تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قوانین سخت‌گیرانه اپل اجازه افشای مشخصات Apple Car را به هیوندای نمی‌دهد

هفته‌ی گذشته، هیوندای در بیانیه‌ی جسورانه‌ای اعلام کرد غول دنیای فناوری گفت‌وگوهای اولیه را با این شرکت به‌منظور تولید خودرو Apple Car آغاز کرده است. این خبر مهم به‌سرعت به تیتر نخست خبرگزاری‌ها تبدیل شد و به‌تبع آن، سهام خودروساز کره‌ای بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت. از همه مهم‌تر، بعد سال‌ها گمانه‌زنی و شایعات فراوان، رسما مشخص شد جاه‌طلبی اپل برای تولید خودرو خودران بسیار جدی بوده است؛ به‌طوری‌که اکنون، قصد دارد مقدمات فرایند تولید آن را به شرکت دیگری برون‌سپاری کند. دراین‌میان، نکته‌ی جالب تغییر موضع و عقب‌نشینی سریع هیوندای با بیانه‌ی دوم بود که در آن، اسم اپل حذف شده بود.

مقاله‌ی مرتبط:

وب‌سایت 9To5Mac با استاد به گفته‌های خبرگزاری CNBC، گزارش داده است که عقب‌نشینی هیوندای یکی دیگر از نمونه‌های رویکرد سخت‌گیرانه‌ی اپل درباره‌ی رازداری و افشای اطلاعات شرکت است. اعتقاد بر این است که هیوندای به خواسته‌ی کوپرتینویی‌ها و باتوجه‌به قرارداد عدم‌افشا (NDA) اسم اپل را از بیانیه‌ی خود حذف کرده است. NDA همان‌طورکه از نامش مشخص است، قراردادی حقوقی یا توافق‌نامه‌ای رسمی محسوب می‌شود که بین شرکت‌ها یا افراد حقیقی به‌‌منظور حفاظت از اطلاعات محرمانه منعقد می‌شود. بیانیه نخست هیوندای به‌شرح زیر است:

می‌دانیم اپل در حال بحث با انواع خودروسازان جهانی، از‌جمله هیوندای‌موتور است. ازآنجاکه بحث در مراحل اولیه قرار دارد، تصمیمی در‌این‌باره گرفته نشده است.

در گزارش مذکور، آمده است توافق‌نامه‌های عدم‌افشای اطلاعات امری معمول است؛ اما رویکرد اپل حتی از آن نیز فراتر رفته و سخت‌گیرانه‌ترین قوانین را برای این موضوع در نظر گرفته است. CNBC به‌نقل از افراد آشنا به این موضوع می‌گوید اپل به شركایش دستور می‌دهد نامش را در رسانه‌ها نباید یاد كنند. در بیانیه‌ی دوم هیوندای آمده است:

درخواست همکاری بالقوه را از شرکت‌های مختلف درباره‌ی توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی مستقل دریافت کرده‌ایم؛ اما در‌این‌باره هنوز تصمیم‌گیری نشده و بحث‌ها هنوز در مراحل اولیه است.

طبق گفته‌ی افراد آشنا به سیاست‌های اپل، شرکت‌ها برای جلوگیری از به‌خطرافتادن روابطشان با اهالی کوپرتینو، از اپل در رسانه‌ها نباید نام ببرند. درادامه‌ی این گزارش، به اطلاعات کوچکی از سلسله‌مراتب ورشکستگی شرکت GT Advanced Technologies اشاره شده است. ناگفته نماند شرکت یادشده به‌منظور تهیه‌ی محافظ یاقوت کبود برای نمایشگر گوشی‌های آیفون با اپل به‌توافق رسیده بود؛ اما درنهایت، پس از مشکلات تولید اعلام ورشکستگی کرد.

در مراحل ورشکستگی، این شرکت قراردادی محرمانه‌ای را رسانه‌ای کرد که براساس آن، GT درصورت افشای هر‌یک ‌از اطلاعات و جزئیات همکاری با اپل مؤظف می‌شد ۵۰ میلیون دلار به غول فناوری کوپرتینو بپردازد. به‌عنوان بخشی از قرارداد یادشده، سه قرارداد محرمانه جداگانه‌ی نیز وجود دارد که سازنده‌ی یاقوت کبود با آن‌ها موافقت کرده است. GT گفته بود یکی از شرایط محرمانه‌بودن توافق‌نامه‌ها، مخفی نگه‌داشتن روابط دو شرکت بوده است. CNBC اضافه می‌کند اپل به‌شرطی با شرکت یادشده توافق کرد که تمامی رابطه‌ی تجاری بین آن‌ها مخفی بماند.

وقتی اپل وارد صنایع جدید می‌شود، رویکرد پنهان‌کاری بسیار متفاوتی اتخاذ می‌کند. برای مثال، اطلاعیه‌های محتوای اپل تی‌وی پلاس (+ Apple TV) به‌اندازه‌ی سایر اعلامیه‌های اپل کنترل نمی‌شوند؛ زیرا معمولا مراحل اولیه‌ی کار با برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های آینده‌ی این سرویس و حتی جزئیات مربوط به هزینه‌ها و خریدهای اپل برای محتوای خاص رسانه‌ای می‌شود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد هیوندای درصورت همکاری با اپل، در مواضعش باید بیشتر دقت کند؛ درغیر‌این‌صورت، احتمالا در روابطش با این شرکت با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

در‌پایان، باید به این نکته اشاره کنیم که زنجیره‌ی تأمین همچنان یکی از منابع مهم شایعات سخت‌افزاری درباره‌ی آیفون، آیپد، کامپیوترهای مک و سایر محصولات سخت‌افزاری محسوب می‌شود؛ اما شواهد نشان می‌دهد تا خود شرکت‌ها نخواهند، این اطلاعات به‌راحتی درز نخواهد کرد و ممکن است برخی از اطلاعات کاملا کنترل‌شده منتشر شوند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قوانین سخت‌گیرانه‌ی اپل برای افشای اطلاعات با سایر صاحبان صنایع چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قوانین سخت‌گیرانه اپل اجازه افشای مشخصات Apple Car را به هیوندای نمی‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..