تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هرآنچه ال جی در نمایشگاه CES 2021 به‌نمایش گذاشت

ال جی یکی از شرکت‌هایی بود که حضور پررنگی در نمایشگاه CES 2021 داشت و تنوع بالایی از محصولات را در دسته‌ی تلویزیون‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند و لوازم خانه‌ی هوشمند به‌نمایش گذاشت.

جدیدترین سری از تلویزیون‌های OLED ال جی مجهز به قابلیت‌هایی کاربردی هستند تا کاربر از تماشای محتوای بصری لذت بیشتری ببرد. مطابق مقاله‌ی رسانه‌ی دیجیتال ترندز، ال جی همچنین در نمایشگاه CES 2021 برای نخستین بار گوشی رول‌ شونده‌ی خود را به‌نمایش گذاشت.

درادامه سعی می‌کنیم هرآنچه ال جی در نمایشگاه CES 2021 به‌نمایش گذاشت را بررسی کنیم.

موبایل گوشی رول شدنی ال جی، به‌نمایش گذاشته شد

ال جی رولبل / LG Rollable / گوشی رول شدنی الجی در دست یک مرد

ستاره‌ی کنفرانس مطبوعاتی ال جی در نمایشگاه CES 2021 بدون شک گوشی رول شدنی این شرکت بود که با نام ال جی رولبل (LG Rollable) شناخته می‌شود. گوشی رول شدنی ال جی در زمانی کوتاه گسترش پیدا می‌کند تا از گوشی به تبلتی کوچک تبدیل شود.

در بخش پایانی کنفرانس مطبوعاتی ال جی موفق شدیم نگاهی اولیه به کارکرد نمایشگر منحصربه‌فرد گوشی رولبل بیاندازیم. به‌مدت چند سال برخی شایعه‌ها از تلاش ال جی برای ساخت گوشی مجهز به نمایشگر رول شدنی خبر می‌دادند و شرکت کره‌ای درنهایت در نمایشگاه CES 2021 مهر تأییدی بر شایعه‌ها زد. ال جی اعلام کرده است که گوشی رولبل در سال جاری میلادی به بازار می‌آید.

ال جی رولبل در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود

ال جی پیش‌تر گفته است با وجود عرضه‌ی رسمی گوشی‌های تاشدنی به بازار، فناوری نمایشگر تاشدنی هنوز به‌حدی بالغ نشده است که ال جی بخواهد سراغ آن برود و دستگاهی مین‌استریم با نمایشگر تاشدنی بسازد. همین موضوع باعث شده است ال جی برای جا نماندن از رقابت با شرکت‌ها در زمینه‌ی ایجاد نوآوری‌های جدید، پروژه‌‌ای تحت عنوان پروژه‌ی Explorer روی کار بیاورد و در قالب آن مشغول تولید گوشی‌‌هایی شود که فرم‌ فاکتور منحصربه‌فرد دارند. ال جی وینگ یکی از گوشی‌های پروژه‌ی موردبحث است و ال جی رولبل نیز به همین پروژه تعلق دارد. 

فناوری OLED باعث شده است صنعت نمایشگر بسیار پیشرفته‌تر از قبل شود؛‌ زیرا نمایشگرهایی که برپایه‌ی فناوری OLED ساخته می‌شوند باریک و قابل‌انعطاف هستند و می‌توان آن‌ها را در اطراف لبه‌ی گوشی خم کرد. به‌علاوه اگر این نمایشگرها روی سطحی لغزنده قرار بگیرند، به گوشی امکان می‌دهند که در یک راستا،‌ بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود. بی‌صبرانه منتظر هستیم که ال جی تصاویر و جزئیات بیشتری را درباره‌ی گوشی رولبل منتشر کند تا بهتر با نحوه‌ی کارکرد آن آشنا شویم. 

سینمای خانگی نسل جدید تلویزیون‌های OLED ال جی، پیشرفته‌تر از همیشه هستند

تلویزیون های جدید سری OLED EVO سال 2021 ال جی / LG

طی چند سال اخیر تلویزیون‌های جدید مبتنی‌بر فناوری OLED ال جی تا حد زیادی شبیه مدل‌های پیشین خود بوده‌اند و شاهد تفاوت نسلی عظیم در بین تلویزیون‌های شرکت کره‌ای نبوده‌ایم. بااین‌حال ال جی امسال ازطریق سری جدید تلویزیون‌هایش که آن را OLED EVO می‌نامد، برخی بهبودها ارائه می‌دهد که مدت‌‌ها انتظارشان را می‌کشیدیم. 

ال جی اعلام کرده است که تلویزیون‌های سری OLED EVO خود را در اندازه‌های جدیدی به بازار می‌فرستد. ال جی همچنان به تولید تلویزیون‌های OLED با ابعاد ۴۲ و ۸۳ اینچ ادامه می‌دهد و گفته است که قصد دارد مانیتورهای کوچک‌تری را که ابعادشان در گستره‌ی ۲۰ تا ۳۰ اینچ قرار می‌گیرد نیز به بازار بفرستد. مانیتورهای کوچک ۲۰ تا ۳۰ اینچ ال جی روی حوزه‌ی گیمینگ، محصولات قابل‌حمل و نمایشگرهای شخصی متمرکز خواهند بود.

تلویزیون‌های OLED EVO، به‌غیر از سری A، ال جی از قوی‌ترین پردازنده‌ی ساخت این شرکت استفاده می‌کنند

تمامی تلویزیون‌های جدید ال جی به‌غیر از سری A مجهز به پردازنده‌ی جدید این شرکت با نام A9 Gen 4 AI هستند که قوی‌ترین پردازنده‌ی ساخته‌شده توسط ال جی تابه‌امروز محسوب می‌شود. A9 Gen 4 به‌شکلی ویژه از فناوری یادگیری عمیق استفاده می‌کند تا فرایند آپ‌اسکیل کردن تصاویر بهبود یابد و محتواهای بصری به‌نمایش‌درآمده روی تلویزیون‌های جدید ال جی فاصله‌ی کمی تا بی‌نقص‌شدن داشته باشند.

ال جی می‌گوید پردازنده‌ی جدیدش دارای AI Picture Pro است؛ قابلیتی که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، اشیائی را که روی نمایشگر به‌نمایش درمی‌آیند تشخیص دهد. ال جی همچنین می‌گوید قابلیت موردبحث توانایی تشخیص دادن سوژه‌های اصلی را از پس‌زمینه‌ی تصویر دارد و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ازطریق قابلیت دیجیتالی کاهش نویز، کیفیت نهایی تصویر را افزایش می‌دهد.

ال جی در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه CES 2021 سری جدیدی از تلویزیون‌های مبتنی‌بر فناوری مینی LED را با نام خانواده‌ی QNED معرفی کرد. تلویزیون‌های سری QNED قرار است شامل بهترین پنل‌های LCD ساخته‌شده توسط این شرکت باشند. خانواده‌ی مینی LED سری QNED شامل ۱۰ مدل است که شماری از آن‌ها وضوح 4K دارند و شماری دیگر وضوح 8K را به‌نمایش می‌گذارند. بزرگ‌ترین تلویزیون سری QNED پنلی ۸۶ اینچ خواهد داشت. البته بررسی‌ها نشان می‌دهند تلویزیون‌های سری QNED ال جی واقعا QNED نیستند؛ فعلا نمی‌دانیم QNED از نگاه ال جی به چه معنا است.

تلویزیون 55 اینچ شفاف OLED ال جی در تخت خواب درحال نمایش اطلاعات

اگر تلویزیون‌هایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم چندان برای شما آینده‌نگرانه به‌نظر نمی‌رسند، بهتر است بدانید که شرکت کره‌ای از تلویزیونی شفاف پرده‌برداری کرده است که در بخش پایینی تخت خواب قرار می‌گیرد. این تلویزیون که به شفافیت ۴۰ درصدی دست پیدا می‌کند، درمواقع نیاز از بخش پایینی تخت به‌سمت بالا حرکت می‌کند تا در جلوی دید شما قرار بگیرد. حتی در شرایطی که تلویزیون موردبحث ال جی مشغول نمایش محتوای بصری باشد،‌ می‌توانید پشت آن را ببینید. 

ال جی مدل جدید Magic Remote و نسخه‌ی جدید WebOS را معرفی کرد

مدل جدید ریموت کنترل ال جی Magic Remote در سال ۲۰۲۱ از نمای جلو

ال جی در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2021 اعلام کرد که قصد دارد نرم‌افزار WebOS را به‌شکلی محسوس بازطراحی کند. نسخه‌ی جدید WebOS سازگاری بیشتری با تلویزیون‌های مدرن ال جی دارد و قابلیت‌های کاربردی‌تری ارائه می‌دهد. در نسخه‌ی جدید، WebOS به‌جای اینکه مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را در بخش پایینی صفحه به‌شکلی ساده به‌نمایش بگذارد، نحوه‌ی نمایش آن‌ها را تغییر می‌دهد و افزون‌بر این موضوع، کاربران می‌توانند محتواهای مهم‌تر را درون اپلیکیشن‌ها ببینند؛ ال جی می‌گوید این محتواهای مهم شامل مواردی مثل پلی‌لیست‌های اختصاصی یا پیش‌بینی آب‌و‌هوا می‌شود. سیستم‌عامل WebOS براساس عادت‌هایی که کاربر برای تماشای محتوای بصری دارد، پروفایلی اختصاصی برای او ایجاد می‌کند و براساس همان عادت‌ها به‌صورت مداوم فهرست محتوای پیشنهادی را بهینه‌سازی می‌کند.

ال جی همچنین مدل جدید ریموت‌کنترل Magic Remote را با طراحی جدید و ارگونومیک‌تر نسبت‌به قبل معرفی کرد. مدل جدید Magic Remote دارای کلیدهایی اختصاصی برای سرویس صوتی ThinQ ال جی و البته دستیارهای صوتی هوشمند گوگل اسیستنت و آمازون الکسا است. قابلیت هوشمند دیگر Magic Remote سیستمی ویژه برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات است که براساس NFC کار می‌کند و با نام Magic Tap شناخته می‌شود. این قابلیت به شما  امکان می‌دهد در زمانی سریع محتواهایی را که روی گوشی خود دارید به‌لطف فناوری NFC،‌ به تلویزیون منتقل کنید. برعکس این کار نیز امکان‌پذیر است. 

سرویس‌های بازی ابری به تلویزیون‌های ال جی می‌آیند

لوگو گوگل استیدیا روی کنترلر Google Stadia از نمای نزدیک

در اتفاقی مهم برای سرویس‌های استریم بازی مبتنی‌بر فضای ابری، ال جی اعلام کرد سرویس‌های گوگل استیدیا (Google Stadia) و انویدیا جی فورس نو (Nvidia GeForce Now) قرار است در سال جاری میلادی به جدیدترین تلویزیون‌های این شرکت اضافه شوند. هر دو سرویس دارای اپلیکیشنی اختصاصی روی تلویزیون‌های جدید ال جی خواهند بود.

سرویس‌های Stadia و GeForce Now روی تلویزیون‌های ال جی اپلیکیشنی اختصاصی خواهند داشت

تلویزیون‌های ۲۰۲۱ ال جی به‌هنگام عرضه به بازار دارای سرویس‌های موردبحث نخواهند بود؛ شرکت کره‌ای گفته است GeForce Now در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ به تلویزیون‌های موردبحث اضافه می‌شود. تاریخ انتشار دقیق گوگل استیدیا برای تلویزیون‌های ال جی، فعلا نامشخص است. اضافه شدن گوگل استیدیا و جی فورس نو به تلویزیون‌های ال جی باعث می‌شود سرویس‌های استریم بازی ابری به‌صورت گسترد‌ه‌تر در دسترس مردم قرار بگیرند. 

ال جی همچنین اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۲۱ تلویزیون OLED جدیدی را که با نام کامل Bendable Cinematic Sound OLED TV شناخته می‌شود و ابعاد ۴۸ اینچ دارد به بازار بفرستد. این تلویزیون دارای طراحی خمیده است و به‌طور ویژه برای گیمرها ساخته شده. 

لپ تاپ مدل‌های ۲۰۲۱ لپ‌تاپ‌های سری گرم ال جی دارای نمایشگر ۱۶:۱۰ هستند

ال جی گرم 2021 مدل 17 اینچ در رنگ مشکی

ال جی سرانجام از جدیدترین نسل لپ‌تاپ‌های سری گرم برای سال ۲۰۲۱ پرده‌برداری کرد. لپ‌تاپ‌های معمولی و لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر جدید ال جی گرم دارای نمایشگری با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ هستند و همچون مدل‌های پیشین خانواده‌ی گرم،‌ وزن بسیار کمی دارند. 

لپ‌تاپ‌های سری ال جی گرم سال ۲۰۲۱ در پنج مدل مختلف معرفی شده‌اند که شامل Gram 17 و Gram 16 و Gram 14 به‌همراه مدل‌های تبدیل‌پذیر Gram 16 و Gram 14 می‌شوند. تمامی لپ‌تاپ‌های موردبحث تحت پشتیبانی استاندارد Intel Evo هستند. اینتل می‌گوید صرفا لپ‌تاپ‌های باکیفیت گواهی Intel Evo را دریافت می‌کنند. بهره‌مندی از گواهی Evo نشان می‌دهد لپ‌تاپ‌های جدید سری ال جی گرم دارای پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل،‌ هشت یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع جدید Xe هستند. 

ال جی تاکنون به‌صورت رسمی نگفته است که لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۱ سری گرم با چه قیمتی و در چه تاریخی به بازار عرضه می‌شوند. شرکت کره‌ای سال گذشته لپ تاپ LG Gram 17 را با قیمت ۱٬۸۵۰ دلار، لپ تاپ LG Gram 14 را با قیمت ۱٬۶۰۰ دلار و لپ تاپ LG Gram 15 را با قیمت ۲٬۰۰۰ دلار به بازار عرضه کرده بود. انتظار داریم لپ‌تاپ‌های جدید قیمتی مشابه با مدل‌های ۲۰۲۰ داشته باشند.

وسایل خانه‌ی هوشمند یخچال‌های سری InstaView همچنان مسیر پیشرفت را طی می‌کنند

دست یک زن روی در یخچال اینستاویو / InstaView ال جی

ال جی چند سال پیش یخچال‌های سری InstaView Door-in-Door را رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون تلاش کرده است تا آن‌ها را بهبود بخشد. مدل جدید یخچال‌های این خانواده دارای یک‌سری قابلیت است که پیش‌تر نمونه‌ی آن‌ها را ندیده بودیم. 

یخچال InstaView جدید ال جی از فرمان صوتی پشتیبانی می‌کند

یکی از جالب‌ترین بهبودهایی که یخچال ساید بای ساید جدیدی ال جی اینستاویو تجربه کرده، بهره‌مندی از دری است که از فرمان صوتی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت مخصوص زمان‌هایی است که وسایل بسیار زیادی را در دست دارید و نمی‌توانید با دست، دَرِ یخچال را باز کنید. در این شرایط با گفتن فرمان صوتی Open the refrigerator door (درِ یخچال را باز کن)، درِ یخچال باز می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند ازطریق فرمان صوتی، وضعیت محفظه‌ی آب و یخ یخچال را موردبررسی قرار دهند.

ال جی همچنین در مدل ۲۰۲۱ یخچال‌های سری InstaView برخی قابلیت‌های دیگر را بهبود بخشیده است. پنجره‌ی InstaView در یخچال جدید به‌میزان ۲۳ درصد بزرگ‌تر از نسل‌های قبل شده است تا پنل رنگی شیشه‌ای یخچال تجربه‌ی بهتری به کاربر ارائه دهد. اگر دو بار روی پنل شیشه‌ای یخچال ضربه بزنید می‌توانید تمامی چیزهایی را که درون یخچال وجود دارند ببینید؛ بدون اینکه در را باز کنید. یخچال جدید ال جی از فناوری UVnano این شرکت نیز پشتیبانی می‌کند. این فناوری با بهره‌گیری از قدرت نور، محفظه‌ی آب را ضدعفونی می‌کند.

جاروبرقی رباتیک جدید ال جی، به‌صورت خودکار محتویاتش را خالی می‌کند

جاروبرقی ال جی LG CordZeroThinQ A9 Kompressor+ در اتاق

ال جی در نمایشگاه CES 2021 مدل جدید جاروبرقی هوشمند A9 Kompressor Stick Vacuum را معرفی کرده است که با نام +LG CordZeroThinQ A9 Kompressor شناخته می‌شود. این مدل جدید دارای پایه‌ای برای شارژ است که نه‌تنها انرژی موردنیاز جاروبرقی را به آن ارائه می‌دهد بلکه جاروبرقی را قادر می‌سازد به‌صورت خودکار محتویات کیسه‌ی زباله‌ی خود را خالی کند. وقتی جاروبرقی +CordZeroThinQ A9 Kompressor روی پایه‌ی شارژ قرار بگیرد، محتویات کیسه‌ی زباله‌اش به درون کیسه‌ای که به پایه‌ی شارژ وصل شده است تخلیه می‌شود. پس از تخلیه‌ی کیسه‌ی زباله، فرایند شارژ جاروبرقی ادامه پیدا می‌کند. 

+CordZeroThinQ A9 Kompressor لوازم جانبی متعددی دارد که می‌توان همه‌ی آن‌ها را به‌سادگی درون پایه‌ی شارژ قرار داد. هر یک از این لوازم، کارکرد خاصی را برای جاروبرقی ال جی به‌همراه می‌آورند. جاروبرقی هوشمند ال جی همچنین توانایی تمیز کردن کف زمین را با فرآیندی شبیه به طی کشیدن دارد تا به ابزاری اضافی برای این کار نیاز پیدا نکنید. تنها کاری که باید بکنید، تعویض لوازم جانبی محصول است.

LG WashTower شست‌و‌شوی لباس‌ها را ساده‌تر می‌کند

ماشین لباس شویی و خشک کن ال جی LG WashTower در اتاق

ال جی ازطریق ماشین لباس‌شویی ویژه‌ای با نام LG WashTower در تلاش است شست‌و‌شوی لباس‌ها را به‌ کاری ساده‌تر تبدیل‌ کند. محصول جدید ال جی به‌گونه‌ای طراحی شده است تا فضای کمتری نسبت‌به محصولات مشابه (که روی هم قرار گرفته‌اند) اشغال کند. به‌علاوه پنل کنترل LG WashTower در بخش مرکزی محصول جای گرفته است تا به‌سادگی بتوانید ماشین‌ لباس‌شویی و دستگاه خشک‌کن را کنترل کنید. 

براساس گفته‌های ال جی، یک از هر دو مشتری محصولات این چنینی سراغ تنظیمات پیش‌فرض برای شست‌و‌شو و خشک کردن لباس‌هایشان می‌روند، زیرا نمی‌دانند که هر کدام از تنظیمات به چه معنا هستند و چه مزیت‌هایی دارند. ال جی در تلاش است بهترین تنظیمات شست‌و‌شو را برای لباس شما انتخاب کند. ال جی می‌گوید WashTower برای انجام این کار به هوش مصنوعی و حسگرهای داخلی‌اش متکی می‌شود. WashTower ازطریق حسگرهایش توانایی تشخیص بافت لباس را دارد و براساس آن، بهترین دما و حالت شست‌و‌شو را انتخاب می‌کند. 

WashTower در نگاه اول کوچک به‌نظر می‌رسد؛ اما هم ماشین لباس‌شویی و هم دستگاه خشک‌کن آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند حجم زیادی لباس را درون خود جای دهند و در کمتر از ۳۰ دقیقه بشویند و خشک کنند.

اجاق گازهای جدید ال جی، بدون روغن غذایی ترد می‌پزند

اجاق گاز ال جی LG InstaView Range از نمای جلو داخل آشپزخانه

ال جی سری جدید اجاق گازهای خود را در قالب خانواده‌ی LG InstaView Range معرفی کرده است. این اجاق گازها که فعلا قیمت و تاریخ عرضه‌ی مشخص ندارند، ارای حالت پخت‌و‌پز Air Sous Vide، قابلیت Air Fry و پنل InstaView هستند. اجاق گازهای جدید ال جی ۰٫۱۷ مترمکعب فضا اشغال می‌کنند و امکان کنترل کردن آن‌ها ازطریق اپلیکیشن ThinQ وجود دارد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هرآنچه ال جی در نمایشگاه CES 2021 به‌نمایش گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..