تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیرعامل اینتل از سمت خود برکنار شد

اینتل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد باب سوان (Bob Swan)، مدیرعامل این شرکت، از سمت خود برکنار می‌شود و از تاریخ ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۲۷ بهمن ۱۳۹۹)، به‌عنوان مدیرعامل اینتل شناخته نخواهد شد. براساس گزارش تامز هاردور، از تاریخ یادشده پت گلسینگر (Pat Gelsinger) جای باب سوان را خواهد گرفت.

 پت گلسینگر در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل شرکت وی ام ور (VMware) فعالیت می‌کند. او همچنین به عضویت هیئت‌مدیره‌ی اینتل درخواهد آمد. به‌ مناسب انتخاب شدن به‌عنوان مدیرعامل اینتل، سوان یادداشتی خطاب به کارمندان این شرکت نوشته است. خبر برکناری او توسط وال‌استریت ژورنال نیز تأیید شده است.

هفته‌ی گذشته برخی رسانه‌ها با باب سوان درباره‌ی برنامه‌های اینتل برای آینده صحبت کردند. پیش‌تر به‌دفعات دیدیم که مهندس‌ها توانستند به پست مدیرعاملی اینتل برسند؛ اما باب سوان پیش‌تر مدیر ارشد مالی اینتل بود و به ‌دلیل نقش در حوزه‌ی مالی صنعت تراشه، همواره توسط جامعه‌ی سرمایه‌گذاری مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

منتقدان می‌گویند باب سوان دانش فنی کافی ندارد

سوان در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (دی و بهمن ۱۳۹۷) به‌ سمت مدیرعاملی اینتل رسیدد. او به ‌مدت هفت ماه در اینتل به‌عنوان مدیرعامل موقت فعالیت کرد. در آن دوران، اینتل تحقیقاتی گسترده شکل داده بود تا جایگزینی مناسب برای مدیرعامل پیشین این شرکت، یعنی برایان کرانیچ پیدا کند. در نهایت باب سوان مدیرعامل رسمی اینتل شد؛ او در آن زمان بارها تأکید کرد که خواستار انتخاب شدن به‌عنوان مدیرعامل نبوده است. 

اینتل طی سال‌های گذشته با چالش‌هایی جدی در زمینه‌ی لیتوگرافی دست‌و‌پنجه نرم کرده است و اوج این اتفاقات در سال گذشته‌ی میلادی رخ داد؛ جایی که تیم آبی در بیانیه‌ای غیر منتظره اعلام کرد نمی‌تواند در زمان مقرر به هدف از پیش ‌تعیین‌شده برای روی کار آوردن لیتوگرافی هفت نانومتری دست پیدا کند. در آن دوران بسیاری از منتقدان انگشت انتقاد به سمت باب سوان گرفتند و گفتند او به‌عنوان مدیر ارشد مالی پیشین اینتل، دانش فنی کافی ندارد.

تأخیر در طراحی لیتوگرافی هفت نانومتری در نهایت اینتل را مجبور کرد سراغ برون‌سپاری تولید برخی از قطعات برود. اینتل شرکتی است که امپراطوری خود را بر پایه‌ی توانایی‌ عظیم در زمینه‌ی تولید تراشه بنیان‌گذاری کرده و برون‌سپاری قطعات توسط اینتل، اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود. در ابتدا شایعه‌ها در این زمینه ضدونقیض بودند؛ اما در نهایت باب سوان هفته‌ی گذشته به برون‌سپاری قطعات اینتل اشاره کرد. تحلیلگران برجسته‌ی صنعت تراشه طی چند وقت اخیر پیشنهاداتی به اینتل برای انجام کارهایی مثل واگذاری برخی از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش ارائه داده بودند.

پت گلسینگر / Pat Gelsinger مدیرعامل جدید اینتل درحال خندیدن

پت گلسینگر، مدیرعامل جدید اینتل

در دورانی که اینتل به ‌دنبال مدیرعامل می‌گشت، چند بار شایعه‌هایی با محوریت پیشنهاد این پست به پت گلسینگر، مدیرعامل فعلی وی ام ور، شنیدیم. گلسینگر ۳۰ سال سابقه‌ی کار در اینتل دارد؛ او پیش‌تر مدیر ارشد فنی، قائم‌مقام ارشد و مدیرکل برند واحد تجاری Digital Enterprise Group اینتل بوده است.

گلسینگر در آن دوران به‌عنوان معمار پردازنده‌ی ۸۰۴۸۶ اینتل شناخته می‌شد. او در تولید چند نسل از پردازنده‌های سری Xeon و Core و توسعه‌ی فناوری‌هایی نظیر USB و وای فای ایفای نقش کرده است. گلسینگر دارای مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه استنفورد، کارشناسی دانشگاه سانتا کلارا و فوق دیپلم مؤسسه‌ی فنی لینکلن است. تمامی مدارک پت گلسینگر در حوزه‌ی مهندسی برق اخذ شده‌اند.

گلسینگر از سال ۲۰۱۲ به‌عنوان مدیرعامل وی ام ور شناخته می‌شود و سابقه‌ی کار در شرکت EMC به‌عنوان مدیر ارشد عملیاتی دارد. او در واکنش به انتخاب به‌عنوان مدیرعامل اینتل، یادداشتی منتشر کرد تا نظراتش را در این زمینه ارائه دهد.

گلسینگر از اینکه می‌تواند مجددا به اینتل ملحق شود و این شرکت را رهبری کند، هیجان‌زده است و اعتقاد دارد اینتل و صنعت تراشه اکنون روزهای بسیار مهمی را سپری می‌کنند. پت گلسینگر ضمن اشاره به سابقه‌ی کار در اینتل و فعالیت روی انواع قوانین صنعت تراشه، کار کردن در اینتل را افتخار می‌داند. او اعتقاد دارد اینتل از پتانسیل لازم برای شکل دادن آینده‌ی صنعت فناوری برخوردار است و اشتیاق زیادی دارد تا بتواند با کارمندان بااستعداد اینتل کار کند. 

مقاله‌های مرتبط:

اینتل ضمن اعلام خبر برکناری باب سوان از سمت مدیرعاملی، اعلام کرد که موفق شده است به پیشرفت‌های بزرگی در زمینه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری دست پیدا کند. اینتل روز ۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱ بهمن ۱۳۹۹) جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر و جزئیات دستاوردهایش در حوزه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری را تشریح می‌کند. باب سوان قرار است جلسه‌ی توجیهی گزارش مالی اینتل را در تاریخ اعلام‌شده برگزار کند.

سوان پیش‌تر در گفت‌و‌گو با تامز هاردور اعلام کرده بود که احتمال دارد اینتل مجوز استفاده از لیتوگرافی یکی از شرکت‌های رقیبش را خریداری و از آن در کارخانه‌های خود استفاده کند. 

در پی انتشار خبر جایگزینی باب سوان با پت گلسینگر، ارزش سهام اینتل ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیرعامل اینتل از سمت خود برکنار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..