تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




XPG لپ تاپ، SSD، حافظه DDR5، کیس گیمینگ و خنک‌کننده مایع جدید رونمایی کرد

XPG، زیرشاخه‌ی ای دیتا (ADATA) که در حوزه‌ی گیمینگ فعالیت می‌کند، ساعاتی پیش جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه CES 2021 معرفی کرد. محصولات جدید XPG در دسته‌های مختلف نظیر لپ‌تاپ‌های گیمینگ، حافظه‌های DDR5، اپلیکیشن‌های آموزشی برای گیمرها، درایوهای SSD و... جای می‌گیرند. XPG همچنین می‌گوید که آدامس گیمینگ برای گیمرها تولید کرده است. 

لپ تاپ XPG Xenia Xe

لپ تاپ XPG Xenia Xe از نمای جلو

لپ تاپ گیمینگ XPG Xenia Xe برپایه‌ی پردازنده‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک اینتل (Intel Tiger Lake) ساخته شده است و از واحد گرافیکی مجتمع Xe استفاده می‌‌کند. براساس گزارش خبرگزاری AnandTech، لپ تاپ XPG Xenia Xe در عین ارائه‌ی قدرت پردازشی زیاد برای انجام بازی‌های ویدئویی، به‌خوبی قابل‌حمل است.

اولترابوک گیمینگ جدید XPG Xenia Xe از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچ 1080p با پنل لمسی IPS استفاده می‌کند و دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۷ درصد است. این لپ تاپ دو کانفیگ دارد که از پردازنده‌ی Tiger Lake Core i7-1165G7 یا i5-1135G7 استفاده می‌کنند.

اینتل طی چند وقت اخیر روی پردازنده‌های گرافیکی مبتنی‌بر معماری Xe مانور زیادی داده است و می‌گوید Xe قدرت گرافیکی بیشتری نسبت‌به نسل قبل ارائه می‌دهد. Xe در لپ تاپ گیمینگ جدید XPG حضور دارد. لپ تاپ گیمینگ جدید XPG دارای گواهی Intel Evo است. براساس ادعای XPG، لپ تاپ جدید این شرکت با یک بار شارژ تا حداکثر ۱۶ ساعت دوام می‌آورد. 

نمای پشت لپ تاپ XPG Xenia Xe

ضخامت اولترابوک جدید XPG تنها ۱۱ میلی‌متر است و وزن کلی آن به ۱٫۶ کیلوگرم می‌رسد تا Xenia Xe یکی از سبک‌وزن‌ترین اولترابوک‌های گیمینگ بازار باشد. بدنه‌ی این لپ تاپ از آلومینیوم آنودایزشده‌ی CNC ساخته شده است. XPG می‌گوید لپ تاپ جدیدش یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe Gen 4 M.2 SSD دارد. فعلا حافظه‌ی رم به‌کاررفته در لپ تاپ مشخص نشده است. 

XPG هنوز نگفته است که لپ تاپ Xenia Xe در چه تاریخی و با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شود. 

حافظه‌ی رم DDR5

ای دیتا سال‌ها است که حافظه برای رایانه‌ها می‌سازد و با برند XPG در تلاش است حافظه‌های سطح بالایی را برای گیمرها تولید کند. حافظه‌های نسل جدید DDR5 درمقایسه‌با حافظه‌های DDR4 سرعت و ظرفیت بیشتر دارند و مصرف انرژی آن‌ها پایین آمده است. ای دیتا می‌گوید حافظه‌های DDR5 پهنای باند بالاتری را به‌ازای هر هسته‌ی پردازشی ارائه می‌دهند. در همین راستا XPG از حافظه‌های DDR5 جدید خود پرده برداشت. 

در حال حاضر جزئیات زیادی درباره‌ی حافظه‌های DDR5 برند XPG نمی‌دانیم. این شرکت در بیانیه‌ای که برای زومیت فرستاده است می‌گوید حافظه‌های DDR5 نسل جدیدش تا چهار برابر ظرفیت بیشتر دارند، ولتاژشان ۱٫۱ ولت است و حداکثر سرعت انتقال داده‌ی آن‌ها به ۸٬۴۰۰ مگاترنسفربرثانیه (MT/s) می‌رسد. 

درایو اس اس دی XPG GAMMIX S70

درایو اس اس دی XPG GAMMIX S70 از نمای جلو

XPG در نمایشگاه CES 2021 از درایو اس اس دی جدید سری GAMMIX نیز پرده‌برداری کرد و از اعمال بهبودهای متنوع در این SSD نسبت‌به نسل قبل خبر داد. براساس گفته‌های XPG، درایو اس اس دی XPG GAMMIX S70 دارای سرعت خواندن ۷٬۴۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت نوشتن ۶٬۴۰۰ مگابایت‌برثانیه است و به‌منظور دستیابی به این سرعت خواندن و نوشتن، به رابط مدرن PCIe 4.0 اتکا می‌کند. عملکرد تصادفی خواندن و نوشتن IOPS درایو اس اس دی جدید XPG به‌ترتیب برابربا ۶۵۰k و ۷۴۰k است. 

درایو اس اس دی GAMMIX S70 از استاندارد NVMe 1.4 به‌همراه تکنیک کش‌سازی SLC استفاده می‌کند و به‌همین دلیل به سرعت فراتر از اس اس دی‌های SATA و PCIe 3.0 SSD می‌رسد. XPG می‌گوید حرارت‌گیر اس اس دی جدیدش محفظه‌ای ویژه دارد و گرما را به‌خوبی دفع می‌کند.

فرم فاکتور این اس اس دی از نوع M.2 2280 PCIe 4.0 x4 و کنترلر آن Innogrit IG5236 Rainier است. درایو اس اس دی GAMMIX S70 در مدل‌های یک و دو ترابایتی با قیمت (به‌ترتیب) ۱۹۹٫۹۹ دلار و ۳۹۹٫۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. قیمت نهایی این محصول در ایران فعلا نامشخص است.

درایو اس اس دی اکسترنال ADATA SE900G RGB

اس اس دی اکسترنال ADATA SE900G از نمای جلو در رندر

ای دیتا افزون‌بر اس اس دی اینترنال GAMMIX S70، یک درایو اس اس دی اکسترنال نیز با نام SE900G معرفی کرده است. این درایو اس اس دی که پوشش لاستیکی برای استحکام بهتر دارد از سیستم نورپردازی RGB استفاده می‌کند.

اس اس دی اکسترنال جدید ای دیتا دارای رابط USB 3.2 G2x2 است که با رابط‌های قدیمی‌تر USB Type-C نیز سازگاری دارد. البته درصورت استفاده از USB Type-C پهنای باند و درنهایت سرعت انتقال کاهش پیدا می‌کند. اس اس دی موردبحث به سرعت خواندن و نوشتن متوالی ۲٬۰۰۰ مگابایت‌برثانیه دست پیدا می‌کند. بنابه‌ادعای ای دیتا، ازطریق اس اس دی اکسترنال SE900G می‌توان ویدئویی 4K با حجم ۵۰ گیگابایت را در عرض تنها ۱۲ دقیقه انتقال داد.

کیس‌های گیمینگ

کیس گیمینگ XPG DEFENDER PRO از نمای جلو رنگ بندی

XPG در کنار لپ تاپ و حافظه‌ی رم و درایو SSD، کیس جدیدی را نیز برای سیستم‌های گیمینگ معرفی کرده است. نخستین کیس گیمینگ XPG DEFENDER PRO نامیده می‌شود و در دسته‌ی کیس‌های E-ATX قرار می‌گیرد. براساس اعلام XPG، می‌توان کارت‌های گرافیکی که دارای طول حداکثر ۳۸۰ میلی‌متر هستند را درون کیس جای داد. به‌علاوه امکان استفاده از خنک‌کننده‌های CPU که ارتفاع‌شان به حداکثر ۱۷۰ میلی‌متر می‌رسد، در کیس XPG DEFENDER PRO وجود دارد. کیس XPG DEFENDER PRO از سیستم نورپردازی ARGB پشتیبانی می‌کند و سه فن ۱۲۰ میلی‌متری XPG VENTO 120 ARGB دارد. 

کیس گیمینگ XPG STARKER AIR ATX از نمای جلو

دومین کیس گیمینگ XPG با نام XPG STARKER AIR ATX شناخته می‌شود و در دسته‌ی کیس‌های ATX جای می‌گیرد. XPG در کیس موردبحث از از فیلتری خاص به‌منظور جلوگیری از نفوذ گردوغبار استفاده کرده است. XPG می‌گوید در این کیس امکان نصب عمودی کارت گرافیک وجود دارد. کیس XPG STARKER AIR ATX در رنگ‌های مشکی و سفید با سیستم نورپردازی ARGB به بازار عرضه می‌شود.

خنک‌کننده‌ی آبی XPG LEVANTE PRO

خنک کننده آبی XPG LEVANTE PR از نمای جلو

 XPG در همکاری با یکی از شرکت‌های تحت مالکیت خود با نام Asetek، موفق‌به تولید خنک‌کننده‌ی مایعی شده است که با نام XPG LEVANTE PR شناخته می‌شود. خنک‌کننده‌ی موردبحث مبتنی‌بر نسل هفتم فناوری Asetek Pump با کنترل PWM است.

خنک‌کننده‌ی XPG LEVANTE PR صفحه‌نمایش رنگی ۲٫۱ اینچ به‌منظور نمایش داده‌های مختلف نظیر دما و ولتاژ دارد. همچنین XPG می‌گوید این صفحه‌نمایش می‌تواند متن‌های دل‌خواه کاربر را نمایش دهد. در این خنک‌کننده‌ی مایع از رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری با سه فن استفاده شده است تا بتواند پردازنده‌های پرقدرت گیمینگ را که گرمای زیادی تولید می‌کنند، خنک نگه دارد. 

کارت حافظه‌ی ADATA SD Express Card

ای دیتا می‌گوید کارت حافظه‌ی جدیدش مخصوص کسانی است که تمایل دارند حجم زیادی از فایل‌ها را در زمانی سریع در بین دستگاه‌های مختلف منتقل کنند. این کارت حافظه از استانداردهای SD7.0 و PCIe Gen3 x1 پشتیبانی می‌کند و سرعت خواندن و نوشتن آن به‌ترتیب به ۸۰۰ و ۴۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد. براساس اعلام ای دیتا، ADATA SD Express قابلیت‌های متنوع SSDهای اکسترنال را در فرم فاکتوری جمع‌و‌جورتر ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن‌‌های XPG PRIME و XPG GRIT

 ای دیتا می‌گوید XPG PRIME تمامی محصولات سری XPG را که کاربر مورداستفاده قرار می‌دهد، به یکدیگر متصل می‌کند. ازطریق این اپلیکیشن می‌توان سیستم نورپردازی محصولات را شخصی‌سازی کرد. به‌منظور همگام‌سازی تنظیمات روی دستگاه‌‌های مختلف باید در حساب کاربری XPG PRIME لاگین کنید. 

XPG GRIT دومین اپلیکیشن معرفی‌شده توسط XPG است که قصد دارد توانایی گیمرها در انجام بازی‌های شوتر اول شخص (FPS) را بهبود بخشد. XPG می‌گوید گیمرها به‌منظور افزایش مهارت‌های خود می‌توانند سراغ استفاده از ماژول‌های مختلف و البته تحلیل نتایج بروند. در اپلیکیشن XPG GRIT می‌توان انواع شرایط در بازی‌های شوتر اول شخص را شبیه‌سازی کرد. 

ای دیتا می‌گوید تمامی محصولات سری XPG به‌زودی با گارانتی آونگ در بازار ایران عرضه می‌شوند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «XPG لپ تاپ، SSD، حافظه DDR5، کیس گیمینگ و خنک‌کننده مایع جدید رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..