تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از پروانه پلاسکو/ بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستند

صبح امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، معاون معماری و شهرسازی‌شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری، پروانه ساختمان پلاسکو صادر شد. 

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی در این مراسم گفت: یاد شهدای آتش نشان را گرامی می دارم و به همه همکاران و  تیم مهندسین  و پیمانکارانی که کار پلاسکو را طبق برنامه زمان بندی پیش برده اند تشکر می کنم و امیدورم اتفاقی رخ دهد که همه شهروندان تهرانی خاطره تلخی که ۴ سال پیش رخ داد را به عنوان مظهر آغاز یک تحول در ساخت و ساز رخ باشد.

او درباره صدور پروانه پلاسکو گفت: مهمترین کار صدور پروانه بوده است و وظایفی بر عهده شهرداری بود و پروانه این مکان باید صادر می شد.

معاون شهردار تهران گفت: پروانه از نظرحقوقی، مهندسی، مالکیتی و مالی ۴ رکن اساسی دارد و برای اینکه این کار متوقف نشود بعد از برگزاری دو مسابقه  با حضور شرکت کنندگان تراز اول حوزه معماری و شهرسازی برگزار و این طرح برگزیده شد. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: از ابتدا و پس از تکمیل نقشه های سازه اجازه عملیات را زیر نظر ناظر و نظام مهندسی را دادیم و در سال اول اجازه ایمن سازی گود تا تراز طبقه همکف در شورای تامین داده شد.

گلپایگانی افزود: بعد از کامل شدن نقشه اجازه انجام کار داده شد و درطی دو سال گذشته فرایند پیچیده ای برای محاسبه حقوق مکتسبه انجام شد. ۳۵۰ پرونده در پلاسکو باید رسیدگی و حقوق افراد لحاظ می شد.

او درباره عوارض پلاسکو گفت: تعامل خوبی بین شهرداری و بنیاد رخ داد. شورای تامین ابتدا اعلام کرد که شهرداری عوارض نمی گیرد اما به دلیل مغایرت با قانون و عوارض محل محاسبه و حدود ۴۵ میلارد تومان طبق  نرخ سال ۹۹ عوارض بود. از آنجایی که باغ وثوق الدوله و عبقری با نرخ سال ۹۷ محاسبه و مابقی به صورت نقدی توسط بنیاد پرداخت شد. 

گلپایگانی گفت: استانداردهای مهندسی،سازه و استانداردهای مورد نظر آتش نشانی به دقت بررسی شد و این مکان در تراز مهندسین اول کشور است. او اضافه کرد: بخشی از این محل تبدیل به گالری برای پاسداشت شهدای آتش نشان می شود.

معاون شهردار گفت: تعداد ساختمان هایی که مانند پلاسکو آسیب پذیر هستند کم نیست و بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستتد و ساختمان های دولتی داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند

گلپایگانی در پایان گفت: از ساکنین درخواست دارم با کمک شهرداری های مناطق نسبت به مقاوم سازی اقدام کنند تا شاهد حادثه دیگری چون پلاسکو نباشیم.

۲۳۵۲۳۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از پروانه پلاسکو/ بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..