تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس دربرابر رقبا

با وجود تمامی مشکلاتی که دنیاگیری ویروس کرونا برای صنایع مختلف ایجاد کرد، صنعت موبایل همچنان با قدرت به‌سمت جلو پیش می‌رود. امروزه دستگاه‌های باکیفیت متعددی در بازار پیدا می‌شوند و سامسونگ ساعاتی پیش سه دستگاه جدید به فهرست آن‌ها اضافه کرد.

 گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا (Samsung Galaxy S21 Ultra) همگی بهبودهایی نسبت‌به نسل قبل تجربه کرده‌اند تا بتوانند بهتر با رقبایشان در بازار رقابت کنند. دو گوشی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس که ضعیف‌تر از اس ۲۱ اولترا هستند، قطعا در بازار با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند؛ چون قیمت‌شان پایین‌تر است. 

گلکسی اس 21 دربرابر رقبا

نمای پشت گلکسی S20 پلاس در رنگ آبی

سامسونگ اعلام کرده است که گلکسی اس ۲۱ برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۶٫۲ اینچ با وضوح ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. سامسونگ زیرشاخه‌ای در صنعت نمایشگر با نام سامسونگ دیپسلی دارد که بهترین نمایشگرهای دنیا را می‌سازد؛ به‌همین دلیل است که گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ همواره به نمایشگرهای بسیار خوبی مجهز هستند. این اتفاق را برای گلکسی اس ۲۱ نیز شاهد هستیم.

یکی از رقبای گلکسی اس ۲۱ در بازار، آیفون ۱۲ اپل است. آیفون ۱۲ نمایشگر ۶٫۲ اینچی دارد که اپل آن را Super Retina XDR OLED می‌نامد. در شیائومی می ۱۱ از نمایشگر ۶٫۱ اینچ AMOLED استفاده شده است، هواوی میت ۴۰ و پیکسل ۵ نمایشگر OLED دارند و درنهایت وان پلاس ۸ تی از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ Fluid AMOLED استفاده می‌کند. مقایسه‌ی دقیق نمایشگرها نیازمند بررسی تخصصی است،‌ بااین‌حال نکته‌ی مهم این است که تمامی نمایشگرها برپایه‌ی فناوری OLED ساخته‌ شده‌اند.

گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ و می ۱۱ و وان پلاس ۸ تی دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتز هستند، درحالی‌که گوشی‌های میت ۴۰ و پیکسل ۵ از نمایشگر ۹۰ هرتز استفاده می‌کنند. درنهایت آیفون ۱۲ را داریم که به نمایشگر ۶۰ هرتز مجهز شده است و در زمینه‌ی نرخ نوسازی، ضعیف‌ترین عملکرد را دارد. البته فراموش نکنید که انیمیشن‌های iOS بسیار روان هستند. 

رابط کاربری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو App Library

سامسونگ می‌گوید گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا با دو پردازنده‌ی اکسینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ همراه می‌شوند. دو پردازنده‌ی موردبحث برپایه‌ی لیتوگرافی پنج نانومتری سامسونگ ساخته شده‌اند و از هسته‌ی اصلی کورتکس X1 استفاده می‌کنند. در آیفون ۱۲ پرو نیز شاهد پردازنده‌ای پنج نانومتری به‌نام A14 Bionic هستیم. شیائومی می ۱۱ نیز همچون اس ۲۱ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ دارد. در هواوی میت ۴۰ و وان پلاس ۸ تی و پیکسل ۵ به‌ترتیب شاهد پردازنده‌های کرین 9000E و اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون 755G هستیم. ضعیف‌ترین پردازنده متعلق‌به پیکسل ۵ است. 

گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در پنل پشتی خود از مجموعه‌دوربین سه‌گانه با حسگرهای ۶۴ و ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. آیفون ۱۲ اپل دارای دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است، شیائومی می ۱۱ سه دوربین با حسگر ۱۰۸ و ۱۳ و پنج مگاپیکسلی دارد و در هواوی میت ۴۰ از دوربین‌های ۵۰ و ۸ و ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است. گوگل ترجیح داد در پیکسل ۵ از دوربین‌‌های ۱۲٫۲ و ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کند و وان پلاس گوشی ۸ تی را به دوربین چهارگانه با حسگرهای ۴۸ و ۱۶ و ۵ و دو مگاپیکسلی مجهز کرد. در نظر داشته باشید که عدد مربوط به وضوح حسگر هرگز نمی‌تواند بیان‌گر کیفیت نهایی تصویر باشد؛ به‌همین دلیل برای مقایسه‌ی عیمق‌تر دوربین این گوشی‌ها بهتر است آن‌ها را از نزدیک موردبررسی قرار دهیم. 

گوشی پیکسل ۵ گوگل Google Pixel 5

سامسونگ از حضور باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در اس ۲۱ خبر داده است. این باتری از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. اپل هرگز ظرفیت باتری گوشی‌هایش را اعلام نمی‌کند و به‌همین دلیل ظرفیت باتری آیفون ۱۲ را نمی‌دانیم؛ اما می‌دانیم که این باتری شارژ سریع ۲۰ وات دارد. پرظرفیت‌ترین باتری در بین گوشی‌های موردمقایسه، متعلق‌به شیائومی می ۱۱ است (۴٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعت)؛ ازطرفی پرسرعت‌ترین فناوری شارژ سریع به وان پلاس ۸ تی تعلق دارد (۶۵ وات). در زمینه‌ی سرعت شارژ سیمی، پیکسل ۵ گوگل با توان ۱۸ وات ضعیف‌ترین گوشی است.

در جدول زیر می‌توانید نظاره‌گر مقایسه‌ی عمیق گوشی گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ و وان پلاس ۸ تی و آیفون ۱۲ و هواوی میت ۴۰ و پیکسل ۵ باشید.

گلکسی اس 21 پلاس دربرابر رقبا

نمای جلو گوشی گلکسی S20 پلاس سامسونگ

هنوز در اول سال میلادی هستیم و سامسونگ جزو نخستین شرکت‌هایی است که برای سال ۲۰۲۱ گوشی معرفی می‌کند؛ به‌همین دلیل برای مقایسه‌ی اس ۲۱ پلاس با رقبا (همچون اس ۲۱ با رقبا) مجبور هستیم سراغ دستگا‌ه‌هایی برویم که چند ماه از عرضه‌ی رسمی آن‌ها به بازار می‌گذرد.

در گلکسی اس ۲۱ پلاس از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل استفاده شده است. این نمایشگر که محتوای بصری را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایش می‌دهد از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند. در هواوی میت ۴۰ پرو از نمایشگر ۶٫۷۶ اینچ OLED استفاده شده است که نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دارد.

ضعیف‌ترین نرخ نوسازی در بین گوشی‌های موردمقایسه، مربوط به آیفون ۱۲ پرو است. پرچم‌دار جدید اپل که از نمایشگر ۶٫۱ اینچ Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند، به نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز دست نمی‌یابد. البته نمایشگر آیفون ۱۲ پرو همچون اس ۲۱ و میت ۴۰ پرو از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

پشت گوشی آیفون ۱۲ پرو اپل

سامسونگ در مدل گلوبال گلکسی اس ۲۱ پلاس (همان مدلی که به دست ایرانی‌ها می‌رسد) از پردازنده‌ی اکسینوس ۲۱۰۰ استفاده می‌کند. این پردازنده‌ی مبتنی‌بر لیتوگرافی پنج نانومتری، هشت هسته‌ی پردازشی دارد و پیشرفت‌های عظیمی در زمینه‌ی پردازش‌های هوش مصنوعی و پردازش تصویر و موارد دیگر تجربه کرده است.

پردازنده‌های به‌کاررفته در آیفون ۱۲ پرو و هواوی میت ۴۰ پرو نیز مبتنی‌بر لیتوگرافی پنج نانومتری هستند. پردازنده‌ی آیفون ۱۲ پرو،‌ A14 Bionic است که قدرت پردازشی بسیار زیادی دارد. در هواوی میت ۴۰ پرو از پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید خانواده‌ی کرین با نام کرین ۹۰۰۰ استفاده شده است.

مقاله‌های مرتبط:

سامسونگ پنل پشتی گلکسی اس ۲۱ را با سه دوربین مجهز به حسگرهای ۶۴ و ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی و لنزهای تله‌فوتو و عریض و فوق عریض همراه کرده است. آیفون ۱۲ پرو سه دوربین با حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی دارد که دارای همان پیکربندی لنز گلکسی اس ۲۱ هستند. در پنل پشتی میت ۴۰ پرو شاهد سه دوربین هستیم که از حسگرهای ۵۰ و ۱۲ و ۲۰ مگایپکسلی به‌همراه لنز عریض و تله‌فوتو و فوق عریض بهره می‌گیرند. 

گلکسی اس ۲۱ پلاس بیشترین ظرفیت باتری را در بین گوشی‌های موردمقایسه دارد (۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعت). ظرفیت باتری این گوشی نسبت‌به گلکسی اس ۲۰ پلاس افزایش یافته است. سامسونگ می‌گوید گلکسی اس ۲۱ پلاس در تاریخ ۱۰ بهمن با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. در جدول زیر می‌توانید نظاره‌گر مقایسه‌ی عمیق گلکسی اس ۲۱ پلاس با آیفون ۱۲ پرو و میت ۴۰ پرو باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس دربرابر رقبا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..