تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درایو SSD گیگابایت Aorus Gen4 7000s با سرعت خواندن ۷۰۰۰ مگابایت‌برثانیه معرفی شد

براساس گزارش خبرگزاری تامز هاردور، گیگابایت به‌تازگی نسل جدید درایوهای ذخیره‌سازی اس اس دی پرسرعت پرچم‌دار PCIe 4.0 x4 خود را رونمایی کرده است که به خانواده‌ی Aorus تعلق دارند. این درایوهای SSD جدید به حداکثر سرعت انتقال ۴۰ درصد بیشتر از درایوهای PCIe 4.0 فعلی سری Aorus دست پیدا می‌کنند.

Gigabyte Aorus Gen4 7000s SSD به سیستم پخش‌کننده‌ی گرمای آلومینیومی مجهز است که صفحه‌ی پشتی نیز دارد. گیگابایت می‌گوید مشغول کار روی نسخه‌ی ویژه‌ای از این اس اس دی است که سیستم خنک‌کننده‌ی بزرگی دارد و از دو لوله‌ی حرارتی تشکیل شده است. این نسخه از درایو اس اس دی Gigabyte Aorus Gen4 7000s مخصوص سیستم‌هایی است که با وجود داشتن خنک‌کننده‌ی نه‌چندان قوی، قصد دارند به عملکرد پایدار SSD دست پیدا کنند. 

درایو ذخیره‌سازی Gigabyte Aorus Gen4 7000s برپایه‌ی جدیدترین کنترلر Phison با نام PS5018-E18 ساخته شده است. این کنترلر سه هسته‌ی Arm Cortex-R5 و هشت کانال NAND دارد و از NVMe 1.4 پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصه‌های کنترلر می‌توانیم به ۳۲ واحد CE و LDPC نسل‌چهارمی و RAID ECC اشاره کنیم.

درایو SSD گیگابایت Aorus Gen4 7000s در فرم‌فاکتور M.2 تولید شده است

درایو جدید گیگابایت افزون‌بر کنترلر PS5018-E18 از حافظه‌ی ۹۶ لایه‌ی 3D TLC NAND برخوردار است که نرخ انتقال داده‌ی آن به ۱،۲۰۰ مگاترنسفربرثانیه (MT/s) می‌رسد و از کش DDR4 SDRAM استفاده می‌کند.

درایو Gigabyte Aorus Gen4 7000s در فرم‌فاکتور M.2-2280 تولید شده است و یک رابط PCIe 4.0 x4 دارد. خانواده‌ی جدید درایوهای SSD گیگابایت فعلا مدل‌های یک و دو ترابایتی را شامل می‌شود و شاید در آینده با مدل‌های جدید به‌روز شود.

سرعت خواندن درایو SSD گیگابایت Aorus Gen4 7000s نمای جلو

براساس ادعای گیگابایت، حافظه‌ی ذخیره‌سازی جدید Aorus Gen4 7000s SSD عملکرد تحسین‌برانگیزی از خود برجای می‌گذارد. سرعت خواندن و نوشتن مدل دو ترابایتی این درایو ذخیره‌سازی به‌ترتیب حداکثر ۷،۰۰۰ و ۶،۸۵۰ مگابایت‌برثانیه است.

در زمینه‌ی عملکرد تصادفی، گفته می‌شود مدل دو ترابایتی درایو ذخیره‌سازی اس اس دی گیگابایت می‌تواند حداکثر به ۷۰۰،۰۰۰ خواندن تصادفی آی‌آپس (IOPS)‌ و حداکثر ۶۵۰،۰۰۰ نوشتن متوالی آی‌آپس دست یابد.

به‌گفته‌ی گیگابایت، مدل یک ترابایتی می‌تواند تا هفتصد TBW و مدل دو ترابایتی تا هزاروچهارصد TBW (معادل ۰٫۳۸ بار نوشتن روی درایو در هر روز) به‌مدت پنج سال دوام بیاورد. این موضوع نشان می‌دهد درایو ذخیره‌سازی جدید گیگابایت بسیار بادوام است.

کنترلر PS5018-E18 شرکت Phison با استفاده از لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC ساخته شده است. ازآنجاکه PS5018-E18 سه هسته‌ی Arm Cortex-R5 دارد و با حافظه‌ی بسیار سریع 3D TLC NAND (با نرخ ۱،۲۰۰ مگاترنسفربرثانیه) و رابط PCIe 4.0 x4 (با نرخ ۱۶ گیگاترنسفربرثانیه) باید دست‌و‌پنجه نرم کند، هنگام وظایف کاری سنگین بسیار پرمصرف می‌شود. گیگابایت می‌گوید مدل یک ترابایتی Aorus Gen4 7000s به‌طورمیانگین به حداکثر توان ۶٫۶ وات و مدل دو ترابایتی به حداکثر توان ۸٫۴ وات دست می‌یابد.

مدل ویژه درایو SSD گیگابایت Aorus Gen4 7000s با خنک کننده قوی

گیگابایت برای اطمینان از کاهش‌نیافتن شدید سرعت Aorus Gen4 7000s موقع انجام وظایف کاری سنگین، این درایو اس اس دی را به پخش‌کننده‌ی گرمای آلومینیومی هفت‌میلی‌متری مجهز کرده است که روی آن پوشش نانوکربن دیده می‌شود. همان‌طورکه اشاره کردیم، گیگابایت روی مدل دیگری از درایو جدیدش با سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمند کار می‌کند که البته فعلا نام مشخصی ندارد. این نسخه مخصوص رایانه‌هایی خواهد بود که از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع بهره می‌ببرند. 

گیگابایت فعلا قیمت Aorus Gen4 7000s SSD را مشخص نکرده است. باوجوداین، این درایو در دسته‌ی درایوهای پریمیوم قرار می‌گیرد؛ به‌همین‌دلیل، نباید انتظار داشت قیمتش ارزان باشد. احتمالا عرضه‌ی Aorus Gen4 7000s به‌زودی آغاز می‌شود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درایو SSD گیگابایت Aorus Gen4 7000s با سرعت خواندن ۷۰۰۰ مگابایت‌برثانیه معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..