تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ برای لپ تاپ ها معرفی شد

سامسونگ دیسپلی (Samsung Display)، بازوی فعال سامسونگ در صنعت نمایشگر، تیزر ویدئویی جدیدی منتشر کرده است که به فناوری دوربین زیر نمایشگر این شرکت ارتباط دارد. این فناوری که براساس گزارش خبرگزاری ورج، با نام Samsung Blade Bezel شناخته می‌شود برای لپ‌تاپ‌های طراحی شده است.

سامسونگ دیسپلی می‌گوید فناوری UPC (مخفف Under Panel Camera به‌معنای دوربین زیر پنل) باعث می‌شود حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌ها بدون نیاز به تغییرمکان وب کم کاهش پیدا کند و درنهایت باعث شود صفحه‌نمایش OLED لپ تاپ سبک‌تر و باریک‌تر شود.

در حال حاضر سامسونگ به تأثیری که فناوری جدیدش روی کیفیت نهایی تصاویر ثبت‌شده با وبکم می‌گذارد اشاره نکرده است. در دورانی به‌سر می‌بریم که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است و استفاده از وبکم لپ‌تاپ‌ها افزایش یافته؛ به‌همین دلیل قطعا کیفیت تصاویر وبکم در فناوری Samsung Blade Bezel اهمیت زیادی دارد. 

در سال گذشته‌ی میلادی شاهد عرضه‌ی نخستین گوشی هوشمند دنیا با دوربین زیر نمایشگر بودیم. این گوشی که با نام ZTE Axon 20 5G شناخته می‌شد، دوربین را زیر نمایشگر قرار داده بود اما بررسی کارشناسان نشان می‌داد که این فرایند به‌شکلی مناسب انجام نگرفته و کیفیت تصاویر دوربین سلفی ZTE Axon 20 5G چنگی به دل نمی‌زند. به‌علاوه بخشی از نمایشگر ZTE Axon 20 5G که به دوربین سلفی اختصاص داشت، به وضوحِ بسیار پایین‌تری نسبت‌به سایر بخش‌های نمایشگر مجهز بود. 

این نخستین باری نیست که از برنامه‌ی سامسونگ دیسپلی برای توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر می‌شنویم. پیش‌تر شایعه‌هایی منتشر شده بودند که اعلام می‌کردند شرکت کره‌ای قصد دارد از این فناوری در گوشی‌های هوشمند استفاده کند.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی طی سال‌های اخیر حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش را به‌شکلی محسوس کاهش داده‌اند و برخی راهکارها برای افزایش هرچه بیشتر نسبت نمایشگر به بدنه روی کار آوردند. برای مثال در برخی از گوشی‌ها شاهد استفاده از مکانیسم پاپ‌آپ (بالاجهنده) برای دوربین سلفی بودیم. بااین‌حال قطعا دوربین زیر نمایشگر، بهترین فناوری ممکن است؛ البته فعلا باید صبر کنیم تا این فناوری به بلوغ کافی برسد.

در سال ۲۰۱۸ سامسونگ دیسپلی به‌هنگام برگزاری رویدادی ویژه به فناوری دوربین در زیر نمایشگر اشاره کرد و گفت این نوع دوربین‌ها آینده‌ی طراحی گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۱۹ یکی از مدیران اجرایی سامسونگ دیسپلی گفت ممکن است این فناوری پس از گذر یک یا دو سال، آماده‌ی بهره‌برداری در گوشی‌های هوشمند شود.

مقاله‌ی مرتبط:

اکنون به‌نظر می‌رسد سامسونگ دیسپلی در تلاش است فناوری دوربین زیر نمایشگر را وارد صنعت لپ تاپ نیز بکند. طراحی این نوع دوربین درنهایت به تولید لپ تاپ هایی می‌انجامد که ظاهر مدرن‌تری دارند. هواوی پیش‌تر در لپ تاپ میت بوک ایکس پرو، وبکم را به درون یکی از کلیدهای صفحه‌کلید منتقل کرد و موفق شد نمایشگر لپ تاپ را با حاشیه‌ی بسیار کمی همراه کند. ضعف بزرگ رویکرد هواوی و برخی شرکت‌های دیگر برای اضافه کردن وبکم به صفحه‌کلید، این است که وبکم در این حالت زاویه‌ی دید بسیار بدی دارد. لپ تاپ Dell XPS 13 حاشیه‌ی کمی دارد و این حاشیه به‌حدی است که همچنان بتواند وبکم در آن جای داد؛ بااین‌حال وبکم موردبحث کیفیت خوبی ندارد.

سامسونگ دیسپلی با شرکت‌های زیادی همکاری دارد و پنل‌های تولیدشده توسط سامسونگ دیسپلی در محصولات متنوعی ظاهر می‌شوند. این یعنی احتمالا فناوری Samsung Blade Bezel را در لپ‌تاپ‌های زیادی خواهیم دید و این فناوری صرفا محدود به لپ‌تاپ‌های سامسونگ نخواهد بود. تیزر منتشرشده توسط سامسونگ به تاریخ عرضه‌ی نخستین لپ تاپ مجهز به فناوری Samsung Blade Bezel اشاره نمی‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ برای لپ تاپ ها معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..