تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلکسی بادز پرو سامسونگ چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با مدل‌های پیشین گلکسی بادز دارد؟

سامسونگ شب گذشته در جریان برگزاری رویداد Galaxy Unpacked، مدل جدید هدفون‌های توگوشی تمام‌بی‌سیم خود را که متعلق‌به خانواده‌ی گلکسی بادز است رونمایی کرد. هدفون جدید سامسونگ که گلکسی بادز پرو (Samsung Galaxy Buds Pro) نام دارد بهبودهایی نسبت‌به نسل قبل خود تجربه کرده است و تلاش می‌کند در بازاری که توسط ایرپادز اپل قبضه شده است، فروش مناسبی به‌دست بیاورد.

براساس مقاله‌ی تامز گاید، جدیدترین هدفون سامسونگ هوشمندتر از همیشه است و مدلی از آن به رنگ بنفش مزین شده که جذابیت خاصی دارد. با وجود بهبودهای به‌دست‌آمده، گلکسی بادز پرو قیمت خیلی بیشتری نسبت‌به گلکسی بادز لایو ندارد و در عین حال قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهد. 

درصورتی‌که در بازار به‌دنبال هدفون‌های تمام‌بی‌سیم سامسونگ بگردید، به چهار مدل برمی‌خورید: گلکسی بادز، گلکسی بادز پلاس، گلکسی بادز لایو و از این پس گلکسی بادز پرو. هر یک از این هدفون‌ها دارای برخی تفاوت‌ها نسبت‌به مدل‌های دیگر هستند و شاید انتخاب مناسب‌ترین مدل از آن‌ها کمی ساخت باشد. درادامه سعی می‌کنیم هدفون‌های تو‌گوشی تمام‌بی‌سیم سامسونگ را مقایسه کنیم تا بهتر با آن‌ها آشنا شوید.

مقایسه‌های هدفون‌های خانواده‌ی گلکسی بادز سامسونگ - گلکسی بادز پرو گلکسی بادز لایو گلکسی بادز پلاس گلکسی بادز معمولی قیمت ۱۹۹ دلار ۱۶۹ دلار ۱۴۹ دلار ۱۲۹ دلار رنگ‌بندی بنفش، مشکی، نقره‌ای سفید، مشکی، مسی، قرمز، آبی سفید، مشکی، قرمز، آبی مشکی، سفید، زرد، نقره‌ای عمر باتری حداکثر ۸ ساعت (۲۸ ساعت با کیس شارژ) حداکثر ۸ ساعت (۲۹ ساعت با کیس شارژ) حداکثر ۱۱ ساعت (۲۲ ساعت با کیس شارژ) حداکثر ۵ ساعت (۱۱ ساعت با کیس شارژ) ابعاد هدفون ۲۰٫۳۲ در ۲۰٫۳۲ در ۲۰٫۳۲ میلی‌متر ۱۵٫۲۴ در ۲۵٫۴ در ۱۵٫۲۴ میلی‌متر ۱۷٫۵ در ۱۹٫۲ در ۲۲٫۵ میلی‌متر ۱۷٫۵ در ۱۹٫۲ در ۲۲٫۵ میلی‌متر ابعاد کیس ۵۰٫۸ در ۵۰٫۸ در ۲۷٫۴ میلی‌متر ۵۰٫۸ در ۵۰٫۸ در ۲۷٫۴ میلی‌متر ۱۷٫۷۸ در ۲۲٫۸۶ در ۲۰٫۳۲ میلی‌متر ۱۷٫۷۸ در ۲۲٫۸۶ در ۲۰٫۳۲ میلی‌متر وزن

هدفون: ۵٫۶ گرم 

کیس: ۴۵٫۳ گرم

هدفون: ۵٫۶ گرم 

کیس: ۳۹٫۶ گرم

هدفون: ۵٫۶ گرم 

کیس: ۳۹٫۶ گرم

هدفون: ۵٫۶ گرم 

کیس: ۳۹٫۶ گرم

پشتیبانی از فرمان لمسی بله

بله

بله

بله

استاندارد ضدآب IPX7

IPX7

IPX2

IPX2

سیستم‌‌های عامل اندروید، iOS

اندروید، iOS

اندروید، iOS

اندروید، iOS

قیمت و ارزش خرید

گلکسی بادز پرو سامسونگ، گران‌قیمت‌ترین هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم این شرکت است و برای تهیه‌ی آن باید ۱۹۹ دلار پول پرداخت کنید. گلکسی بادز پلاس ۵۰ دلار ارزان‌تر است و با قیمت ۱۴۹ دلار به بازار آمده و گلکسی بادز لایو برچسب قیمت ۱۶۹ دلار را یدک می‌کشد. ازطرفی مدل استاندارد گلکسی بادز با قیمت ۱۲۹ دلار به بازار عرضه شده بود.

تفاوت قیمت گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز لایو ۲۰ دلار است و پرداخت ۲۰ دلار اضافه برای تهیه‌ی مدل لایو به‌خاطر بهبودهایی که نسبت‌به مدل پلاس تجربه کرده، کاملا ارزشش را دارد. همچنین درصورتی‌که بتوانید ۵۰ دلار بیشتر نسبت‌به گلکسی بادز پلاس هزینه کنید، حتما سراغ گلکسی بادز پرو بروید؛ زیرا قابلیت‌هایی که این هدفون ارائه می‌دهد بسیار بیشتر از گلکسی بادز پلاس است. 

طراحی

گلکسی بادز لایو سامسونگ روی گوشی گلکسی نوت 20

وقتی اولین رندرهای منتسب به گلکسی بادز لایو را دیدیم، از طراحی لوبیاشکل این محصول متعجب شدیم؛ بااین‌حال درنهایت کارشناسان گفتند که بادز لایو به‌خوبی در گوش جای می‌گیرد. سامسونگ تصمیم گرفته است در نسل جدید، طراحی لوبیاشکل را کنار بگذارد و سراغ طراحی مرسوم‌تر برای گلکسی بادز پرو برود. لذت ‌بردن از طراحی محصول، چیزی کاملا سلیقه‌ای است؛ بااین‌حال ما طراحی مدل پرو را ترجیح می‌دهیم. طراحی گلکسی بادز پلاس به‌طور کلی عمومی‌تر به‌نظر می‌رسد و نکته‌ی منحصربه‌فرد خاصی ندارد. این گفته برای طراحی مدل اولیه‌ی گلکسی بادز نیز صدق می‌کند. 

تفاوت دیگر بین هدفون‌های سامسونگ، رنگ‌بندی آن‌ها است. در تصاویر منتشرشده، مدل بنفش ( Phantom Violet) گلکسی بادز پرو جذابیت بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود مدل‌های سفید (Phantom White) و مشکی (Phantom Black) عادی به‌نظر برسند.

رنگ مسی (Mystic Copper) گلکسی بادز لایو در حد و انداز‌ه‌ی رنگ بنفش گلکسی بادز پرو جذاب است و شیک‌ترین رنگ در بین مجموعه‌رنگ‌های بادز لایو محسوب می‌شود. رنگ‌های آبی ( Mystic Blue) و قرمز (Mystic Red) گلکسی بادز لایو بیش از حد قوی هستند و مدل‌های مشکی (Mystic Black) و سفید (Mystic White) در سطح مدل مسی جذاب ظاهر نمی‌شوند.

گلکسی بادز پلاس در رنگ‌های سفید و قرمز و مشکی و دو رنگ آبی با نام‌های Cloud Blue و Aura Blue در بازار عرضه شده است؛ اما هیچ‌یک از این رنگ‌ها مثل رنگ بنفش بادز پرو و رنگ مسی بادز لایو چشم‌نواز به‌نظر نمی‌رسند. سامسونگ، گلکسی بادز عادی را با رنگ‌های نقره‌ای (Aura Glow Silver) و مشکی (Black) و سفید (White) و زرد (Yellow) به بازار عرضه کرده بود. از بین این مدل‌ها، نقره‌ای بهتر از بقیه به‌نظر می‌رسید.

نمای بالا گلکسی بادز پرو / Galaxy Buds Pro سامسونگ رنگ بندی با کیس

بهبود بزرگی که در طراحی گلکسی بادز پرو اعمال شده، به میزان مقاوم بودن آن مربوط می‌شود. هدفون‌های گلکسی بادز پلاس و گلکسی باد لایو دارای گواهی IPX2 بودند؛ با این توضیح که دو هدفون موردبحث صرفا در زمانی در برابر نفوذ آب مقاومت نشان می‌دهند که آب با زاویه‌ی ۱۵ درجه یا کمتر به آن‌ها برخورد کند. گلکسی بادز پرو سامسونگ دارای گواهی IPX7 است؛ این یعنی بادز پرو درصورت قرار گرفتن در عمق یک متری آب می‌تواند تا ۳۰ دقیقه از خود مقاومت نشان دهد. 

کیس شارژ هدفون‌های گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز لایو دارای ابعاد مشابه هستند: ۵۰ در ۵۰٫۲ در ۲۷٫۸ میلی‌متر. این یعنی کیس شارژ هر دو هدفون به‌شکلی محسوس بزرگ‌تر از کیس گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز معمولی است (۱۷٫۷۸ در ۲۲٫۸۶ در ۲۰٫۳۲ میلی‌متر). 

استاندارد ضدآب گلکسی بادز پرو / Galaxy Buds Pro سامسونگ در کنار آب ریخته شده لیوان

اینکه گلکسی بادز پرو به‌هنگام قرار گرفتن در گوش حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند یا خیر، سؤالی است که برای پاسخ دادن به آن باید حتما به خودِ هدفون دسترسی داشته باشیم. بررسی کارشناسان اعلام می‌کند گلکسی بادز لایو نسبت‌به مدل‌های پیشین هدفون‌های سری گلکسی بادز به‌شکل بهتری در گوش کاربر جای می‌گرفت. برای هدفونی که در بازار مورداستقبال قرار می‌گیرد، این فاکتور اهمیت زیادی دارد. 

سامسونگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید خود گفت گلکسی بادز پرو دارای «فرم فاکتور به‌روزرسانی‌شده و ارگونومیک‌تر» است که «سطح تماس بین گوش شما و هدفون را کاهش می‌دهد تا راحتی بهبود پیدا کند و هرگونه حس گیر کردن هدفون در گوش به کمترین حد برسد». 

روش‌های کنترل هدفون

تمامی هدفون‌های توگوشی سری گلکسی بادز از فرمان لمسی پشتیبانی می‌کنند؛ اما بهترین مدل از این لحاظ، گلکسی بادز پرو است. گلکسی بادز پرو راه جدیدی به کاربران به‌منظور توقف پخش موسیقی ارائه می‌دهد. براساس اعلام سامسونگ، زمانی‌که مشغول حرف زدن باشید هدفون گلکسی بادز پرو به‌صورت خودکار شدت موسیقی را کاهش می‌دهد. 

مدل سفید گلکسی بادز لایو در دست چپ

این یعنی زمانی‌که می‌خواهید با کسی حرف بزنید، مجبور نیستید لزوما به‌صورت دستی موسیقی را متوقف کنید. ویژگی موردبحث حتی در شرایطی که مشغول استفاده از حالت Ambient Sound باشید یا قابلیت حذف فعال سروصدای محیط (Active Noise Cancellation) را غیرفعال کرده باشید نیز کار می‌کند. 

قابلیت‌های لمسی گلکسی بادز لایو و گلکسی بادز پلاس (به‌همراه گلکسی بادز معمولی) گاهی اوقات بیش از حد حساس هستند و گاهی اوقات برعکس این موضوع اتفاق می‌افتد. 

کیفیت صدا

سامسونگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدش به کیفیت صدای گلکسی بادز پرو اشاره کرد و مدعی شد فرم کلی هدفون به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود کیفیت صدا بهبود پیدا کند. 

هدفون گلکسی بادز سامسونگ در گوش راست یک مرد

سامسونگ همچنین ادعا می‌کند ووفر ۱۱ میلی‌متری به‌کاررفته در گلکسی بادز پرو می‌تواند بیس عمیق‌تری نسبت‌به نسل قبل ارائه دهد و توییترهای ۶٫۵ میلی‌متری محصول باعث دستیابی به صدای زیر غنی‌تر می‌شوند. به‌علاوه بهره‌مندی گلکسی بادز پرو سامسونگ از میکروفون سه‌گانه و قابلیت Voice Pickup Unit باعث می‌شوند در تماس‌های صوتی و ویدئویی، صدای شما با کیفیت بیشتری به گوش طرف مقابل برسد. تا زمانی‌که گلکسی بادز پرو را از نزدیک موردآزمایش قرار ندهیم، نمی‌توانیم بگوییم کدام هدفون از هدفون‌های سری گلکسی بادز بهترین کیفیت صدا را دارد. 

در بین گلکسی بادز لایو و گلکسی بادز پلاس، مدل لایو کیفیت صدای بهتری داشت. به‌علاوه گلکسی بادز لایو به‌وضوح باکیفیت‌تر از گلکسی بادز معمولی است. کارشناسانی که با گلکسی بادز لایو کار کرده‌اند می‌گویند این هدفون بیس عمیق‌تر و صداعای زیر غنی‌تر دارد و به‌طور کلی تجربه‌ی صوتی بهتری نسبت‌به گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز ارائه می‌دهد. 

عمر باتری

برای فهمیدن بهتری عمر باتری نیز قطعا باید هدفون‌ها را از نزدیک بررسی کنیم؛ بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که گلکسی بادز پرو سامسونگ می‌تواند برای مدت‌زمانی طولانی دوام بیاورد. سامسونگ می‌گوید هدفون توگوشی جدیدش با یک بار شارژ تا هشت ساعت موسیقی پخش می‌کند و درصورت استفاده از کیس شارژ، این میزان شارژدهی به ۲۸ ساعت می‌رسد. سامسونگ گفته بود گلکسی بادز لایو با یک بار شارژ هشت ساعت دوام می‌آورد و به‌لطف کیس شارژ، شارژدهی‌اش به ۲۹ ساعت می‌رسد. 

جالب است بدانید که در زمینه‌ی شارژدهی، گلکسی بادز پلاس بهترین عملکرد را دارد. این هدفون تا ۱۱ ساعت شارژدهی می‌کند. ضعیف‌ترین عملکرد مربوط به گلکسی بادز معمولی با حداکثر پنج ساعت پخش موسیقی است. 

حذف سروصدای محیط و قابلیت‌های ویژه

سه کیس شارژ گلکسی بادز پرو / Galaxy Buds Pro سامسونگ با هدفون در کنار کتاب

گلکسی بادز پرو هدفون باکیفیتی است و به شما امکان می‌دهد نگذارید صدای محیط به‌ گوش‌تان برسد؛ همچنین این هدفون قابلیتی دارد که به‌واسطه‌ی آن می‌توانید صدای محیط را تقویت کنید. این درحالی است که گلکسی بادز لایو و گلکسی بادز پلاس صرفا به نیمی از تواناییِ گفته‌شده درباره‌ی بادز پرو دست می‌یابند.

مقاله‌ی مرتبط:

سامسونگ ادعا می‌کند سیستم Active Noise Cancelling (موسوم‌به ANC) گلکسی بادز پرو می‌تواند ۹۹ درصد از سروصدای پس‌زمینه را بگیرد. همچنین کاربر می‌تواند سطح Active Noise Cancelling را به‌صورت دستی تعیین کند. درصورتی‌که تمایل دارید صدای محیط را بهتر بشنوید می‌توانید سراغ استفاده از Ambient Sound بروید که طبق ادعای سامسونگ، شدت صدای اطراف شما را به‌میزان ۲۰ دسی‌بل افزایش می‌دهد. سامسونگ همچنین امکان تعیین سطح کارکرد Ambient Sound را ارائه می‌دهد. 

هدفون گلکسی بادز لایو نیز روی قابلیت ANC متمرکز است؛‌ اما همچنان اندکی صدا را به درون گوش وارد می‌کند. در گلکسی بادز پلاس از قابلیت Ambient Aware استفاده می‌‌کند تا صدای محیط را بهتر بشنوید. گلکسی بادز نیز چنین قابلیتی دارد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلکسی بادز پرو سامسونگ چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با مدل‌های پیشین گلکسی بادز دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..