تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیائومی در واکنش به تحریم آمریکا، وابستگی به ارتش چین را تکذیب کرد

روز گذشته رویترز اعلام کرد به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهند دولت ایالات متحده‌ی آمریکا شیائومی و هشت شرکت چینی دیگر را وارد فهرست سیاهی کرده است که به شرکت‌های وابسته ‌به ارتش چین مربوط می‌شود. آمریکا می‌گوید شیائومی در دسته‌ی «شرکت‌های نظامی چین کمونیست» جای می‌گیرد.

تحریم شیائومی تفاوت‌هایی محسوس با تحریم هواوی دارد و بدین صورت است که افراد و نهادهای آمریکایی اجازه‌ی سرمایه‌گذاری در این شرکت ندارند و باید تا پایان سال جاری میلادی، سرمایه‌های خود را از شیائومی و دیگر شرکت‌های تحریم‌شده بیرون بکشند. 

تحریم هواوی، مشکلات عظیمی برای واحد موبایل این شرکت ایجاد کرد و باعث شد نتواند به فناوری‌های آمریکایی دسترسی پیدا کند. تحریم هواوی بسیار گسترده است و براساس آن، نه‌تنها نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی تجارت کند، بلکه اجازه‌ی همکاری با شرکت‌های خارجی که مشغول استفاده از فناوری‌های آمریکایی هستند ندارد. 

در پی انتشار گزارش رویترز، شیائومی بیانیه‌ای منتشر کرد. براساس گزارش GSMArena،‌ شیائومی در این بیانیه می‌گوید همواره مطیع قوانین بوده و فعالیت‌هایی انجام داده است که همگی مطابق قوانین حوزه‌ای هستند که شیائومی مشغول تجارت در آن است.

شیائومی تأکید می‌کند که محصولات و سرویس‌های خود را برای استفاده‌های غیر نظامی و تجاری در دسترس قرار می‌دهد و تحت مالکیت ارتش چین نیست، توسط ارتش چین کنترل نمی‌شود و به‌طور کلی وابستگی به ارتش چین ندارد و برخلاف ادعای ایالات متحده، در دسته‌ی شرکت‌های نظامی چین کمونیست جای نمی‌گیرد.

مقاله‌ی مرتبط:

شیائومی قصد دارد به ‌منظور محافظت از منافع خود و سهام‌دارانش، اقدامات وسیعی انجام بدهد. این شرکت در حال بررسی عواقب احتمالی تحریم جدید آمریکا است تا بتواند درک کامل‌تری از آثار آن روی تجارت خود به ‌دست بیاورد. شیائومی در زمان مناسب و درصورت نیاز، بیانیه‌‌های دیگری در این زمینه منتشر خواهد کرد.

دونالد ترامپ روزهای پایانی ریاست ‌جمهوری خود را می‌گذراند و تا چند روز دیگر مراسم تحلیف جو بایدن به‌صورت رسمی انجام می‌شود. فعلا نمی‌دانیم بایدن چه رویکردی در مورد شرکت‌های چینی دارد و آیا تحریم‌های هواوی و شیائومی ادامه پیدا می‌کند یا خیر. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیائومی در واکنش به تحریم آمریکا، وابستگی به ارتش چین را تکذیب کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..