و آیتم‌های ۲۰۱ و ۲۰۲، لایه‌ها را تشکیل می‌دهند

کانن می‌گوید حسگر تصویر شماره‌ی ۱۰۱ که در دسته‌ی حسگرهای حالت جامد جای می‌گیرد، دارای ساختاری چندلایه است که شامل بستر اول (۲۰۱) و بستر دوم (۲۰۲) می‌شود. بستر اول شامل یک واحد پیکسل (۱۰۲) یا در حقیقت آرایه‌ای از پیکسل‌ها است که واحدهای ۲۰۳ را شامل می‌شود. آیتم ۲۰۴ در حقیقت واحد کنترل محسوب می‌شود و پیکسل‌ها را مدیریت می‌کند. 

پتنت‌ها همواره دارای توضیحاتی هستند که در نگاه اول نامفهوم به ‌نظر می‌رسد و بیرون کشیدن جزئیات معنی‌دار و کاربردی از آن، بسیار سخت است. اما آن‌طور که کانن نیوز توضیح می‌دهد، لایه‌ی پایینی حسگر مجهز به مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) است که می‌تواند مقادیر آنالوگ پیکسل‌ها را به مقادیر دیجیتال تبدیل کند.  این لایه در نقش حافظه‌ای برای ذخیره‌سازی مقادیر و البته تصحیح سطح سیاهی (Black Level Correction) ظاهر می‌شود. 

ظاهرا لایه‌ی پایینی حسگر نوآورانه‌ی کانن، مبدل ADC دارد

کانن می‌گوید حسگر به ‌نمایش ‌درآمده در پتنت این توانایی را دارد که سیگنال پیکسل‌ها را با سرعت بالا بخواند. این نوع طراحی باعث می‌شود تعداد خطوط عمودی خروجی در هر ردیف پیکسل افزایش پیدا کند و در نتیجه‌، شمار مدارهای جریان ثابتی که باید متصل شوند بیشتر می‌شود و مصرف انرژی بالا می‌رود.

در عمل، افزایش مصرف انرژی در تصویربرداری لایو ویو (Live View) تا حد زیادی روی تعداد شات‌هایی که عکاس می‌تواند بگیرد اثر می‌گذارد. به ‌علاوه هرچه تعداد خطوط عمودی خروجی در هر ردیف پیکسل زیادتر شود، مقیاس مدار تصحیح بالا می‌رود؛ این بین کاهش سیگنال‌های پیکسل‌ها و افزایش بیش از حد آن‌ها به‌دلیل خطوط خروجی عمودی،  تعادل برقرار می‌کند. مدار تصحیح در پشت حسگر تصویر قرار گرفته است. 

مقاله‌های مرتبط:

اگر حسگر در حالت عادی نتواند با افزایش بیش از حد خطوط عمودی خروجی مقابله کند، لازم است حتما یک مدار تصحیح روی آن قرار بگیرد. در سیستم کانن، نیاز به اضافه کردن حافظه به‌منظور ذخیره‌سازی مقادیر تصحیح نیز حس می‌شود. در همین حین مصرف انرژی به ‌دلیل سرعت خواندن و نوشتن حافظه بالا می‌رود و هرچه می‌گذرد بیشتر و بیشتر می‌شود.

حسگری که کانن در پتنت به‌ نمایش گذاشته است، با علم به تمامی این مشکلات طراحی شده و یکی از اهداف آن، دستیابی به محصولی است که نه‌تنها سیگنال پیکسل‌ها را با سرعت بالا بخواند بلکه مصرف انرژی را کاهش بدهد. 

مشخص نیست این ایده‌ی جالب کانن واقعا کاربردی است و تضمینی وجود ندارد که در نهایت به حسگر واقعی تبدیل شود و در دوربین‌ها مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما به ‌لطف پتنت می‌توانیم بفهمیم متخصصان کانن در حال حاضر مشغول چه ایده‌پردازی‌هایی هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کانن به ‌دنبال تولید حسگر تصویر چندلایه‌ با سرعت و وضوح بالا و مصرف کم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..