تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توضیح گانتس درباره پیوستن اسرائیل به سنتکام

به گزارش خبرگزاری معا، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه در توییتی درباره تصمیم واشنگتن مبنی بر الحاق رژیم صهیونیستی به فرماندهی مرکزی ایالات متحده نوشت: پس از چندین هفته گفت‌وگو با مارک اسپر، وزیر دفاع پیشین آمریکا، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک، ارتش آمریکا اسرائیل را به فرماندهی مرکزی خود در امور خاورمیانه ملحق کرد.

گانتس معتقد است که این تصمیم "همکاری میان ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش آمریکا را در مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای افزایش می‌دهد."

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد و بر اقدامات نظامی آمریکا، از جمله در افغانستان، سوریه، یمن و عراق نظارت می‌کند.

روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" روز جمعه خبر داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تصمیم گرفت اسرائیل را از حیطه عملیات فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا خارج کرده و آن را به همراه سایر کشورهای عربی در خاورمیانه به فرماندهی مرکزی (Centcom) ضمیمه کند.

وال استریت ژورنال نوشت که این تصمیم به عنوان بخشی از یک تغییر سازمانی است که توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا چند روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری وی انجام می‌شود.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، این گام از جمله پس از توافقنامه‌های عادی سازی که اسرائیل با امارات، بحرین، سودان و مراکش امضا کرد، انجام می‌شود.

به نوشته یدیعوت، وی فکر کرد که این "توافقات فرصتی استراتژیک برای تنظیم مجدد یک مشارکت بزرگ در برابر تهدیدات مشترک در خاورمیانه فراهم کرده است".

روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" روز جمعه خبر داد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تصمیم گرفته تا رژیم صهیونیستی را از حیطه عملیات فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا خارج کند و آن را به همراه سایر کشورهای عربی خاورمیانه به حوزه فرماندهی مرکزی ملحق کند.

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توضیح گانتس درباره پیوستن اسرائیل به سنتکام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..